PS3 uppdaterat till 3.30, vill kunna få tillbaka funktionen "Other OS"

Permalänk
Avstängd

PS3 uppdaterat till 3.30, vill kunna få tillbaka funktionen "Other OS"

Hejsan alla SweC;are!
Först och främst vill jag be om ursäkt för det dåliga namnet på forumtråden, kunde inte komma på något bättre, och nu till frågan;
Jag uppdaterade nyligen mitt PlayStation 3 med senaste uppdateringen 3.30, jag hade 3.00 innan då jag köpte det begagnat, dock uppdaterade jag det utan att läsa ändringsloggen, jag har även skickat Epost till Sony men de kunde inte hjälpa mig med att nedgradera det, så därför vänder jag mig till alla som är mera kunniga inom området om det finns något hack eller dylikt för att få tillbaka funktionen "Other OS"?
Jag kunde endast hitta lösningar för 3.21 vid googlesök.

konsolen i fråga är PlayStation 3 120 GB Slim.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

Jag tror inte slim modellen kan installera annat OS oavsett firmwareversionen.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

PlayStation 3 120 GB Slim har ju ändå inte Other OS funktionen så det spelar ju ingen roll för dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EgoOo:

PlayStation 3 120 GB Slim har ju ändå inte Other OS funktionen så det spelar ju ingen roll för dig.

Vilken version av PlayStation 3 blir det då som jag måste införskaffa för att få denna funktionen?
Eller gäller det alla icke Slim-varianterna endast? För vill ha funktionen, sedan struntar jag i datumfelet som togs upp här på SweC för ett tag sedan, eller som jag skrev o efterfrågade, om det finns något hack eller dylikt som löser det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

jag kom över en intressant artikel om en kille som hackat firmwaren, så att other os alternativet blev kvar, dock kunde man bara installera den innan man uppdatera till legit-firmware(d.v.s sony:s firmware)
och tyvärr finns det inga sätt som jag vet om att nedgradera ps3:ans firmwire, det gick på 1,10 och upp till 1,80 (rätta mig om jag har fel)
men tyvärr vet jag inte om det funkar för ps3-slim som leveras med den nya firmware och utan other os -stöd.
värt att läsa ang. detta:
On the PlayStation 3

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Hedersmedlem

Köp en mini-itx dator o kör linux på istället...

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RazerBlader:

Vilken version av PlayStation 3 blir det då som jag måste införskaffa för att få denna funktionen?
Eller gäller det alla icke Slim-varianterna endast? För vill ha funktionen, sedan struntar jag i datumfelet som togs upp här på SweC för ett tag sedan, eller som jag skrev o efterfrågade, om det finns något hack eller dylikt som löser det.

Du måste ha en "fet" PS3:a för att kunna ha OtherOS. Fast med firmware under 3.21, men då kommer du inte på PSN.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Tack rickythemaniac för artikeln

Skrivet av twinlight:

Köp en mini-itx dator o kör linux på istället...

Har inte råd med detta p.g.a att jag studerar men tack för förslaget trots att detta inte var den typ av lösning som efterfrågades.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Du måste ha en "fet" PS3:a för att kunna ha OtherOS. Fast med firmware under 3.21, men då kommer du inte på PSN.

Då vet jag iaf, får väl hoppas på att Sony tar med någon liknande funktion sedan med tiden i någon uppdatering, trots att jag hade velat sett en komplett dator+spelkonsol vid sidan av TVn

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.