Ok, ja onekligen ser H50 schysst ut och ger ett snyggt och rent intryck.
Schysst också att köra Corsair på låda, minnen och kylning.
Det verkar ju väldigt poppis just nu också.
Om jag överklockar så blir det nog inte högre än till 3,5ghz eller så.
Vore schysst att höja prestandan lite, vet dock inte om jag vill ge mig in i någon extrem överklockning.
Har nog hellre en väldigt stabil maskin.
Så, med tanke på vad jag tänkt göra på maskinen och eventuell lätt överklockning,
skulle du rekommendera H50:an till mig?
Du kan överklocka en i7-930 väldigt lätt upp till 4ghz utan att påverka volten alls mycket. Om du tycker en h50 ser praktisk och snygg ut så är det bara att köra på den.
Så långt hade jag inte tänkt faktiskt.
Jag vill ju gärna dock att maskinen ska klara sig ett par år framåt,
så det kanske vore vettigt att satsa på.
Då har jag två alternativ att välja mellan i alla fall.
Precis, kan vara nyttigt och ha även om man kanske inte ha en sådan stor nytta av det.
Vad använder du din skärm till? Gör du någon bildredigering och i så fall hur upplever du skärmen till det?
Om den som du säger är likvärdig Dell skärmen så borde ju HP:n vara bättre att satsa på med tanke på priset?
Håller på med bildredigering ganska sällan, men visst funkar det och även om det inte är full jämförbart med de dyrare skärmarna i tiotusen klassen.
När det gäller Dell och HP är det nog en ganska delad åsikt, jag själv lider av hp skärmen att den är ganska ljusstark även om man har på det lägsta ljusinställningarna, men andra tycker att Dell är väldigt ljusstark men inget jag upplevde, kanske en placeboeffekt vad vet jag. Så du får välja vilken du vill av dem skärmarna.
Dom minnena jag länkade, såg dom ut som bra kandidater?
Eller skulle du rekommendera några andra?
Såg vilka du rekommenderade i din lista, men Corsair har ju så lika namn på sina produkter,
vet inte om jag hittade exakt dom på prisjakt.
Dem minnena du länkade funkar prima.