Vilken av dessa budgetdatorer skall jag välja för att spela WoW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

det var ett bra grafikkort i, tycker jag. imed att det bara är wow som kommer att spelas:-) jag är nöjd.

Du får tro vad du vill men HD4650 är ett gammalt kort som aldrig varit särskilt bra, Dessutom har du fått den sämre modellen med GDDR2, du tror kanske att minnesmängden på 1 GB är bra men det är enbart negativt då kortet är för långsamt för att kunna dra nytta av den. Ett vanligt knep OEMs använder sig av för att sälja skit dyrt.

Här har du ett bättre paket så det går visst få en bra dator i den prisklassen. Köper du en mus på claes ohlson och ett tangentbord så kommer du undan billigt i samma klass som skräpet från OEM. Går dessutom hitta grafikkort billigt begagnat så antagligen hade du hittat ett 8800GT eller bättre som krossar allt i prisklassen.

Skriver inte det här för att få dig må dåligt utan för att rätta dig eftersom du är så tvärsäker på din sak, OEMs är utsugare och du är inte den första att ha blivit lurad till att köpa dessa skitdatorer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

jo det var ett fynd, när det är en 4-kärning processor i datorn:-)

Wow stödjer inte ens 4 kärnor än vad jag vet.

Visa signatur

Den som vandrar utan lykta genom natten,
finner ofta sitt beslut så fatalt.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Du får tro vad du vill men HD4650 är ett gammalt kort som aldrig varit särskilt bra, Dessutom har du fått den sämre modellen med GDDR2, du tror kanske att minnesmängden på 1 GB är bra men det är enbart negativt då kortet är för långsamt för att kunna dra nytta av den. Ett vanligt knep OEMs använder sig av för att sälja skit dyrt.

http://pici.se/pictures/vCOJGsnCK.jpg

Här har du ett bättre paket så det går visst få en bra dator i den prisklassen. Köper du en mus på claes ohlson och ett tangentbord så kommer du undan billigt i samma klass som skräpet från OEM. Går dessutom hitta grafikkort billigt begagnat så antagligen hade du hittat ett 8800GT eller bättre som krossar allt i prisklassen.

Skriver inte det här för att få dig må dåligt utan för att rätta dig eftersom du är så tvärsäker på din sak, OEMs är utsugare och du är inte den första att ha blivit lurad till att köpa dessa skitdatorer.

Det där är del för del samma paket som jag fick ihop, förutom att jag tog 350W nätagg och HD4650, varpå paketet faktiskt landade på precis över 5500.
Men här har vi genomgående valt det billigaste av det billiga, samt att man måste bygga ihop det själv. Det må vara hur lätt som helst, är man inte entusiast som oss kan det vara skönt att slippa.
Säga vad man vill om OEM-datorer, men de är allt som oftast byggda för att hålla riktigt länge, eftersom tillverkarna inte vill ha massa okunniga kunder på halsen stup i kvarten.

TS, datorn du köpt är inget "fynd", men den är inte heller dålig för det priset. Gräm dig inte, du har gjort ett helt OK val.

Permalänk
Medlem

Absolut, nog ska det fungera någorlunda för Wow i alla fall.

Visa signatur

Den som vandrar utan lykta genom natten,
finner ofta sitt beslut så fatalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Nej det är ingen fynd du gjort Tamsen, men det lär funka hyfsat.

Defaultusername: Ditt eget förslag skulle väl ha varit betydligt mer intressant. Dessutom innebär "fynda" att han får trubbel ifall datorn pajar.

jo imed att den hade kostat närmare 7000:- i butik och nu 5.500:- så är det ett fynd för mig:-)
Mycket bättre än de datorerna jag hade länkat i trådstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Det där är del för del samma paket som jag fick ihop, förutom att jag tog 350W nätagg och HD4650, varpå paketet faktiskt landade på precis över 5500.
Men här har vi genomgående valt det billigaste av det billiga, samt att man måste bygga ihop det själv. Det må vara hur lätt som helst, är man inte entusiast som oss kan det vara skönt att slippa.
Säga vad man vill om OEM-datorer, men de är allt som oftast byggda för att hålla riktigt länge, eftersom tillverkarna inte vill ha massa okunniga kunder på halsen stup i kvarten.

TS, datorn du köpt är inget "fynd", men den är inte heller dålig för det priset. Gräm dig inte, du har gjort ett helt OK val.

Det är just HD4650 som är problemet, kolla på reviews hur kortet presterar, det är inte ens nära HD4670 och med GDDR2 blir det ännu värre.

Jag har lagom stor erfarenhet av märkesdatorer och de håller definitivt sämre klass än övriga. Ingen av de märkesdatorer som köpts av mina kompisar eller min bror är i livet idag. Alla nätagg till dessa datorer har gått sönder efter precis så lång tid att garantin ska gå ut. Dessutom har de haft fruktansvärt dålig kylning som inte klarat av sommartemperaturer och varit sjukligt högljudda.
Skärmarna har varit ett skämt som förutom en hisklig strömförbrukning även gett sveda i ögon vilket inte ens min 800 kr skärm lyckas med. För att du ska få full service måste du dessutom betala extraavgifter och försäkringar som inte syns i priset. Dessutom kommer de liksom alla andra försöka få dig att betala reparation genom att skylla felen på dig så i slutänden blir det ändå dyrare.

Det är klart att du slipper plocka ihop datorn själv men det är fortfarande väldigt dåliga delar och monteringen brukar vara ett skämt i sig med dålig kabeldragning varför jag aldrig hade köpt en märkesdator, monterar inet ihop den så får du i alla fall delar som håller, det kan jag förstå att folk betalar pengar för men inte dessa styggelser.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det är just HD4650 som är problemet, kolla på reviews hur kortet presterar, det är inte ens nära HD4670 och med GDDR2 blir det ännu värre.

Jag har lagom stor erfarenhet av märkesdatorer och de håller definitivt sämre klass än övriga. Ingen av de märkesdatorer som köpts av mina kompisar eller min bror är i livet idag. Alla nätagg till dessa datorer har gått sönder efter precis så lång tid att garantin ska gå ut. Dessutom har de haft fruktansvärt dålig kylning som inte klarat av sommartemperaturer och varit sjukligt högljudda.
Skärmarna har varit ett skämt som förutom en hisklig strömförbrukning även gett sveda i ögon vilket inte ens min 800 kr skärm lyckas med. För att du ska få full service måste du dessutom betala extraavgifter och försäkringar som inte syns i priset. Dessutom kommer de liksom alla andra försöka få dig att betala reparation genom att skylla felen på dig så i slutänden blir det ändå dyrare.

Det är klart att du slipper plocka ihop datorn själv men det är fortfarande väldigt dåliga delar och monteringen brukar vara ett skämt i sig med dålig kabeldragning varför jag aldrig hade köpt en märkesdator, monterar inet ihop den så får du i alla fall delar som håller, det kan jag förstå att folk betalar pengar för men inte dessa styggelser.

Jag provade att köra wow, inte ett enda lagg och låg stadigt på hög fps i dalaran, så jag är supernöjd:-)

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Det är just HD4650 som är problemet, kolla på reviews hur kortet presterar, det är inte ens nära HD4670 och med GDDR2 blir det ännu värre.

Jag har lagom stor erfarenhet av märkesdatorer och de håller definitivt sämre klass än övriga. Ingen av de märkesdatorer som köpts av mina kompisar eller min bror är i livet idag. Alla nätagg till dessa datorer har gått sönder efter precis så lång tid att garantin ska gå ut. Dessutom har de haft fruktansvärt dålig kylning som inte klarat av sommartemperaturer och varit sjukligt högljudda.
Skärmarna har varit ett skämt som förutom en hisklig strömförbrukning även gett sveda i ögon vilket inte ens min 800 kr skärm lyckas med. För att du ska få full service måste du dessutom betala extraavgifter och försäkringar som inte syns i priset. Dessutom kommer de liksom alla andra försöka få dig att betala reparation genom att skylla felen på dig så i slutänden blir det ändå dyrare.

Det är klart att du slipper plocka ihop datorn själv men det är fortfarande väldigt dåliga delar och monteringen brukar vara ett skämt i sig med dålig kabeldragning varför jag aldrig hade köpt en märkesdator, monterar inet ihop den så får du i alla fall delar som håller, det kan jag förstå att folk betalar pengar för men inte dessa styggelser.

Jag har precis motsatt erfarenhet av märkesdatorer. I mina föräldrars arbetsrum står till exempel en gammal Dell från, ja du, 2002 kanske. Den kör Windows XP på en Pentium 4 och 512 MB RAM, har aldrig blivit ominstallerad, och används fortfarande dagligen.

Skrivet av Tamsen:

Jag provade att köra wow, inte ett enda lagg och låg stadigt på hög fps i dalaran, så jag är supernöjd:-)

Slutet gott, allting gott

Permalänk
Medlem

alla kommer lagga i wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

alla kommer lagga i wow

det laggade inte för mig idag iaf:-) min gamla dator var hemsk med lagg, idag var det som att rida på rosa moln:-D

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning kör du i?

Visa signatur

Den som vandrar utan lykta genom natten,
finner ofta sitt beslut så fatalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robwiks:

Vilken upplösning kör du i?

i wow menar du? på högsta.

Permalänk
Medlem

sen kanske jag inte kan köra på högsta i 25-manna, men vad gör det, mellersta grafiken är gott och väl i en 25-manna:-)
Om man jämför vad jag har nu med min gamla dator så är det som natt och dag. Och för mig är denna datorn ett fynd om man jämför med de jag skrev i trådstarten. Jag tycker ni kan glädjas åt mig att jag är nöjd istället för att utmärka det dåliga i sammanhanget. Vill jag spela mer grafikkrävande spel i framtiden, ja då får jag bygga på den här datorn, med bättre nätdel, grafikkort etc. Men så länge jag är nöjd, då är det en bra dator:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robwiks:

Wow stödjer inte ens 4 kärnor än vad jag vet.

först i tråden var det fel när det var enbart en kärna i en processor nu är det fel att det är 4 kärnor, hör du själv hur det låter?;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det är just HD4650 som är problemet, kolla på reviews hur kortet presterar, det är inte ens nära HD4670 och med GDDR2 blir det ännu värre.

Jag har lagom stor erfarenhet av märkesdatorer och de håller definitivt sämre klass än övriga. Ingen av de märkesdatorer som köpts av mina kompisar eller min bror är i livet idag. Alla nätagg till dessa datorer har gått sönder efter precis så lång tid att garantin ska gå ut. Dessutom har de haft fruktansvärt dålig kylning som inte klarat av sommartemperaturer och varit sjukligt högljudda.
Skärmarna har varit ett skämt som förutom en hisklig strömförbrukning även gett sveda i ögon vilket inte ens min 800 kr skärm lyckas med. För att du ska få full service måste du dessutom betala extraavgifter och försäkringar som inte syns i priset. Dessutom kommer de liksom alla andra försöka få dig att betala reparation genom att skylla felen på dig så i slutänden blir det ändå dyrare.

Det är klart att du slipper plocka ihop datorn själv men det är fortfarande väldigt dåliga delar och monteringen brukar vara ett skämt i sig med dålig kabeldragning varför jag aldrig hade köpt en märkesdator, monterar inet ihop den så får du i alla fall delar som håller, det kan jag förstå att folk betalar pengar för men inte dessa styggelser.

min dator är så tyst så att man inte ens hör att den är på.

Permalänk
Medlem

Sapphire RADEON HD 4650 - Recension - Mycket bra och billigt Grafikkort

inget större fel på kortet:-) räcker för lilla mig:-D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

den processorn jag har nu, hur många kärnor har den? Och är den sämre än de datorerna jag länkat till?

Kärnorna gör inte allt, för många spel använder inte mer än 2 kärnor ändå. Du ska titta efter en processor med så mycket cache minne och hastighet som möjligt för priset, sen kärnorna lite också, men lägg inte allt för stor kraft på det. MEn 4 kärnor tycker jag är bra att ha. ( om man har råd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Du får tro vad du vill men HD4650 är ett gammalt kort som aldrig varit särskilt bra, Dessutom har du fått den sämre modellen med GDDR2, du tror kanske att minnesmängden på 1 GB är bra men det är enbart negativt då kortet är för långsamt för att kunna dra nytta av den. Ett vanligt knep OEMs använder sig av för att sälja skit dyrt.

http://pici.se/pictures/vCOJGsnCK.jpg

Här har du ett bättre paket så det går visst få en bra dator i den prisklassen. Köper du en mus på claes ohlson och ett tangentbord så kommer du undan billigt i samma klass som skräpet från OEM. Går dessutom hitta grafikkort billigt begagnat så antagligen hade du hittat ett 8800GT eller bättre som krossar allt i prisklassen.

Skriver inte det här för att få dig må dåligt utan för att rätta dig eftersom du är så tvärsäker på din sak, OEMs är utsugare och du är inte den första att ha blivit lurad till att köpa dessa skitdatorer.

Ingen montering med där dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Nej det är ingen fynd du gjort Tamsen, men det lär funka hyfsat.

Defaultusername: Ditt eget förslag skulle väl ha varit betydligt mer intressant. Dessutom innebär "fynda" att han får trubbel ifall datorn pajar.

varför har du 4 gb i ram med 32 bits os? lite off topic, men en undran:-)

jodå det har funkat mer än hyfsat, spelade warhammer online med på näst högsta grafikinställningarna, utan lagg:-)
grafikkort och nätagg kan man byta ut senare.
fynd för mig var att få denna dator med bra processor, 64-bits os, mycket ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

varför har du 4 gb i ram med 32 bits os? lite off topic, men en undran:-)

jodå det har funkat mer än hyfsat, spelade warhammer online med på näst högsta grafikinställningarna, utan lagg:-)
grafikkort och nätagg kan man byta ut senare.
fynd för mig var att få denna dator med bra processor, 64-bits os, mycket ram.

Hade du inte haft så bråttom så hade jag kunnat hjälpa dej beställa en dator i dela och monterat den åt dej GRATIS.

Vissa av oss SweClocker's är faktiskt snälla och hjälper andra gratis.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]