Permalänk
Medlem

Vattenkylning och loop fråga

Hej på er,

Håller på att sätta ihop lite vattenkylning och har en fråga angående loopen om det är något sätt man inte bör ha den på?

Som det är just nu är det väldigt tight i lådan men vill försöka få ordning på det hela ändå så min fråga är om följande loop är NO-GO:

Radiator > Pump > Block > Res > Radiator?

Har försökt att läsa mig runt på olika ställen men hittar ingen direkt info om att man inte kan göra ovanstående.

Permalänk
Medlem

om du kan fixa reservoaren innan pump så blir det bra men det går bra ändå, bara att lufta ordentlig system så luft fastnar inte i radiator

Permalänk

Reservoir innan pump är fördelaktigt.

Permalänk
Medlem

Men är det fel att sätta den efter block innan radiator? har nämligen lite problem med utrymme i det nuvarande chassit

Permalänk
Medlem

det är ingen problem så länge då du fyller vatten i tank så den fyller radiator med fram till pump, dvs då du startar första gång pump måste den kunna ta vatten där, man borde aldrig köra pump utan vatten, om det blir torr så keramisk lager på pumpen ska överhettas och det blir oväsen plus prestanda sänks rejält och till slut pump ska inte fungera

Permalänk
Medlem

Kalas, då ska vi se om vi kan placera allting rätt så förhoppningsvis kan jag provköra loopen imorgon