Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Kabeltrasslet i mitten ser riktigt snyggt ut. Tycker de är nästan synd att flyta på kablarna.

Ah, lite kaos kan det få vara, men jag ska fixa så det är lite mer kontrollerat iallafall.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ah, lite kaos kan det få vara, men jag ska fixa så det är lite mer kontrollerat iallafall.

Jo kontrollerat trassel blir nog bäst och de är ju inte bra om de ligger i vägen för luftgenomströmningen häller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

Jo kontrollerat trassel blir nog bäst och de är ju inte bra om de ligger i vägen för luftgenomströmningen häller.

Ja, nu är ju luftgenomströmning < konst så det viktigaste är att det ser bra ut. Sen är det mesta vattenkylt så sålänge luft går igenom radiatorn så är det mesta kallt.

Åker till Spanien och gottar mig i en vecka nu. Lycka till med era projekt och kommentera gärna och ge mig lite kritik så jag har någonting att läsa när jag kommer tillbaka. Bilder finns i hela tråden så det är bara att kolla runt!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Ja, nu är ju luftgenomströmning < konst så det viktigaste är att det ser bra ut. Sen är det mesta vattenkylt så sålänge luft går igenom radiatorn så är det mesta kallt.

Åker till Spanien och gottar mig i en vecka nu. Lycka till med era projekt och kommentera gärna och ge mig lite kritik så jag har någonting att läsa när jag kommer tillbaka. Bilder finns i hela tråden så det är bara att kolla runt!

HeHe de verkar vara lugnt då Jo att de ser snyggt ut är väll viktigaste.

Ha så kul på semestern.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mike.a:

HeHe de verkar vara lugnt då Jo att de ser snyggt ut är väll viktigaste.

Ha så kul på semestern.

Snyggt ska det vá! Kul på semestern har jag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sack:

Snyggt ska det vá! Kul på semestern har jag.

Nehe tror jag inte på, du är ju inte hemma och moddar

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Nehe tror jag inte på, du är ju inte hemma och moddar

Nä, du har rätt.. Saknar datorn lite.

Tänkte bumpa upp bilderna lite, så att ni som vill kommentera på dem inte behöver leta. Jag har också uppdaterat första inlägget med alla bilder ifrån tråden. För att få en samlad och lätt överskådelig bild av hela bygget. Jag är fortfarande i spanien, så några vidare uppdateringar blir det inte.

Skrivet av sack:

Som ni ser på bilderna så är nätagget mitt i lådan. Det kommer troligen bli dess plats hädanefter. Vad som ska fixas är lite bättre kabeldragning, trots att jag gillar när de syns så ska det vara ordnat. Det som nu ska in i lådan är en pump och SSD's. Eventuellt också en 120 rad också. Jag har ju tänkt att använda den men just nu ser jag ingen plats för den om jag fortfarande ska hålla datorn snygg och stilren. Efter lite snack med Laine så kommer kanske allt falla på plats.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Är ganska coolt att alla kablar är lite som en "röra" i mitten fast kan inte vara speciellt bra luftfölde då.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Ser riktigt bra ut. Är ganska coolt att alla kablar är lite som en "röra" i mitten fast kan inte vara speciellt bra luftfölde då.

Jo, det ser rätt schysst ut faktiskt. Men som sagt, nätagget är inte ens fäst än, så vad som sedan blir kabeldragningen återstår att se.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

ok, din semester är över. låt oss se mer

Permalänk
Skrivet av tatus_se:

ok, din semester är över. Låt oss se mer

+1 :d:d:d

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tatus_se:

ok, din semester är över. låt oss se mer

Skrivet av muhihihaha:

+1 :d:d:d

Hinner ju inte ens tillbaka till Sverige era nötter.
Har troligen inte tid att pilla den här veckan.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

då är det lite synd, jag ska vänta ändå

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tatus_se:

då är det lite synd, jag ska vänta ändå

Ja, det är lite synd.

Men jag kan lova mycket trevliga bilder till nästa uppdatering. Jag ska nämnligen skruva isär allt och ta nya bilder, som om det är ifrån början. Den officiella starten på projekt Echo börjar här.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Extremt häftigt bygge! Älskar hur vibrerande den orange'a sleevingen är mot det kalla svarta. Det vita i det gjorde ju också att det blev mer annorlunda än det vanliga tvåfärgade som många andra har kört med (inklusive dig i CL[M]EAN-MACHINE). Det märks att du har tränat med kameran för de sista bilderna var riktigt bra om man jämför med de första. De liksom förmedlar mer än hårdvaran på något sätt. Du har ju skrivit att det är konst du eftersträvar och det du utgår ifrån och jag tycker att du lyckas jätte bra att infria det i de sista lite mörkare bilderna. Kan inte vänta på fler uppdateringar!

Har några frågor.. Vad ska du göra med hålet där nätaggregatet var? Hur kommer du att montera hårddiskar? Ska du ha något fönster på chassit?

Jag är också ett stort fan av vattenkylning och att få in det i ett sånt här chassi är galet! Lycka till och jag kommer att följa ditt bygge!

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Proffsmoddare

Fler bilder på G, desssa hamnar inte i det nyupplagda galleriet: http://www.sweclockers.com/galleri/5674-infor-projekt-echo-av... utan här. Jag hoppas att ni kommer att tycka om hur jag lyckats dra slangen, hur fläktarna ser ut och mitt val av nipplar.

Mycket krävs för att kunna mäta sig med http://www.sweclockers.com/galleri/5712-laines-purple-haze och det gör att jag anstränger mig mer och med det får ni trevligare saker att kolla på. Så tack Laine.

Ps/ Rösta upp Laine's bygge till nr1 på SWEC ffs! /Ds

Skrivet av Heedman:

Extremt häftigt bygge! Älskar hur vibrerande den orange'a sleevingen är mot det kalla svarta. Det vita i det gjorde ju också att det blev mer annorlunda än det vanliga tvåfärgade som många andra har kört med (inklusive dig i CL[M]EAN-MACHINE). Det märks att du har tränat med kameran för de sista bilderna var riktigt bra om man jämför med de första. De liksom förmedlar mer än hårdvaran på något sätt. Du har ju skrivit att det är konst du eftersträvar och det du utgår ifrån och jag tycker att du lyckas jätte bra att infria det i de sista lite mörkare bilderna. Kan inte vänta på fler uppdateringar!

Har några frågor.. Vad ska du göra med hålet där nätaggregatet var? Hur kommer du att montera hårddiskar? Ska du ha något fönster på chassit?

Jag är också ett stort fan av vattenkylning och att få in det i ett sånt här chassi är galet! Lycka till och jag kommer att följa ditt bygge!

Tack så väldigt mycket! Det är kul när någon lägger märke till detaljerna och också frågar hur faen jag tänkt. Fler bilder kommer idag.

Där nätaggregatet satt ska jag skära till en borstad aluminim platta som kommer att täcka det. Vad som sedan sker med plattan återstår att se, men jag tänker troligen gravera den. Hårddiskarna kommer jag att göra en adapter till i tjockare plexi som sedan fästs i fronten. Adaptern kommer att ha plats för 3st 2.5" enheter, om det får plats att göra det snyggt. Helst vill jag ha SSD's, men plats är inte helt fel heller så en Samsung 1TB 2.5" kommer eventuellt att inhandlas. Chassit kommer att ha fönster. Det kommer att ersätta taket helt så att man kommer att kunna se in på härligheten ordentligt.

Jag älskar också vattenkylning och tycker att en dator utan det inte är komplett. Jag kommer dock försöka råda bot på det i mitt nästa bygge som kommer att vara luftkylt.

Tack så mycket för dina kommentarer och jag hoppas att du är nöjd med svaret.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Bitspower produkter, sponsrade ifrån Coolingstuff.se

2x 45* adaptrar
3x 90* adaptrar
6x stopp adaptrar

Fläktar sponsrade ifrån Enermax. Mycket trevliga fläktar att leka med, som ni ser så kan man utan problem skapa en liten hög av en fläkt.

Anledningen till att jag gjorde detta var för att få "Enermax" loggorna åt samma håll som EkWb

EkWb vattenkylningskomponenter sponsrade ifrån just EkWb:

CPU : EK Supreme HF
Pump : EK-DCP 4.0
RES : EK Multioption 250 RES
RAD : EK-CoolStream-RAD XT 240 | EK-CoolStream-RAD XT 120
Fittings : 14x EK-PSC Fitting 12mm - G1/4 Black
GPU : 5870 fullcover block + backplate
+ Feser one Coolingfluid sponsrad av Coolingstuff.se

Be-Quiet SFX 350w nätaggregatet sponsrat av Misco.se

Påbörjar lite byggnation i Fractal-Design Array (rev 2) sponsrat av inga mindre än Fractal-Design

Vattenkylning dragen och monterad

Nätaggregatet testmonterad och provar på lite kabeldragning. Har efter detta kommit på hur jag kommer att dra den efter montering, och det är inte riktigt såhär det kommer att bli. Mycket kommer att gömmas.

Och slutligen, vem vill ha en penna?

Vad är kvar att göra då?

# Plexiadapter för 2.5" SSD's i fronten
# Montering och placering av PSU
# Montering och placering av 8st vita leds
# Pumpbyte, från EK 4.0 -> EK 2.2
# Radiatorbyte från EK Multioption 250, till en likadan
# Plexitak
# Kabeldragning
# Sleeving av Leds, fläktar och pump
# Fylla loopen
# nya fötter
# byta radiatorgaller
# osv osv..

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Blir fetnajs ju.

Permalänk
Medlem

Diggar pennorna ;p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Fan va snygg kabeldragning! Jag skulle gärna vilja ha en penna

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sjukt fint!
Vem vill inte ha en penna

Visa signatur

Intel Core i5 750 |Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX |Corsair 4GB 1600MHz | XFX Radeon HD5850 1GB Black Edition | Corsair SSD Force Series 120GB | Silverstone Sugo SG07B | Win7 Professional 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

[CENTER][B]
# Radiatorbyte från EK Multioption 250, till en likadan

ok vilket radiator ska du ha istället för den reservoar och kanske det är dum fråga, vilket ser likadant ut??

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TheDiddler:

Blir fetnajs ju.

Får hoppas det.

Skrivet av Konichiwa:

Diggar pennorna ;p

Alltid något.

Skrivet av Skarhed:

Fan va snygg kabeldragning! Jag skulle gärna vilja ha en penna

Kul att du gillar kabeldragningen!

Skrivet av coffe13:

Sjukt fint!
Vem vill inte ha en penna

Tack! Haha, ja vem vet.

Skrivet av tatus_se:

ok vilket radiator ska du ha istället för den reservoar och kanske det är dum fråga, vilket ser likadant ut??

Jag som skrev fel. Menar förstås reservoar. Du ser kanske hur den ser ut, krackelerad, slipad..

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hannes, Är din reservoar 60mm i diameter? skiten får ju inte plats över graffet. tar ju i.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Hannes, Är din reservoar 60mm i diameter? skiten får ju inte plats över graffet. tar ju i.

Lars, jag vet inte riktigt. Det är en vanlig EK Multioption 250 res, har du en likadan? Det är precis så den går mellan grafikkort och taket. jag kör utan hållarna till den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lars, jag vet inte riktigt. Det är en vanlig EK Multioption 250 res, har du en likadan? Det är precis så den går mellan grafikkort och taket. jag kör utan hållarna till den.

Jo exakt. tänkte bara om det var en av den gamla modellen du hade. 50mm var dom förr.

en 150 hade passat perfekt dock. kanske man ska byta. hmm..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rizzt:

Jo exakt. tänkte bara om det var en av den gamla modellen du hade. 50mm var dom förr.

en 150 hade passat perfekt dock. kanske man ska byta. hmm..

Det är inte en advance. Har inte nått att mäta med just nu. :/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Just awesome!
Fan vad kul med lite bilder!
Ser riktigt riktigt nice ut

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av xion_drifter:

Just awesome!
Fan vad kul med lite bilder!
Ser riktigt riktigt nice ut

Kul att du gillar det och uppskattar bilderna.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Förmodligen ligger det mycket skicklighet bakom bilderna, samt lite PS kanske? Men får man fråga vad du använder för kamera samt objektiv?