Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Ser ut som man kan ladda ner RIFT nu och innan man installerar så måste BETAN avinstalleras först.
http://eu.riftgame.com/en/headstart/index.php

Står att det är Rift_LIVE_Patcher_setup.exe och har inte testat köra igång den ännu. Ska till jobbet nu och ska testa när kommer hem. Nån som kan testa om den laddar ner hela spelet och installerar hela spelet med den LIVE patchern?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag har laddat ner så mycket att jag kommer till launchern och kan fylla i mitt användarnamn och lösen.

Men hela spelet kan omöjligt vara nedladdat, tog max 5 min för spelet att installera och patcha. Kan nog inte ha laddat ner mer än bara några hundra MB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crom:

Jag har laddat ner så mycket att jag kommer till launchern och kan fylla i mitt användarnamn och lösen.

Men hela spelet kan omöjligt vara nedladdat, tog max 5 min för spelet att installera och patcha. Kan nog inte ha laddat ner mer än bara några hundra MB...

Nej, vad du laddat ner och installerat är egentligen bara launchern. Genom att logga in där senare kommer själva spelet laddas ner (typ 8gb). Just nu står det att man inte har access att köra spelet, kanske att de kommer tillåta att man laddar ner clienten under morgondagen.

Efter och före betorna så kunde man komma så långt att man kunde se shardsen (servrarna) men man kunde inte komma in på någon. Jag skulle tippa att fallet kommer vara så efter att det släppt nedladdningen av spelet fram tills att headstart-launchen sker.

Förhandsbokade spelet igår från webhallen, och fick preorder keyn idag efter att ha mailat deras kundservice (fick ett mail som uppmanade mig att göra det för att få koden). Fungerade bra, så om någon bestämt sig för att beställa spelet fysiskt kan jag rekommendera webhallen.

Permalänk
Medlem

Nu går det att ladda ner spelet, bara installera LIVE patchen, logga in och kör update så laddas hela spelet ner, 8,32GB stort.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Klienten kan laddas ner från denna sidan: http://www.riftgame.com/en/headstart/index.php
Glöm inte att av installera betan först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Det är sant det du säger. Kan vara så att även jag tröttnar efter bara 3 veckor på Rift.

Men om man tänker efter, vad många spel har min inte köpt för 100-600kr som man bara spelat i någon dag innan man klarar ut det eller tröttnar?

Om spelet visar sig vara riktigt kul så är 130kr i månaden, för ett bra spel du faktiskt gillar, inte mycket pengar!

Sen kan jag hålla med om att det ÄR likt WoW. Det är trots allt ett MMO i samma genre som WoW.
Visst kan man spela WoW likväl som Rift. MEN WoW är så uttjatat. Du har sprungit runt i Ogrimmar i 6 år, du kan varenda liten jävla håla i hela världen. Du har koll på alla tusentals quests. Det blir tråkigt och alldagligt.

Sen som mo0rbid säger: "man kan lika gärna spela wow", visst kan man det. Men då är det väl lika bra att spela Rift endå, eftersom det faktiskt är så otroligt mycket nytt och fräsch i content delen.

"Features" jaa... det finns faktiskt ingen Feature jag saknar. Snarare massor jag vill ta bort

Antar att jag hör till den lite mer konservativa typen av MMO/RPG spelare.

Håller med. Rift är nytt och outforskat. WoW var som bäst när man var noob och fick utforska spelet från grunden.

Det ser jag fram emot i Rift.

Det jag inte ser fram emot i rift är att vid level 10 har man fler abilities som tank än man har som tank i WoW vid level 70. Trodde jag hade 21 abilities totalt keybindade som användes i rotation.
Jävlar vad maxlevel kommer vara krävande.

EDIT: En till sak var att betan till RIFT var relativt bugfritt. Ser fram emot själva spelet nu vid release och många roliga timmar under gratismånaden. Dock tror jag inte spelet håller längre än så innan man går tillbaka till WoW.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som sitter med Kaspersky Pure?
Jag var nämligen tvungen att avaktivera mitt helt och hållet för att kunna ladda ner spelet, annars så fick jag time out efter ett par sekunder.. Testade att tillåta allt som hade med Rift att göra och även öppna diverse portar i brandväggen som följer med, men nada. Fungerar nu i alla fall när det är avaktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Håller med. Rift är nytt och outforskat. WoW var som bäst när man var noob och fick utforska spelet från grunden.

Det ser jag fram emot i Rift.

Det jag inte ser fram emot i rift är att vid level 10 har man fler abilities som tank än man har som tank i WoW vid level 70. Trodde jag hade 21 abilities totalt keybindade som användes i rotation.
Jävlar vad maxlevel kommer vara krävande.

EDIT: En till sak var att betan till RIFT var relativt bugfritt. Ser fram emot själva spelet nu vid release och många roliga timmar under gratismånaden. Dock tror jag inte spelet håller längre än så innan man går tillbaka till WoW.

Nja, det är inte så likt WoW faktiskt, Det är mer som en blandning utav Warhammer Online och Age of Conan!

Men när det gäller quests och så är det ju likt WoW, men WoW är ju total rippoff av många andra spel också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Nja, det är inte så likt WoW faktiskt, Det är mer som en blandning utav Warhammer Online och Age of Conan!

Men när det gäller quests och så är det ju likt WoW, men WoW är ju total rippoff av många andra spel också

Warhammer online och Age of Conan är likt WoW.

Vid release var Age of Conan så likt WoW att barbar första två träden var exakt likadana som Arms och Fury trädet för Warriors i TBC WoW.
Arena S2 i WoW körde warriors med en spec som kunde speglas perfekt över till Age of Conan som blev den vinnande speccen på PVP servrar åt folk som kunde byta vapen i combat för stuns och skit som inte gick på DR.

Det som gör Rift likt WoW är inte bara quest systemet. Sättet striderna fungerar med aggro, hots, dots, combo points och mana är perfekta kompior på vad som finns i WoW idag.

Rfts är som openworld quests som vi hittar i Warhammer online. Typ det enda jag ser likhet mer än spelmotorn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Har hämtat hem spelet nu, men fick ett error när den laddat ner allt, gjorde en recover, och sedan fick den ladda om 4Gig till.
Nu verkar det fungera, men får ett meddelande 'inte behörig', när jag trycker på play, men det fixar väl sig när väl spelservern öppnar.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Nu har hela Ryska communityn bestämmt sig för att spela på servern Cloudborne, så vi Svenskar kommer gå till Whitefall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Nu har hela Ryska communityn bestämmt sig för att spela på servern Cloudborne, så vi Svenskar kommer gå till Whitefall!

Har de bestämmt de elle är de rykte? Såg på Rift forumet

Rumor has it that RusCorp will play on Whitefall or Cloudbourne, gank incoming!

Permalänk
Medlem

Jag beställde spelet från spelbutiken.se i går och fick en av koderna senare på dagen. Jag har dock inte fått headstart-koden eller så. Den koden jag fick kallades "beta-key" i mailet, men var en "Swiriling Rune Card" när jag aktiverade den. Någon annan som beställt från spelbuiken.se och fått koden lite senare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Jag beställde spelet från spelbutiken.se i går och fick en av koderna senare på dagen. Jag har dock inte fått headstart-koden eller så. Den koden jag fick kallades "beta-key" i mailet, men var en "Swiriling Rune Card" när jag aktiverade den. Någon annan som beställt från spelbuiken.se och fått koden lite senare?

Jag och en kompis är precis påväg att beställa därifrån. Men är det inte så att man ska maila dem och be å få koden till headstarten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Jag beställde spelet från spelbutiken.se i går och fick en av koderna senare på dagen. Jag har dock inte fått headstart-koden eller så. Den koden jag fick kallades "beta-key" i mailet, men var en "Swiriling Rune Card" när jag aktiverade den. Någon annan som beställt från spelbuiken.se och fått koden lite senare?

Jag bokade från Spelbutiken.se och fick "Beta-key" när den aktiveras står det "Swiriling Rune Card" här med. Men jag är ganska säker på att det är Headstart key "läst någonstans på RIFT forumet att VIP beta-keyn och Headstart ska vara samma key".

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Jag beställde spelet från spelbutiken.se i går och fick en av koderna senare på dagen. Jag har dock inte fått headstart-koden eller så. Den koden jag fick kallades "beta-key" i mailet, men var en "Swiriling Rune Card" när jag aktiverade den. Någon annan som beställt från spelbuiken.se och fått koden lite senare?

Så var det för mig med men det gick ändå att logga in och ladda ner spelet via launchern så jag antar att det är rätt key

men det återstår väl att se imorgon, annars får jag väl ringa och skälla ut Discshop för 6:e gången på 2 månader...

Permalänk
Medlem

Har jag dåligt minne eller stod det inte högst upp på sidan vad som ingick om man pre-ordra nyss?
Alltså det om headstart åde.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66305-rift--planes-...

Det bara försvann när jag uppdaterade sidan?!

Permalänk

Laddar hem nu. tar ungefär 35 minuter enligt launchern...... sen är det bara att vänta ett dygn hehe

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av misr:

Jag och en kompis är precis påväg att beställa därifrån. Men är det inte så att man ska maila dem och be å få koden till headstarten?

Jag mailade spelbutiken och frågade om headstart key och fick detta som svar.

Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Om du har fått hem en beta-key, så är det den du skall använda. Det skickas annars ut en kod under dagen till dig.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av isorill:

Jag bokade från Spelbutiken.se och fick "Beta-key" när den aktiveras står det "Swiriling Rune Card" här med. Men jag är ganska säker på att det är Headstart key "läst någonstans på RIFT forumet att VIP beta-keyn och Headstart ska vara samma key".

Minns du vart du läste det? Låter skumt i och med att jag fick en VIP beta-key innan jag ens hörde talas om head start. Det är nog en annan key för den.

Skrivet av misr:

Jag och en kompis är precis påväg att beställa därifrån. Men är det inte så att man ska maila dem och be å få koden till headstarten?

Så kanske det är... dock ingenting som nämndes när jag beställde. Jag har mailat deras support nu, men kommer ej få svar förrän imorgon. Jag återkommer när det svarat!

Skrivet av Crom:

Så var det för mig med men det gick ändå att logga in och ladda ner spelet via launchern så jag antar att det är rätt key

[...]

Att kunna ladda ner spelet och att kunna logga in när head starten börjar bör man nog skilja på. Vi måste aktivera en nyckel på vår sida för att sedan kunna logga in som jag förstått det.

Skrivet av misr:

Har jag dåligt minne eller stod det inte högst upp på sidan vad som ingick om man pre-ordra nyss?
Alltså det om headstart åde.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/66305-rift--planes-...

Det bara försvann när jag uppdaterade sidan?!

De grejerna stod där när jag beställde igår, men även jag märkte att det försvunnit tills idag. Riktigt skumt. Vi får vänta på svar på supporten och se vad de säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Jag mailade spelbutiken och frågade om headstart key och fick detta som svar.

Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Om du har fått hem en beta-key, så är det den du skall använda. Det skickas annars ut en kod under dagen till dig.

Trist att jag inte läste detta innan jag skrev förra svaret, hehe. Aja, det är väl bara att vänta och se då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att kunna ladda ner spelet och att kunna logga in när head starten börjar bör man nog skilja på. Vi måste aktivera en nyckel på vår sida för att sedan kunna logga in som jag förstått det

Ja jag har aktiverat min nyckel, just nu kommer jag in i spelet men när jag ska connecta till servern står det nånting i stil med att jag inte har permission. Men så står det för alla vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

Minns du vart du läste det? Låter skumt i och med att jag fick en VIP beta-key innan jag ens hörde talas om head start. Det är nog en annan key för den.

Absolut.

Do the pre-order codes serve as both VIP key (for betas) and Head Start access?
Yes.

Står i denna tråd som är skapad av Trion.
http://forums.riftgame.com/showthread.php?19289-Rift-Pre-Orde...

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

All right. Då får vi helt enkelt hoppas på att allt fungerar som det ska.

Är det någon som har erfarenhet från att lira på en US server i något annat liknande spel? Jag funderar på att lira både på US och EU servers och undrar om det är mycket problem med lagg osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

All right. Då får vi helt enkelt hoppas på att allt fungerar som det ska.

Är det någon som har erfarenhet från att lira på en US server i något annat liknande spel? Jag funderar på att lira både på US och EU servers och undrar om det är mycket problem med lagg osv.

Körde US server i DAoC och kört US server under hela betan och kommer köra US server nu vid release (på servern Gnarlwood). Fungerar alldeles utmärkt. Hade noll problem med lagg, självklart får man lite högre ping men påverkar inte spelupplevelsen märkbart (för mig iaf). Enda gången det var lagg var när de stresstestade servrarna men då laggade det som för alla på grund av just att de överbelastade dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bohman08:

All right. Då får vi helt enkelt hoppas på att allt fungerar som det ska.

Är det någon som har erfarenhet från att lira på en US server i något annat liknande spel? Jag funderar på att lira både på US och EU servers och undrar om det är mycket problem med lagg osv.

Det är som att ha en fest på en kyrkogård. Spelar du på normala tider kommer det vara dött. Spelar du 5 på morgonen dagligen så kommer du ha det roligt.

Många MMOs vid release dör rätt fort när folk märker att det inte är i klass med WoW eller andra MMOn. Då kommer populerade servrar dö ut rätt fort.
Då kommer städerna vara som kyrkogårdar när du loggar in och ska spela.
Det medför att du inte kommer kunna köra i grupp, instances, raids mm.

Ping till USA är oftast omkring 200-250 för mig. Det är inte roligt om man ska köra eng-game som tex. raids och pvp. Arena i WoW tex. är inte spelbart med 200 ping.

Jag skulle köra på EU server och en med många Svenskar i. Eftersom stora länder som Ryssland kör på samma servrar som oss kommer du få uppleva att många person inte kan engelska.

Så mitt tips är EU server med många svenskar och engelsktalande folk.

Tycker personligen en guild med blandade personligheter från hela europa är roligast. En guild med bara svenskar är lika roligt som lyssna på Bert Karlsson försöka säga något vettigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

serverlist

vet inte om någon har länkat till någon serverlist. har inte orkar läsa genom tråden men här har ni officiella serverlisten:
http://www.riftstatus.com/servers.php

Jag kommer spela på whitefall för vad jag är läst på forumen så har dom Ryska forumen bestämt sig för den andra pvp servern cloudborne. Och jag orkar inte spela me ryssar som skriver på deras språk. ser ju inte ens vad dom skriver.. . .

Permalänk
Medlem

Svenska gillen som valt Whitefall som server:

Aesir - Guardians
Svea Ulvar - Guardians
Kompaniet - Guardians

Saints - Defiants
Tacos Degos - Defiants
Asablod - Defiants

Syns på Whitefall!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Fick svar på Spelbutikens kundsupport nu och de sa som till andra att beta-nyckeln är densamma som head-start nyckel.

Är det någon som beställt från Webhallen eller någon annan sida och fått fler än en nyckel? Hörde förut att man skulle få en för beta, en för head-start, en för den där enchanten osv. Stämmer det?

Permalänk
Medlem

Trevligt att det är jämt mellan fraktionerna på Whitefall, bådar gott för framtiden vilket inte hör till vanligheterna för en pvp-server.