Permalänk
Medlem

Ju mer jag läser om FFXIV ju mer vill jag spela det Så fort betan släpps får vi väl samla ihop alla på sweclockers som lyckas få en beta invite då

Permalänk
Medlem

tycker ja

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag tycker att benchmarks poängen känns lite fel.
[8000 and over] Extremely High Performance
Easily capable of running the game on the highest settings.

Med mitt system så får jag strax över 2900 poäng och det ända jag kan uppgradera är grafikkortet men det kan ju inte ge SÅ mycket poäng...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Vilket betyder att det inte finns en dator ännu som klarar av att maxxa spelet?
Inte så ovanligt när det gäller nya MMO.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

fick 4800nånting i full upplösning, dock är det större än vad min skärm är. Så jag såg inte det som direkt optimalt att testa med. Testade även den lägre upplösningen och då blev det windowed ist. Då fick jag 5600 något har jag för mig.

Skrivet av Gascogne:

Måste erkänna att jag tycker att benchmarks poängen känns lite fel.
[8000 and over] Extremely High Performance
Easily capable of running the game on the highest settings.

Med mitt system så får jag strax över 2900 poäng och det ända jag kan uppgradera är grafikkortet men det kan ju inte ge SÅ mycket poäng...

Hehe jag tänkte det med. När jag satte igång den räknade jag med att få mellan 6-8k nånting. Känns som att 8k kräver en monsterdator. Dock tyckte jag filmsekvensen flöt på riktigt bra hela tiden utan några synliga drops (dock ser man dom på grafen) osv.

Men som sagt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

High: 4535p
Low: 4947p

System:
Q6600@3.51ghz
HD5850@950/1250mhz

Permalänk

OMG bilderna ser ju hur läckra ut som helst

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk
Medlem

Körde om testet i morse:

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Körde om testet i morse

Hur mycket hade du igång i bakgrunden?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur mycket hade du igång i bakgrunden?

Så lite som möjligt. I princip ingenting. Inget som är onödigt att ha igång iallaf XD

Skulle vara gadgets då men tror inte dom suger så mkt ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Så lite som möjligt. I princip ingenting. Inget som är onödigt att ha igång iallaf XD

Skulle vara gadgets då men tror inte dom suger så mkt ?

Och du körde på high setting när du fick över 5000 poäng? o.O

Själv kommer jag bara strax över 2900 poäng hela tiden på high setting, det verkar som grafikkort gör en hel del..
HD5870 äter ju upp min GTX 285 och benchmarken har nVidia logon haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Standard Inställningar:

Något överklockad:

Kör dock bara på Low Resolution, då min skärm inte klarar av High. Ska koppla datorn till Tv'n och se vad jag får senare.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Och du körde på high setting när du fick över 5000 poäng? o.O

Själv kommer jag bara strax över 2900 poäng hela tiden på high setting, det verkar som grafikkort gör en hel del..
HD5870 äter ju upp min GTX 285 och benchmarken har nVidia logon haha.

Nej det där är på low. När jag kör högsta blir bilden större än skärmen vilket känns väldigt ooptimalt. Då får jag nånting mellan 4-5k. Kan köra den benchen igen om du vill på high?

Jag kör en sen innan jag lägger mig och printar för jag kommer inte ihåg exakta siffran jag fick igår när jag kollade.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Tog testet i låg upplösning.

Han precis ta bild innan rutan stängdes ner:

Hög upplösning här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Tog testet i låg upplösning.

Han precis ta bild innan rutan stängdes ner:
[img]http://pici.se/pictures/RtdYdRZDC.png[/ig]

Hög upplösning här:
[img]http://pici.se/pictures/large/JtmFjezQh.png[/ig]

Du får ju skriva ner system med så man vet vad det är som presterar benchen

Edit: Här är benchen på high, körde den utan win7 gadgets i bakgr.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Sgart
i5 750 @ 3,6ghz, HD5870, Corsair Dominator 4GB @ 1600Mhz
4824 poäng på High setting

Gascogne
i7 920 @ 4Ghz, GTX 285, OCZ Platinum XTC 6Gb @ 1707Mhz
2903 poäng på High setting

Lite avis på din HD 5870.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Sgart
i5 750 @ 3,6ghz, HD5870, Corsair Dominator 4GB @ 1600Mhz
4824 poäng på High setting

Gascogne
i7 920 @ 4Ghz, GTX 285, OCZ Platinum XTC 6Gb @ 1707Mhz
2903 poäng på High setting

Lite avis på din HD 5870.

Hehe förstår det. Men om du byter ut ditt grafikkort får du ju troligen högre resultat än jag får.

Mitt HD5870 är dock aningen överklockad i CCC

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Mitt grafikkort lämnar inte "vänteläget" om jag inte kör i fullscreen, hur fixar man detta enklast?

Permalänk

Testade på min bärbara... 999... inte så pjåkigt för en lap top, hehe.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Märkte du av dippar i grafen- sådana som jag hade- när du körde benchmarken? De var nämligen konstanta hos mig under hela testets gång :/

Jag fick bara det vid byta av scen, kanske någon gång under testet så dök fps men inte ofta.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Undrar egentligen vad som krävs för att få 8k. Det känns i princip omöjlgt? Några skrev väl på sida 1 att sli/cf inte stöds i benchen och i så fall är alltså EN fermi eller hd5970 de bäst presterande på marknaden. Tveksamt att dom klarar 8k?

Det är lixom nästan dubbla min poäng.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Undrar egentligen vad som krävs för att få 8k. Det känns i princip omöjlgt? Några skrev väl på sida 1 att sli/cf inte stöds i benchen och i så fall är alltså EN fermi eller hd5970 de bäst presterande på marknaden. Tveksamt att dom klarar 8k?

Det är lixom nästan dubbla min poäng.

Nä precis det går inte att uppnå 8K verkar det som men om man nu kunde köra benchmarken i helskärm istället för fönster så skulle vi nog kunna få lite mer poäng.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag fick bara det vid byta av scen, kanske någon gång under testet så dök fps men inte ofta.

Då är det någor riktigt galet med 5970 och detta benchmark.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Måste tänka på att detta test använder bara 1 GPU, så har ni kort i CF eller SLI eller 5970 eller liknande kort så används bara 1 GPU.
Så när dom har kommit med en uppdatering på testet så gissar jag att folk ligger runt 8000 med 5970 kort eller 470/480 i SLi.

Fick 5229 på HIGH (CPU @~4500 och GPU@stock)
http://img94.imageshack.us/img94/9027/ffxivtest2.jpg

Samt en utav FF XIV utveklare sa detta om FF XIV hårdvarukrav.

Tanaka said way back when XIV was first announced and he was asked about the system requirements that it would be fairly demanding at launch but that a "good" PC 5 years from now would be able to run it at max settings easily. A "good" PC 5 years from now is a cutting edge PC 2-3 years from now.

Samt att denna test använder Beta (inte Alpha) koden och den är välldigt o-optimerad för GPU'n och att dom kommer att optimera den bättre innan release.

What will the recommended specifications for the finished Windows version be?

Tanaka: First we will announce specs for beta. Right now graphics boards, as opposed to CPUs, are causing bottlenecking, so we would like to optimize that more.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Måste tänka på att detta test använder bara 1 GPU, så har ni kort i CF eller SLI eller 5970 eller liknande kort så används bara 1 GPU.
Så när dom har kommit med en uppdatering på testet så gissar jag att folk ligger runt 8000 med 5970 kort eller 470/480 i SLi.

Fick 5229 på HIGH (CPU @~4500 och GPU@stock)
http://img94.imageshack.us/img94/9027/ffxivtest2.jpg

Samt en utav FF XIV utveklare sa detta om FF XIV hårdvarukrav.

Tanaka said way back when XIV was first announced and he was asked about the system requirements that it would be fairly demanding at launch but that a "good" PC 5 years from now would be able to run it at max settings easily. A "good" PC 5 years from now is a cutting edge PC 2-3 years from now.

Samt att denna test använder Beta (inte Alpha) koden och den är välldigt o-optimerad för GPU'n och att dom kommer att optimera den bättre innan release.

What will the recommended specifications for the finished Windows version be?

Tanaka: First we will announce specs for beta. Right now graphics boards, as opposed to CPUs, are causing bottlenecking, so we would like to optimize that more.

Intressant. Du har bättre CPU och mer minne än jag och får således (antar jag) högre poäng än mig.

Medans en annan hade sämre gpu och ungefär din rigg i övrigt och fick sämre än mig. Visar alltså att CPU eller minnena flaskar min rigg i detta testet?

För du har en helt vanlig 5870? Detta dessutom utan OC. Jag har OC på kortet och ändå får du markant högre.

Blir sugen på att öka klocken på i5an och köra ett till test imorron.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Mitt är ju fabriks klockat till 900/1300.

Här har jag sänkt CPU'n till 3200 och fick då 4979
http://img412.imageshack.us/img412/6514/ffxivtest3.jpg

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Mitt är ju fabriks klockat till 900/1300.

Är har jag sänkt CPU'n till 3200 och fick då 4979
http://img412.imageshack.us/img412/6514/ffxivtest3.jpg

Yes men då har våra kort samma klocks. Min är också på 900/1300.

Så enda skillnaden är alltså minnena och cpun i princip.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

läste detta i ett annat forum, vet inte om det är bluff:

Rename Data/FFXivWinBenchmark.exe to Crysis.exe and run it directly to get SLI to work. Probably works with crossfire as well.

någon som sitter på dubbelkort/sli/xfire som kan testa?

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Och du körde på high setting när du fick över 5000 poäng? o.O

Själv kommer jag bara strax över 2900 poäng hela tiden på high setting, det verkar som grafikkort gör en hel del..
HD5870 äter ju upp min GTX 285 och benchmarken har nVidia logon haha.

Han körde inte på high ser du väl det är low. fönstret är litet = low, stort fönster = High

Själv fick jag 5009 på high, Phenom II x6 @ 4069, NB @ 2700, Minnen @ 1600 7-8-7-20, xfx 5870 @ 880/1250 (kortet klarar fan inte mer, SKIT KORT imo). Samtidigt som testet kördes installerade jag WoW och surfade lite granna. Jag antar också att benchen inte klarar 6 kärnor, hoppas istället på att retail kommer stödja hexa-core :].

Permalänk
Medlem

Oho, nice. Är inte mycket för onlinespel i vanliga fall men det här kan jag tänka mig att prova. Fast sen är jag ju FF-nörd också. (har dock inte spelat FFXI, vet inte om jag har missat något?)

Visa signatur

Mvh Johan