Permalänk
Medlem
Skrivet av Hab1tat:

Dator kom nu på morgonen, nu blir det bara att släpa grejer mellan posten & hemmet innan jag kan dra ned klienten Någon som har fått ned den ännu?

Fan hade du för transportsätt? företagspaket eller? jävla va fort de gick...

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

99% nu, fan om de fuckar ur som inatt
men vid 6 imorse gjorde dem ju en update kanske var det som fick updatern o fucka ur förra gången.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Sötast
Skrivet av bonji:

99% nu, fan om de fuckar ur som inatt
men vid 6 imorse gjorde dem ju en update kanske var det som fick updatern o fucka ur förra gången.

Hur gick de?

Själv sitter jag och försöker logga in gång på gång!

Är ju 4 minuter över! haha

Tror de har fått rätt bra med respons!

~1 minut att få en sidvisning på betasidan och klienten går inte att ansluta med

Permalänk
Medlem

ja får lobby server timeout när ja ska logga in nu.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Servrarna är UPPE

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Fan hade du för transportsätt? företagspaket eller? jävla va fort de gick...

Alltid bra att bo nära lagret

Permalänk
Medlem

Kul för er som lyckats ladda ner clienten Själv testa jag ta cancel på min nedladdning och börja om... kommer iaf upp i över 100Kb/s nu istället för 10-15 Kb/s....

Permalänk
Sötast

Aja, klienten å sånt är ju inga problem.

Problemet är att man ska prata med en NPC, det är svårare än att döda en boss i de flesta andra MMO.

Fortfarande inte lyckats 20 min senare å nu åkte servern ner.

Permalänk
Medlem

kutat runt en del men det är mycket serverlagg tycker ja, när den ska få fram andra karaktärer osv så blire som att man hackar fram o nätverksikonen blir gul, är väl belastningen just nu antar ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om ca 2 dygn har jag laddat ner klienten så då kommer jag och joinar! Vi kan groupa upp och omringa NPC så kanske det går lättare

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med betatest sidan? Jag blir utloggad hela tiden och när jag försöker logga in igen står det att jag har fel lösenord...

Permalänk

Vill också ha betainvite Lyckos er som har fått det

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Någon annan som har problem med betatest sidan? Jag blir utloggad hela tiden och när jag försöker logga in igen står det att jag har fel lösenord...

Får samma när jag försöker logga in på mitt square-enix konto, använder samma användarnamn och lösenord men den säger att det är fel hela tiden. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Får samma när jag försöker logga in på mitt square-enix konto, använder samma användarnamn och lösenord men den säger att det är fel hela tiden. =/

Skönt att jag inte e ensa då Hoppas dom fixar det snart så jag kan gå in och whina på deras långsamma torrents

Permalänk
Medlem

5523 poäng

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avraker:

5523 poäng

System och var det low eller high resolution?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Sötast

Vad är det för test ni alla kör?

Inte sett något i min install.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad är det för test ni alla kör?

Inte sett något i min install.

Benchmarken

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick nyss en invite också, någon som vill lira?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixxen:

Fick nyss en invite också, någon som vill lira?

Jag vill mer än gärna så fort jag får en invite i min mail

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Argh!
Jag vill också få en invite i min mail eller så kanske man har gjort nått fel när man skrev upp sig för betan... *rolleyes*

Men någon som vet nått om healer klassen/erna samt lancern i spelet?

Usch fick beta invite till Wow Betan.... sitter å väntar på min FFXIV.....

GIEF dock så kan jag hålla mig. Det blir så mycket roligare att uppleva spelet helt klart och bara njuta av det. Dock så vet jag att serverlagg/krash och massa uppdateringar är att vänta.

Sitter och väntar på att Blizzard ska förstöra lanseringen med ett uttalande att Cataclysm är att vänta till den 20september i europa.... skulle bara fattas det. Blizzard gjorde ju så med Warhammer och Guild wars så varför inte sabba för FFXIV också? :<

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner konsollport över det hela? Dåligt med inställningar, svåra kontroller etc. Synd tycker jag. Verkar som de kan va ett ballt spel annars. Skön feeling o chyssta maps

Permalänk
Medlem

Min vanliga tur. När man tillbringat hela dagen med att ladda ner och installera spelet så slutar beta-tiden när man ska testa det för att öppnas igen om två timmar, bara för att stänga ner igen tidigt imorgon bitti och vara stängt resten av dagen!

Nåväl! Jag ska nog klara av att hålla mig vaken några timmar till...

Visa signatur

Efficiunt Daemones, ut quae non sunt, sic tamen quasi sint, conspicienda hominibus exhibeant. - Lactantius

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Bara jag som känner konsollport över det hela? Dåligt med inställningar, svåra kontroller etc. Synd tycker jag. Verkar som de kan va ett ballt spel annars. Skön feeling o chyssta maps

Ja det är därför du är med i betan så att du ska kunna ge din åsikt om detta.

Permalänk
Sötast

http://data.fuskbugg.se/skalman01/FFXIV%20Max.avi

Kort, kort film för de intresserade.

Spelet på max inställning, dock med ganska hård compression på klippet.

RUGGIGT snyggt MMO, härliga 12FPS också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag prövade använda Google Chrome istället för IE och då funkade det utan problem

Permalänk
Medlem

Trevligt, så fort jag försöker starta klienten så får jag "FINAL FANTASY XIV Beta Version has stopped working". Kör Windows 7 Ultimate x64. Vore himla skoj att få igång det här...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag önskar att man kunde hoppa

Permalänk
Medlem

Kontrollerna är likvärdiga ffxi, tycker dem är ok efter en stunds lirande. Det är inget musspel, tbord only. Hur skönt som helst. Förutom server spikarna så var det underbart. Snyggt med. Synd man inte har mer tid denna vecka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Kontrollerna är likvärdiga ffxi, tycker dem är ok efter en stunds lirande. Det är inget musspel, tbord only. Hur skönt som helst. Förutom server spikarna så var det underbart. Snyggt med. Synd man inte har mer tid denna vecka.

Jag måste nog säga att jag var djupt besviken över kontrollerna.. Battle systemet fungerade väl någorlunda men dom borde nog fortfarande göra det enklare att attackera en fiende än som att måsta switcha mellan active och passive mode...

Sen var det ju helvetiskt jobbigt att prata med npc, att måsta selecta dom först och sen prata med dom istället för att bara klicka på dom som i andra spel. Och jobbigt att läsa vad dom sa också när precis allting kommer i chatloggen..

I övrigt var det ju helt otrolig grafik och jag gillar verkligen konceptet men dom får nog ändra på en hel del innan jag förhansbokar/köper det.

Edit: Önskar också att man kunde hoppa eller så får dom se till att man inte fastnar i kanter och sånt... nu hann jag aldrig ut från staden men jag hoppas verkligen att det inte är som i Aion där man kan fastna bakom småstenar eller småkvistar...