Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Överlag rätt kass burk

Ja jag vet.. skall i med fler gtx480 kort... väntar bara på vattenkylningen...

Skrivet av Allexz:

Ja, han måste ha köpt det billiga skitet på LIDL!

haha nja det var billigare på NETTO.....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

nätverksproblem kan ju ta sin tid om det är hårdvara som måste uppgraderas tex? det är ju helg dessutom.
servrarna var ju instabila under testning också men det verkar inte som att alla från alla länder hade det som vi, så routning osv kan ju varit en bov i dramat. jag tror dem löser det hela, vi får se hur spelet fungerar på onsdag vad sägs om att skapa våra karaktärer på samma server? Golbez verkar vara en svenne server enligt tråden på beta forumet.

nu har ja beställt en x4 955 med o hoppas hinna byta ut min x3 720 innan onsdag
hoppas på lite bättre flyt, grafiken vare inge fel på men ja tyckte att laddning av karaktärer och omgivning var lite halvdant.
kan iof ha med serverlagget o göra, de va inte många sekunder som spelet var på grön nätverksikon. oftast gul eller röd o då sitter ja på telia 100mbit (med andra ord borde det inte varit klientsidans fel). märkte också att spelet verkade läsa en hel del från hårdisken, eller om de va en slump att något i bakrunden börja läsa... nån annan som märkte av det?

Ja vi får verkligen hoppas att det börjar gå lite stabilare från och med onsdag, tyvärr har jag lovat fara ut på krog på onsdag men får se hur mycket jag hinner spela.

Skulle helt klart va roligare att testa spela med en grupp istället för solo, då kan man testa mycket fler saker också. Kommer nog att skapa en Archer eller nån caster klass på Golbez på Onsdag Hoppas så många som möjligt följer initiativet och rollar på den servern.

Edit: Har själv en 955 och det gick nog väldigt hackigt för mig med.. Har testat benchmarken och får låga poäng men det verkar ändå flyta på rätt hyfsat under själva testet. Kommer nog att köpa en till fläkt till kylaren och pröva klocka lite så småningom och se om det går bättre. Sen blir det nog nytt grafikkort bara Radeon HD6000 serien släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Ja vi får verkligen hoppas att det börjar gå lite stabilare från och med onsdag, tyvärr har jag lovat fara ut på krog på onsdag men får se hur mycket jag hinner spela.

Skulle helt klart va roligare att testa spela med en grupp istället för solo, då kan man testa mycket fler saker också. Kommer nog att skapa en Archer eller nån caster klass på Golbez på Onsdag Hoppas så många som möjligt följer initiativet och rollar på den servern.

Edit: Har själv en 955 och det gick nog väldigt hackigt för mig med.. Har testat benchmarken och får låga poäng men det verkar ändå flyta på rätt hyfsat under själva testet. Kommer nog att köpa en till fläkt till kylaren och pröva klocka lite så småningom och se om det går bättre. Sen blir det nog nytt grafikkort bara Radeon HD6000 serien släpps

bara att alla skriver sina in-game nicks på golbez så kan vi kontakta varandra när nästa beta är igång!

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Ah så det är golbez som gäller då, jag tänkte ta exdeath för han är tuff
Vilken dag är nästa beta dag?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

Ah så det är golbez som gäller då, jag tänkte ta exdeath för han är tuff
Vilken dag är nästa beta dag?

Har själv min nuvarande karaktär på Exdeath Det är onsdag den 21:a som e nästa betadag om allt går enligt planerna

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför webhallen uppger att de kommer få in spelet först den 30:e sept, när releasen för collectors är lagd till 24:e i övriga europa?

Permalänk
Medlem

Har de sagt när nästa våg av beta invites skickas ut?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Någon som vet varför webhallen uppger att de kommer få in spelet först den 30:e sept, när releasen för collectors är lagd till 24:e i övriga europa?

vad ja kan se står de bara september 2010 inget mer...

jag har mailat o frågat dem om när exakta datum kommer uppdateras och skickat med länk till eu's officiella hemsida för info om head start på 6 dagar.

får se när man får svar.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XIV (14) - Online - Collector's Edition
[release: 2010-09-30]

Blir ju lite orolig, de där extra dagarna är ju allt som gör att man köper CE snarare än SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Final Fantasy XIV (14) - Online - Collector's Edition
[release: 2010-09-30]

Blir ju lite orolig, de där extra dagarna är ju allt som gör att man köper CE snarare än SE.

Fick detta som svar från webhallen:

Citat:

Hej!

Vi väntar just nu på svar från leverantören om releasen kommer att se ut likadant som i andra länder. Så vi kommer att uppdatera våran hemsida så snart vi har fått det bekräftat av leverantören.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Robin Singh

*******************************
Webhallen Sverige AB

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Jaja, men då står det ju nog fel på hemsidan. Tror knappast att Sverige kommer vara ett undantag från resten av världen.

Permalänk
Medlem

så nästa beta är onsdag hur som helst.

Wednesday, July 21, 2010 at 2:00 to Thursday, July 22, 2010 at 00:00 (GMT)

är det 02:00 pm eller am, och är det 00:00 natten till torsdag eller natten till fredag?

blir så jävla virrigt

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Försökte installera nu, får upp ett felmeddelande om att jag inte har nog med plats på HDD.
Har 50GB ledigt, testade även att byta plats på My Documents till min andra HDD utan bättre resultat.
Någon som råkat ut för liknande?

Permalänk
Medlem

fattar jag systemkraven rätt? isf ere dem mest krävande minimum jag varit med om:

fördel om ni använder chrome o översätter.
ƒtƒ@ƒCƒiƒ‹ƒtƒ@ƒ“ƒ^ƒW[XIV Windows”Å‚ð‰õ“K‚ɃvƒŒƒC‚·‚é‚ɂ́H

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

fattar jag systemkraven rätt? isf ere dem mest krävande minimum jag varit med om:

fördel om ni använder chrome o översätter.
ƒtƒ@ƒCƒiƒ‹ƒtƒ@ƒ“ƒ^ƒW�[XIV Windows”Å‚ð‰õ“K‚ɃvƒŒƒC‚·‚é‚É‚Í�H

Heh det var inte lite men jag tror inte att det kommer vara slutgiltliga system kraven när spelet släpps.
Men kräven är rätt fina på listan som det ser ut nu iallafall.

Citat:

OS 32bit/64bit Windows 7
CPU Eller Intel ® Core ™ i7 2,66 GHz
Primärminne 4GB eller mer
Grafikkort Eller NVIDIA ® GeForce ® GTX 460 (VRAM 768MB eller mer)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

sitter på jobb så jag har svårt att kolla upp det själv

Men e det nån som vet ifall betan kommit igång igen och isåfall om det går någorlunda stabilt? Nya patchar man måste ladda ner eller så?

Permalänk
Medlem

Nu var det ju inte minimum som stog på den där sidan utan "Rekommended"

Google Översätt

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag spela på "Ultimecia" eftersom vi är några som försöker skapa en gemensam nordisk Linkshell.

Funderar dock om det inte kan bli lite överbefolkat eftersom både det Brittiska och Irländska forumet verkar ha valt just den servern. Hade tänkt undvika Sephirot av just den anledning. Borde dock inte vara något problem nu i betan då det bara finns lite drygt 2000 spelare i Europa. Det hänger helt på vilka servrar man väljer i Amerika och Japan eftersom de är gemensamt för hela världen.

Servrarna borde dock vara uppe nu vilket de inte är. Kanske lika bra att jag sitter fast på min laptop en vecka till om de ändå inte lyckas hålla servrarna uppe på de utsatta tiderna.

Visa signatur

Efficiunt Daemones, ut quae non sunt, sic tamen quasi sint, conspicienda hominibus exhibeant. - Lactantius

Permalänk
Medlem

Alla karaktärer wipe:as ju när betan e slut så vilken server man väljer nu är ju rätt irrelevant.
Men om man vill lira ihop i betan så ere ju klart man ska välja samma.
När retail är ute så får man väl bestämma så vi alla hamnar på samma server, vore ju en bra start. Alltid kul med många från norden.

Login server maintenance just nu, hoppas de kommer upp snart så man kan lira.....

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

faan också!

som man ha väntat på att få börja spela igen och så måste dom ha maintenance just nu

Edit: Så var servern uppe igen! nu jävlar ska det gejmas

Edit: Nu jävlar ska det köas!

Edit: Så var servern nere igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Edit: Så var servern nere igen

Jag vet hur det känns. Fungerade fint för mig att logga in när jag väl fick tillgång till betan, men då var det så sent så jag kunde inte spela så länge. Sen har det bara varit problem.

Visa signatur

Efficiunt Daemones, ut quae non sunt, sic tamen quasi sint, conspicienda hominibus exhibeant. - Lactantius

Permalänk
Medlem

jag lyckades skapa en ny karaktär på Ultimecia för en stund sen och tog mig igenom introt men sen när jag skulle in i Linsa Lominsa så la servern ner igen

Nåja, dom fixar det säkert tills ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

Iom att dessa kontroller fungerade i 8 år i ffxi så tror ja ej dem gör något åt dem

Det verkar som att dem riktar sig mot de gamla ffxi lirarna väldigt mycket, dem har inte tänkt så himla mycket på att dra in nytt folk. det är faktist lite tråkigt, kan inte vara svårt o fixa lite options för olika typer av kontroller, "gamla hederliga" eller "nya wow stuket". men o andra sidan så är ju spelet tänkt som konsol spel precis som ffxi var till ps2. square har väl aldrig varit så mycket för att göra pc spel.

Det är svårt att hitta ett mmo som är så pass invecklat och har så pass bra känsla som deras ff mmo's har. det är värt att öva in nya kontroller för det.

Nå efter att ha suttit och bläddrat igenom feedback forumet lite så skulle jag bli förvånad om dom inte gör någonting åt kontrollerna Nästan alla poster handlar om dessa och speciellt om kameran.

till och med gamla ffxi lirare klagar på att det inte fungerar som det ska.

Och det skulle nog va rätt idiotiskt att inte försöka dra in nytt folk... ju mer som spelar ju mer inkomster får dom. Dessutom har dom ju sagt att dom kommer att fokusera mycket på casual spelare som inte har alltför mycket tid att lägga ner på spelet varje dag..

Nåja vi får se... nu ska jag återgå till FFVI på emulator i brist på annat

Permalänk
Medlem

ja tycker dem fungerar helt ok, det folk vill ändra på är oftast att dem vill ha wow kontroller o om de sker så kommer ja bränna ner SE.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

ja tycker dem fungerar helt ok, det folk vill ändra på är oftast att dem vill ha wow kontroller o om de sker så kommer ja bränna ner SE.

Det är ju inte bara WoW kör med mus + keyboard.. fattar inte vad folk har emot det? Det fungerar ju uppenbarligen och är lätt att lära sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

ja tycker dem fungerar helt ok, det folk vill ändra på är oftast att dem vill ha wow kontroller o om de sker så kommer ja bränna ner SE.

Skrivet av Crom:

Det är ju inte bara WoW kör med mus + keyboard.. fattar inte vad folk har emot det? Det fungerar ju uppenbarligen och är lätt att lära sig.

Kontrollerna i FFXI var lite sega att lära sig men sedan fungerade dom, dock så skulle jag inte ha nått emot att man kunde sälja vilka kontroller man vill själv köra med.

Och som sagt inte bara WoW som kör med wasd + mus (det var flera spel innan dess som körde med det )

Och jag vill ha betan nu på FFXIV tack... är så enormt sugen på spelet. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

nån gång efter den 24e får vi vänta på

edit:
Lördag klockan 02:00 GMT, varför skriver dem inte AM eller PM?
Är det som förra gången 04 på natten?! för att de ska passa in för amerikanerna också?
Ska bli nice o se om dem fixat alla problem nu imorn!

edit2:
ok såg detta på amerikanskt forum:
Next test is schedule for today at 10pm est (23 july) dont miss it! My crystal ball was so wrong....

Med andra ord, klockan 4 inatt startar betan!

iom att vi är 6 timmar före EST tid i usa.

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Så, något nytt ni kan skvallra om, beta-testare?

Permalänk
Medlem

Undrar också om det är roligt och om kontrollerna fungerar? (Har hört mycket dåligt om dem)
Kan man spela på höga inställningar med gtx 460? (1680 x 1050)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Så, något nytt ni kan skvallra om, beta-testare?

Skrivet av Saddl3r:

Undrar också om det är roligt och om kontrollerna fungerar? (Har hört mycket dåligt om dem)
Kan man spela på höga inställningar med gtx 460? (1680 x 1050)

SE lyckades genomföra ett nytt betatest igår på väldigt länge då dom haft strul med servrarna. Jag hann bara spela några timmar själv då jag var sådär lagom bakfull hela dan

Men spelet är helt klart underhållande, åtminstone sitter jag som klistrad fast det finns en del saker som jag stör mig på ännu men som jag litar på att SE kommer att fixa inom en snar framtid.

Om man vill spela med mus och tangentbord så är kontrollerna inte riktigt optimerade ännu men med tanke på att en stor majoritet av feedback posterna SE får handlar om just dessa så tror jag nog att dom kommer bli bättre dom med så småningom.