Permalänk
Medlem

Hälsar er varmt välkommen till SweClockers, Deltaco.

/Saint25

Permalänk

intelh2o:
Vi kommer att fortsätta plocka nya modeller allteftersom de blir tillgängliga. Är det något specifikt grafikkort du är ute efter?

Airwolf:
Just information och tekniska specifikationer är en del i verksamheten som det jobbas väldigt intensivt med i dagsläget. Förhoppningsvis kommer vi att ha ett par nya funktioner inom en snar framtid som ska underlätta val och köpsprocessen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till er på Deltaco som kanske även kan vara till nytta för fler personer (?).

Jag har köpt en fristående hårddisklåda, modell MAP-KC31CS, där jag ännu inte har skaffat mig en disk för den (för informationslagring) men frågan är om man på något sätt kan komma över "spärren" på 1TB disk - ny mjukvara kanske?

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saint25:

Jag har en fråga till er på Deltaco som kanske även kan vara till nytta för fler personer (?).

Jag har köpt en fristående hårddisklåda, modell MAP-KC31CS, där jag ännu inte har skaffat mig en disk för den (för informationslagring) men frågan är om man på något sätt kan komma över "spärren" på 1TB disk - ny mjukvara kanske?

/Saint25

Hur hade du tänkt installera den nya mjukvaran?

Det är 1TB spärr, och det går inte och ändra.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Jag köpte ett 2.1 hötalarsystem meed inbyggd bas utav er och till priset så är jag nöjd

Det som kunde varit bättre var volymen på ljudet ut, det låter inte så bra om man drar upp den till c:a 75% och basen verker lite klen

Men, den har bra ingångar, har kört med 90% volym på källan, utan att ljudet blir sämre p.g.a. att signalen är väldigt hög

Hittade inte produkten på er hemsida men jag tror ni vet vilken produkt det är

Produkten funkar utmärkt som center högtalare i mitt "hemma gjorda" aktiva surround-system

Permalänk
Medlem

Välkomna till ze almighty swec-forum!

Alltid skönt med företag som har produkter som inte kostar märkesskjortan (no offense @ alla andra företag, you rock too!), men ändå håller bra kvalité!

/Adyzz

Permalänk
Medlem

Hej och välkomna Deltaco,

Jag införskaffade mig ett trådlöst tangentbord, TB-220, som tangentbord/fjärr till en mediadator och för pengen så fungerar det väl hyffsat.

Men jag har ett par problem med det, dels så startar inte kommunikationen upp alla gånger när man startar upp datorn från sömnläge och sedan känns mottagningen/räckvidden tveksam på denna trots att det är 2,4GHz radio. Om jag sitter 4m från datorn (ej fri sikt...) så kan jag ha mottagning eller inte mottagning beroende på om jag flyttar tangentbordet någon decimeter. Är det fri sikt så är mottagning dock bra...

Kör Win 7 64bit så uppstartsproblemet kanske är ett kompabilitetsproblem... ?

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk

Saint25:
Tyvärr sitter begränsningen inte i firmwaren eller mjukvaran. Det är chipet som sitter i kabinettet som styr hur stora hårddiskar man kan sätta i. Vi har inte i dagsläget någon ny version på väg till just det kabinettet. Däremot har vi andra kabinett som klarar större hårddiskar. T.ex. MAP-DS31CS

nafs:
Uppstartsproblemet är något jag känner igen sedan tidigare och har en dialog med tillverkaren om. Enda "lösningen" som finns i dagsläget är att använda ID-knappen på undersidan av tangentbordet för att få liv i den igen. Mottagningen på 2,4GHz är lite halvknepig att härleda till vad som kan vara problemet. Batterier, trådlösa nät i närheten, micro osv ställer till en hel del.

Sidnotis:
Vi är oerhört glada för alla trevliga hälsningar och självklart tar vi vidare alla synpunkter och förslag som ni ger här, även om vi inte svarar direkt på alla inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rawet:
Tanken var att om man kunde gå in via t.ex. USB-gränssnittet för att ladda in ny mjukvara men nu vet jag att det inte går att förändra 1TB spärren på grund av själva chippet i kabinettet.

Deltaco:
Tack för svaret. Då jag har kabinettet hemma redan får jag nöja mig med en 1TB disk och köpa på mig en sådan disk vid lämpligt tillfälle. Det lär räcka till ett tag för mig ändå som extern lagringsdisk/backup. Men det skulle annars vara trevligt om det gick att lyfta "spärren" via en ny mjukvara. Tack för tipset annars om ert nya kabinett om det blir aktuellt med att köpa en ny sådan framöver.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Jag köpte ett 2.1 hötalarsystem meed inbyggd bas utav er och till priset så är jag nöjd

Det som kunde varit bättre var volymen på ljudet ut, det låter inte så bra om man drar upp den till c:a 75% och basen verker lite klen

Men, den har bra ingångar, har kört med 90% volym på källan, utan att ljudet blir sämre p.g.a. att signalen är väldigt hög

Billigt ljud för ofta med sig billiga kretsar, jag tycker du ska vara nöjd.

Permalänk
Medlem

Nice att ha er här, kund sen gammalt, men börjar nu på ett nytt företag som inte använt er på samma sätt, så att kunna ha lite forum kontakt ser jag som mycket ett starkt plus.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

nafs:
Uppstartsproblemet är något jag känner igen sedan tidigare och har en dialog med tillverkaren om. Enda "lösningen" som finns i dagsläget är att använda ID-knappen på undersidan av tangentbordet för att få liv i den igen. Mottagningen på 2,4GHz är lite halvknepig att härleda till vad som kan vara problemet. Batterier, trådlösa nät i närheten, micro osv ställer till en hel del.

Uppstartsproblemen är alltså oberoende på operativet?

Ska leka lite med en USB-förlängningssladd till USB-dongeln och se om jag kan hitta en bra placering som funkar.

Köpte för övrigt även en 7m HDMI-kabel som fungerar helt utan problem - jag fick den för otroliga 75:- via lite personalrabatt - sjuuukt prisvärt!!!

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Billigt ljud för ofta med sig billiga kretsar, jag tycker du ska vara nöjd.

Inte måste det medföra något dåligt, kretsarna borde vara rätt bra, eftersom dom tar in en relativt stark signal utan "clipping"

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en minneskortläsare från Er som jag är mycket nöjd med och vill kunna använda i fortsättningen.
Men om jag köper ett nytt chassi, där många endast har externa 5,25 tums platser, hur gör jag då? Deltaco säljer väl inte direkt till privatpersoner och på prisjakt hittade jag endast 5,25 tum till 3,5tum adapter av märket Lian Li, osäkert om det skulle passa om man köper ett annat chassi än Lian Li.
Syftar på denna adapter: http://www.deltaco.se/window1.aspx?vItemPicture=ram-1b.jpg&vI...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Calle2009:
Den där och många liknande omvandlare för 3,5" till 5,25" följer standardmått. Passar den i en låda, passar den även i andra lådor såvida 5,25"-upphängningen inte är extremt unik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har köpt en hel del deltaco grejer.. Ganska mycket småsaker så som hårddiskupphängning o sånt. Bra grejer! Även testat era nätagg som jag tycker håller bra kvalitet för priset! Vilket/vilka företag bygger era nätagg?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Jag har någon av era billigare datormöss som har en slags "matt" yta, det jag ville fråga är i alla fall varför det finns plats för batterier i musen när den är trådad? Det ser lite roligt ut bara, vad är syftet?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

arowe17:
Det är Huntkey som tillverkar våra DELTACO-nätdelar.

micke_930:
Ibland gör våra tillverkare samma skal för trådlösa och trådbundna möss. Därav så kan det finnas batteriluckor på trådbundna möss. Du kan nyttja det som en extra funktion och sätta i "vikter" i form av batterier i musen

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk

Jag söker en 6.3mm -> 3.5 vinklad adapter, så jag kan använda riktiga hörlurar till min laptop.

Jag har bara hittat rak och då sticker kontakten ut ca 10cm vilket bara är en tidsfråga innan man stöter emot och allt går sönder.

Något sådant här alltså:

Är det något Deltaco har eller kan plocka fram? (bör finnas en marknad)

Permalänk

Navelludd:
Det är inget vi har i dagsläget. Men jag har fört vidare önskemålet till våra inköpare. Jag håller med till 100% och känner själv personligen igen problemet.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte en mus och tangentbord på kjell i somras av märket deltaco och även om tangentbordet har underlig utformning av knappar så går det använda men musen är seg och mycket svåranvänd jämfört med min andra budgetmus från claes ohlson så jag undrar om det finns nytt firmware eller liknande som kunde hjälpa mig?

Kunde inte hitta modellen på hemsidan så den har förmodligen utgått.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Typhonos:
Om du tittar på undersidan av musen/tangentbordet bör det sitta en liten klisterlapp med ett artikelnummer i stil med TB-XXX. Hojta till när du vet vad det är för produkt så ska jag kolla om vi kan hitta en lösning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan

Jag undrar vad de är för skillnad mellan dessa två:
SATA-05C & SATA-05CA

Tack på förhand

Permalänk

miessi:
Det är ingen skillnad på hur kabeln fungerar. Det är exakt samma kabel, men från två olika tillverkare/leverantörer.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag älskar era hdmi kablar. Tror att eran 12m var den ända jag fick att fungera av en hel massa olika märken, därav en 230€ kabel. Känns konstigt när en 10 ggr billigare kabel funkar bättre=) Rekommenderar era kablar till alla

Permalänk
Medlem
Permalänk
Deltaco

USB! Räcker det inte med ett uttag använder man två och en Y-kabel med två typ A hanar

Permalänk
Medlem

Jo men tänkte koppla in den i blu-ray spelaren och den klarar inte att mata igång hddn och det finns möjlighet till att köra med extern strömkälla så det jag undrade över

Permalänk
Deltaco

I så fall kan det vara fiffigt att koppla in en USB-hubb med extern ström mellan. Det brukar lösa strömförsörjningsproblemet. Berätta gärna hur det går!