Rift: Planes of Telera

Permalänk

Det kommer bli tjockt på Whitefall ikväll
En riktig slaktarserver!!

Permalänk

Jahopp. Då är man på väg ner i MMORPG träsket igen. ;D

Sitter nu och funderar på vad man ska lira. En sak är säkert: Jag kommer spela en healer. Hade nästan bestämt mig för cleric, men nu hörde jag att även mages kan hela väldigt bra. Så nu blev det genast svårare att bestämma sig. >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Jahopp. Då är man på väg ner i MMORPG träsket igen. ;D

Sitter nu och funderar på vad man ska lira. En sak är säkert: Jag kommer spela en healer. Hade nästan bestämt mig för cleric, men nu hörde jag att även mages kan hela väldigt bra. Så nu blev det genast svårare att bestämma sig. >_<

Därom tvistar väl de lärda fortfarande. Mage har "bara" en soul för healing (Chloromancer) medan clerics har fler så de bäddar för flera olika typer av healing-sätt. Sist jag läste om det var man fortfarande oenig om Chloromancern kunde fungera som fullvärdig healer i raid-miljö. Har säkert ändrats nu.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av Wolfclaw:

Därom tvistar väl de lärda fortfarande. Mage har "bara" en soul för healing (Chloromancer) medan clerics har fler så de bäddar för flera olika typer av healing-sätt. Sist jag läste om det var man fortfarande oenig om Chloromancern kunde fungera som fullvärdig healer i raid-miljö. Har säkert ändrats nu.

Ah, okay.. Ja men då lutar det nog mot cleric. Låter som det är en lite mer konventionell healer eller vad man ska säga. Lättare att konfigurera att passa min healing-stil om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Ah, okay.. Ja men då lutar det nog mot cleric. Låter som det är en lite mer konventionell healer eller vad man ska säga. Lättare att konfigurera att passa min healing-stil om inte annat.

Om man kommer från WoW och vill hålla på med healing som main role bör man nog välja cleric. Tror att alla olika typer av healing-tekniker som var spridda över klasserna i WoW (paladin, shaman, druid, priest) är sammanflätade i cleric och man har ganska stor frihet att välja vilken stil som passar just dig bäst.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av Bohman08:

Fick svar på Spelbutikens kundsupport nu och de sa som till andra att beta-nyckeln är densamma som head-start nyckel.

Är det någon som beställt från Webhallen eller någon annan sida och fått fler än en nyckel? Hörde förut att man skulle få en för beta, en för head-start, en för den där enchanten osv. Stämmer det?

Hur lång tid tog det för dig att få din beta nyckel från spelbutiken? beställde I morse men fortfarande bara fått ett mail med ordern i, inga nycklar

Permalänk
Medlem

Det är just sammanvävningen som gör dig effektiv. Märkte i betan att det går att kombinera olika klasser som cleric men väljer du bort från main healing blir du snabbt sämre än om du kör pure healer.
Om man ska jämföra med WoW så blir en lyckad healer en som väljer 3 healingträd. Då får han bra direct heals och hots.
Väljer han istället ett dpsträd blir han mer som en enhancementshaman eller protectionpaladin. Dom kan hela men är aldrig lika bra som en pure healer och det märktes rätt tidigt i spelet när man tankade elites.

Samma gäller det med tanking. Två pure tankingträd och ett för några extra talents.

Däremot i PVP kan det vara värt att gå hybridbuilds som mage, self healer eller bard rogue med selfbuffs och möjlighet att tanka och hela sig själv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ringde spelbutiken.se och de sade att nycklarna var slut. Finns det något annat alternativ till TRIONs egna för att få en head-startnyckel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Hur lång tid tog det för dig att få din beta nyckel från spelbutiken? beställde I morse men fortfarande bara fått ett mail med ordern i, inga nycklar

Jag fick nyckeln några timmar efter att jag beställt. Vet tyvärr inte exakt hur många och kan inte heller se det i mailet av någon konstig anledning... ser bara datumet.

Permalänk
Skrivet av petterg:

Ringde spelbutiken.se och de sade att nycklarna var slut. Finns det något annat alternativ till TRIONs egna för att få en head-startnyckel?

Saxat från Trions FAQ:

"If you pre-ordered RIFT through a retailer and did not receive a pre-order code, please email Trion Customer Support with proof of purchase attached to the email and we will grant your account pre-order access."

Så du ska kunna få en nyckel av dem även om du inte köpt spelet från deras hemsida

Permalänk
Medlem

Fick min pre-order key av Webhallen precis, men när jag skriver in den i "apply code" rutan så står det "2/24/2011 Crystalline Rune Pre-Order Card" Detta är för head-start eller?

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Saxat från Trions FAQ:

"If you pre-ordered RIFT through a retailer and did not receive a pre-order code, please email Trion Customer Support with proof of purchase attached to the email and we will grant your account pre-order access."

Så du ska kunna få en nyckel av dem även om du inte köpt spelet från deras hemsida

hela texten:
"If you pre-ordered or pre-purchased RIFT through an online retailer, please allow 24-48 hours for your online retailer to provide you with your Pre-order key.
If after that time your online retailer does not provide you with a key, please contact customer support and provide us with a proof of purchase (confirmation email or receipt) and we will entitle your account with the appropriate pre-order benefits. Please make sure that your subject contains the line "Proof of Purchase attached" so that we may assist you more quickly."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konve:

Fick min pre-order key av Webhallen precis, men när jag skriver in den i "apply code" rutan så står det "2/24/2011 Crystalline Rune Pre-Order Card" Detta är för head-start eller?

Det stämmer som jag förstått det. På min står det "Swiriling Rune Card".

Permalänk
Medlem

På tal om guilder, hur ser möjligheterna ut om man vill skapa en guild i Rift?

Hur gör man och vad finns det för finesser tillhörande en guild? T.ex. Guildbank, tabard osv...?

Permalänk

Någon som vet om det kommer gå att betala med dollar i EU? Blir ju 60-70 kr i månaden då om man köper 6 mån.

Permalänk
Medlem

Verkar som om Whitefall kommer att bli den största servern? Jag själv kommer att spela där för att jag älskar folket där sedan betan

Permalänk

Hur är det för er när ni loggar in i spelet? Det verkar som att jag bara ser de amerikanska servrarna.
Kommer inte ihåg riktigt hur det var under betan men man tycker ju att det åtminstone borde gå att se servrarna nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apspektakel:

Hur är det för er när ni loggar in i spelet? Det verkar som att jag bara ser de amerikanska servrarna.
Kommer inte ihåg riktigt hur det var under betan men man tycker ju att det åtminstone borde gå att se servrarna nu.

EU men alla låsta.

Blir inte Whitefall för min del. Många stora guilder kommer spela där men också en mycket större skara ungar. Kommer bli Rifts version av Stormscale eller Magtheridon där majoriteten är snorungar.
Är man inte med i ett större gille är det nog bäst att hålla sig till en server ungarna flyr som pesten eller så får man spela på Whitefall och leva med quiters och fail instancer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

EU men alla låsta.

Blir inte Whitefall för min del. Många stora guilder kommer spela där men också en mycket större skara ungar. Kommer bli Rifts version av Stormscale eller Magtheridon där majoriteten är snorungar.
Är man inte med i ett större gille är det nog bäst att hålla sig till en server ungarna flyr som pesten eller så får man spela på Whitefall och leva med quiters och fail instancer.

Tror nog tyvärr att man får leva med kidsen oavsett vilken server man väljer.
De värsta av de värsta kommer nog ändå att fortsätta med WoW skulle jag tro.

Edit;
Eller så gör man bara så att man kickar de som inte hälsar eller säger ett enda ord när de joinar gruppen, det brukar vara den typen av spelare man ändå inte vill spela med.

Permalänk
Medlem

En timme kvar! Jag kommer börja med att göra en dwarf warrior på Faeblight (US RP-PvE). Sedan kommer jag förmodligen göra en cleric på någon vanlig PvP server när min polare börjar lira någon gång nästa månad. Vad blir er första karaktär?

Permalänk
Medlem

Blir nog till o spela på Icewatch PvE för min del, bah vakna precis och serverna är inte uppe än

Argent verkar intressant också, PvE-RP server.

Permalänk

Rift verkar bli stort.

Trion meddelade nyss på deras forum att de har 1 miljon konton registrerade nu.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Blir nog till o spela på Icewatch PvE för min del, bah vakna precis och serverna är inte uppe än

Argent verkar intressant också, PvE-RP server.

Välj Blightweald, finns en svensk guild där, men rekyteringen är stängd tills vidare och förhoppning så öppnar det igen senare. När dom fått i ordning på gillet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Välj Blightweald, finns en svensk guild där, men rekyteringen är stängd tills vidare och förhoppning så öppnar det igen senare. När dom fått i ordning på gillet.

Jasså? spelar du där eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

3500 i kö

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

WOOOOT YAY !!

*Edit*
Bah !!! 2 timmar kö...

Permalänk

hoppade in på whitefall några sekunder efter servern kom upp och hamnade på plats 36 i kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

3500 i kö

Bara drygt 5 timmars kö för att komma in på servern, nice

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem

härligt med 3500+ i kö på Whitefall, blev till å göra en gubbe på Cloudbourne till att börja med. "bara" 200 i kö där