Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

globalt får collectors edition ägarna börja spela den 22e september.

Det är den utgåvan man köper.

Vill ha spelet nu tack...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

ok ändring tydligen på eu's officiella hemsida, 6 day early access för oss i europa, 8 dagar i usa o japan...
så CE börjar den 24e då.....

sjukt har tittat på sidan flera gånger, stod 8 där med förut.....

bleh ja som tagit semester 22-24

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

haha ååååå wow gamla dagar. Hoppas FFIV känns likadant
Köpte precis en månad till på wow och spelade lite. Redan efter 3timmar var jag urless på det igen efter att ha haft 6 månaders stop.

@ Wrajjt Det skulle vara mycket roligt att skapa något SweC team eller liknande. Men bara så du vet så är det bara den asiatiska marknaden som kan börja spela den 22 sept. För oss européer så har SE specifierat "a few days earlier" alltså inte alla 8 dagar innan den vanliga releasen.

skrev det tidigare med, jag har 2 polare till som lirat ffxi i 3 år tidigare, vi alla sitter o väntar på detta.
bara säga till om vi ska dra ihop något, visst nu har ju spelet inte kommit ännu men kul o ha ett gäng o starta med.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

skrev det tidigare med, jag har 2 polare till som lirat ffxi i 3 år tidigare, vi alla sitter o väntar på detta.
bara säga till om vi ska dra ihop något, visst nu har ju spelet inte kommit ännu men kul o ha ett gäng o starta med.

Ni kan nog nästan räkna med mig också Jag tänkte kolla runt lite med lokala butiker ifall jag kan förhandsboka CE hos dom, annars får jag väl vända mig till någon nätbutik

Permalänk
Medlem

Kan räkna med mig också om nu betan inte skulle skrämma bort en hehe.

Redan bokat en CE hos min lokala spelbutik.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gött får väl hålla oss aktiva i denna tråd till release så kan man iaf ta samma server till att börja med

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

OMG OMG OMG!!!!!

Äntligen var det där! Kollade nyss mailen och där fanns min alldeles egen beta invite Första gången i hela mitt liv som jag får en beta invite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

OMG OMG OMG!!!!!

Äntligen var det där! Kollade nyss mailen och där fanns min alldeles egen beta invite Första gången i hela mitt liv som jag får en beta invite

Argh!
Jag vill också få en invite i min mail eller så kanske man har gjort nått fel när man skrev upp sig för betan... *rolleyes*

Men någon som vet nått om healer klassen/erna samt lancern i spelet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hehe jag fick med en beta invite precis testade att logga in på beta test siten, men de står bara att ja ska registrera nån service.... men finns inget mer o registrera vetifan vad som e fel.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Argh!
Jag vill också få en invite i min mail eller så kanske man har gjort nått fel när man skrev upp sig för betan... *rolleyes*

Men någon som vet nått om healer klassen/erna samt lancern i spelet?

Vet tyvärr ingenting om Healer klasserna men om Lancern har jag bara läst lite kort att den kommer kunna attackera på lite längre avstånd än andra klasser. Så i princip borde dom kunna stå bakom t.ex tanken och attackera.

Skrivet av bonji:

hehe jag fick med en beta invite precis testade att logga in på beta test siten, men de står bara att ja ska registrera nån service.... men finns inget mer o registrera vetifan vad som e fel.

Grattis till dig med då Det står i mailet att beta sidan öppnar imorgon den 13:e Juli först Blev också besviken då jag inte heller kunde logga in först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Vet tyvärr ingenting om Healer klasserna men om Lancern har jag bara läst lite kort att den kommer kunna attackera på lite längre avstånd än andra klasser. Så i princip borde dom kunna stå bakom t.ex tanken och attackera.

Grattis till dig med då Det står i mailet att beta sidan öppnar imorgon den 13:e Juli först Blev också besviken då jag inte heller kunde logga in först

man e lite hastig med allt när man ser sånt där, står ju klart o tydligt

undrar när nästa beta omgång är, 4 timmar ere man får testa?

alla nya invites skall ju tanka sina klienter osv, kanske blir till helgen då?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Satans beta :x

Fick just beta invite så det blev att slänga iväg en panik beställning på inet.se...
Om ändå min netbook hade pallat med att ens köra benchen

fast. INVITE kommer bli kul att falla genom marken, fastna på saker å alla andra roliga saker som kan hända i detta skede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Fick just beta invite så det blev att slänga iväg en panik beställning på inet.se...
Om ändå min netbook hade pallat med att ens köra benchen

fast. INVITE kommer bli kul att falla genom marken, fastna på saker å alla andra roliga saker som kan hända i detta skede

jag ser mest fram emot o ramla genom den stora bron i stan där man sett på bilderna

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Argh!
Jag vill också få en invite i min mail eller så kanske man har gjort nått fel när man skrev upp sig för betan... *rolleyes*

Men någon som vet nått om healer klassen/erna samt lancern i spelet?

Kolla första posten (http://www.sweclockers.com/forum/116-massiva-onlinespel/933517-final-fantasy-xiv/#post10155132) eller http://www.ffxivcore.com/

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kul att dom fokuserar lite på PvP iaf När FFXIV annonserades så vill jag minnas att PvP var helt uteslutet.

Permalänk
Sötast

Lulz...

You could not log in because the service account in question is not registered.
If you would like to log in to the service, please log in to the Square Enix Account Management System and register the service account.

Kehpasa?

Edit: Läste nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Lulz...

You could not log in because the service account in question is not registered.
If you would like to log in to the service, please log in to the Square Enix Account Management System and register the service account.

Kehpasa?

Edit: Läste nu

hehe fler som är ivriga

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Ja, alltså jag har för mig att då jag läste någon Q&A med någon utvecklade då FFXIV utannonserades att det var på gång så sa dom att dom inte hade någon PvP med i planerna. Så det är kul att se att dom ändrat sig.

Permalänk
Medlem

börja ladda hem betan nu iaf, tar ju sin tid >.<, gnite

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Sötast
Skrivet av bonji:

börja ladda hem betan nu iaf, tar ju sin tid >.<, gnite

Då fick jag väl också påbörjat ;O)

Fast fyfan!

9.1 MB/s

Knepig loader, vet inte varför men känslan påminner mig om PS2

Antar att torrentarna kommer vara något långsammare, även om första patchen gick i 400KB/s

Edit:

Ej fullt så sexigt: 59KB/s 15h kvar!

Permalänk
Medlem

12h tycker den att det kommer ta för mig Nåja bara att lägga sig och sova då

Sneglade lite genom deras avtal... hade tänkt frapsa lite lägga ut på youtube men tydligen tycker Square Enix inte alls om att man gör det i det här skedet av betan ännu... så det var ju lite slött

Permalänk
Medlem

Inte ALLS avundsjuk på er som har fått invite
Jag ber till BETAgudarna varje dag att det ska ramla in ett mail

Permalänk
Medlem

jag fick nått medelande om att data var korrupt inatt, får börja om igen... men de e ju ingen snabb updater. var iof lika dant i ffxi

7h kvar... 101kb/sek med 100mbit fiber...

90% på download nu......

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Dator kom nu på morgonen, nu blir det bara att släpa grejer mellan posten & hemmet innan jag kan dra ned klienten Någon som har fått ned den ännu?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hab1tat:

Dator kom nu på morgonen, nu blir det bara att släpa grejer mellan posten & hemmet innan jag kan dra ned klienten Någon som har fått ned den ännu?

Jodå, den står å väntar

Har redan forcerat Vsync OFF i nVidia settings.

Servrarna öppnar 10.00 GMT, vilket borde vara här GMT+1+1 (sommartid)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jodå, den står å väntar

Har redan forcerat Vsync OFF i nVidia settings.

Servrarna öppnar 10.00 GMT, vilket borde vara här GMT+1+1 (sommartid)

GMT alltså london tex, har också sommartid så kan vara gmt+1 bara
sök på GMT i google kan du se vad deras klocka är, står GMT Summertime 1 timme efter oss.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Sötast
Skrivet av bonji:

GMT alltså london tex, har också sommartid så kan vara gmt+1 bara
sök på GMT i google kan du se vad deras klocka är, står GMT Summertime 1 timme efter oss.

Servrarna öppnas 10.00GMT.

Vi är GMT+1 Vintertid och GMT+2 Sommartid.

Alltså öppnar servrarna 12, ber om ursäkt om jag var otydlig.

Permalänk
Medlem

själv har man försökt få ner clienten sen i morse vid 7 tiden... är på 33% nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Dator kom nu på morgonen, nu blir det bara att släpa grejer mellan posten & hemmet innan jag kan dra ned klienten Någon som har fått ned den ännu?

Haft klienten nere och installerad snart i en vecka men jag har inte fått nån beta invite än.. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Sötast
Skrivet av Gascogne:

Haft klienten nere och installerad snart i en vecka men jag har inte fått nån beta invite än.. >_<

Lagom jobbig situation

Jag GISSAR (!!!) dock på att någon här kan få låna mitt FF account inom kort, tror inte jag kommer finna mycket nöje i betan.