Vinn nätagg från Seasonic

Bästa appen för att styra datorn från iPhonen?

Permalänk
Medlem

Bästa appen för att styra datorn från iPhonen?

Tjerna,

är på jakt efter appar att styra min dator med från iPhonen hemma. Tanken är att inte längre skulle behöva slå på skärmen på burken utan låta allt gå via wlanet till telefonen. Då det finns en uppsjö appar ute på marknaden som gör just detta tänkte jag höra lite med er vilken som ni tycker är bäst och varför?

Permalänk
Medlem

Jag kör med en app som heter Air Mouse Pro
Air Mouse Pro (Remote / Trackpad) for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Och så länge du inte stänger av datorn, så räcker det ju att starta appen på din telefon för att få skärmsläckaren att slockna.
Jag har kört med det ett tag, och jag tycker det är suveränt!

Permalänk
Medlem

Jag använder mig själv av RDP Desktop Lite, gratis och fungerar för mina behov.

Remote Desktop Lite for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använde först iTeleport, det hette Jaadu VNC förut och tyckte det var bra, men prövade LogMeIn och fastnade för det istället, lättare att konfigurera på mina datorer. Lika snyggt och flyter på lika bra.

Konto på LogMeIn.com är gratis och den mest simpla programvara du installerar på din och ev. andras datorer är gratis. Sen kostar förstås appen LogMeIn Ignition till iphone 229 kronor, jag köpte på rea förut, men anser att den är värd priset.

Du loggar in på din iPhone, ser vilka datorer som är på och ansluter snabbt och smidigt. Att fjärrstyra dina datorer från en vanlig browser är gratis men funkar förstås inte i Safari på iPhone.

EDIT: Håller med om att 229 kr är mycket jämfört med andra gratisalternativ, men slippa strula med portar i olika routers, olika IPn och annat, så är det värt pengarna alla gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekstam:

Jag använder mig själv av RDP Desktop Lite, gratis och fungerar för mina behov.

Remote Desktop Lite for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Testade den där appen nu faktiskt, men jag lyckas inte få någon som helst kontakt med min PC

Permalänk
Medlem

Mocha VNC Lite duger för mig

Permalänk
Medlem

kan tipsa om Teamviewer. Funkar väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr. E:

Testade den där appen nu faktiskt, men jag lyckas inte få någon som helst kontakt med min PC

RDP igång? Brandväggen öppen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tanken är att bygga bort datorn och använda mig helt av iphonen som terminal liksom. skaffa en snygg skärm kanske, men sen allt från iphonen, dvs. styra spotify, filmer rubbet... jag ska prova alternativen ovan, stor jäkla tack för alla bra svar!!! om nån har tips på hur man bäst bygger en iphonicentruisk hemma värld så är jag idel öra!

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna använda dig av XBMC? Spotify skall tydligen fungera, om än lite buggigt (Spotify för XBMC Windows).

Jag kör själv XBMC på ett gammalt xbox och styr den med uRemote XBMC for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store. Fungerar klockrent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Teamviewer