notebook/netbook köp
Hej!
Ska eventuellt få en bärbar dator i studentpresent och skulle vilja ha tips på vad som är bra. Var ett tag sedan jag hängde här och är inte med i matchen mer när det gäller datorer
Eftersom kraven vad folk vill ha i en dator är rätt olika, så tänkte jag att jag gör en egen tråd. Har sökt runt lite, men vet liksom inte vad jag ska söka efter egentligen...
Så hjälp hade uppskattats
Jag söker efter en notebook/netbook. (men vad är skillnaden egentligen? är netbook bara lite mindre?)
priset spelar mindre roll just nu, för alla släktingar ska gå ihop och ge mig den som gemensam present. visst, onödigt dyrt får det ju inte vara.
Annars är det väl att datorn ska klara av 720p, ska ha hdmi utgång och vara rätt liten, tänkte mig 10-12 tum. Batteritiden är väl hyffsat viktig. hade varit trevligt med en batteritid på närmare 7-8 timmar
Har tittat på en dator som verkar hålla mina krav. jag blev bara lite besviken på batteritiden. 5 timmar i standby, kommer förmodligen bara bli 3 timmar vid surfande...
Asus 1201N Windows 7 Home Premium Svart - Inet.se
eller är det allt jag har att titta på med de kraven jag ställer?
den kommer bara användas till surf, serier, filmer osv. spelande kommer det nog inte bli alls. kanske lite wc3 ngn gång i framtiden, men det klarar iprincip vilken dator som helst av, och klarar den av 720p så borde det inte vara några problem
är mina krav omöjliga eller finns det en bärbar dator som passar?
tack på förhand