CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Kommer vi få se någon rea på 680 fram till månadsskiftet i samband med CDONs VIP rea?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Gött att ni har Ace FSP till ett riktigt bra pris, men jag skulle önska att ni hade fler fläktar (140 mm) att välja på.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av CDON vad gäller support och garanti på datorkomponenter ?

Mitt moderkort (3 mån gammal) funkar inte längre.....köpte nytt igår (från Webhallen) och kan med 100% säkerhet bekräfta att det 3 mån gamla moderkortet är kass....försökte kontakta CDON men hittade endast en kontaktformulär, inget telefon nr.....skickade meddelande via kontaktsidan....och nu är på dag nr 2 att vänta på ett svar....

vågar inte ens tänka hur lång tid de kommer ta på sig att fixa mitt moderkort...uschhh......delarna var billiga med fy f....vad det suger när det blir problem....inte värt det

Permalänk
Medlem

Ja, jävlar. Seagate Green 2TB + Final Fantasy XIV + NBA 2K12 för 750kr. Man tackar!

Permalänk
Skrivet av tejpis:

Ja, jävlar. Seagate Green 2TB + Final Fantasy XIV + NBA 2K12 för 750kr. Man tackar!

Var hittar/hittade du Seagaten till det priset?

Edit: Nevermind, antar att du menar den externa som var en smart deal....

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

Någon som har erfarenhet av CDON vad gäller support och garanti på datorkomponenter ?

Mitt moderkort (3 mån gammal) funkar inte längre.....köpte nytt igår (från Webhallen) och kan med 100% säkerhet bekräfta att det 3 mån gamla moderkortet är kass....försökte kontakta CDON men hittade endast en kontaktformulär, inget telefon nr.....skickade meddelande via kontaktsidan....och nu är på dag nr 2 att vänta på ett svar....

vågar inte ens tänka hur lång tid de kommer ta på sig att fixa mitt moderkort...uschhh......delarna var billiga med fy f....vad det suger när det blir problem....inte värt det

När jag fick ett defekt nätagg gick det på någon vecka totalt tills jag hade nytt i handen. Så det behöver inte bli segt, men finns väl tyvärr en risk

Permalänk
Medlem

Börjar det inte vara dags för ett nytt VIP-erbjudande snart? Eller kör ni inte det varje månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

Någon som har erfarenhet av CDON vad gäller support och garanti på datorkomponenter ?

Mitt moderkort (3 mån gammal) funkar inte längre.....köpte nytt igår (från Webhallen) och kan med 100% säkerhet bekräfta att det 3 mån gamla moderkortet är kass....försökte kontakta CDON men hittade endast en kontaktformulär, inget telefon nr.....skickade meddelande via kontaktsidan....och nu är på dag nr 2 att vänta på ett svar....

vågar inte ens tänka hur lång tid de kommer ta på sig att fixa mitt moderkort...uschhh......delarna var billiga med fy f....vad det suger när det blir problem....inte värt det

Beställde för några veckor sedan på dealen, kan bara meddela att den kundsupport jag har fått har varit allt annat än bra! CDON skickade fel grejer till mig. När de sen skulle rätta till det så blev det ett jävla strul med fakturorna! Jag skulle skicka tillbaka den nya fakturan jag fick och betala den gamla! När jag gjorde det dök det ändå upp en ny faktura till som skulle betalas snabbt! När jag försökte ta detta med CDON's support så rörde de till det ännu mer genom att VÄGRA förstå vad mina skrivna rader betydde! Efter mycket om och men med att koppla in Klarna, som ju har hand om deras fakturor, kunde jag få "frysa" fakturan som inte skulle betalas. Annars riskerade jag betalningsanmärkning! Trots att jag krävde att få tala med CDON på telefon vägrade de höra av sig och bara skickade sina fattiga förklaringar per mail! Klarna var iaf schyssta och frös fakturan tills CDON kan reda ut det här med min retur, som de för övrigt sa skulle ta 14 dagar. Under all kritik att inte kunna få personlig support när man kräver detta, jag menar hur svårt skall det vara och makulera en faktura så att folk inte riskerar att få betalningsanmärkningar!!!! CDON har förlorat framtida beställningar av mig det är helt klart! Och då ska dom ha klart för sig att det är mycket som jag ska köpa kommande året ... även om det kanske inte är piss värt för dom så ska jag låta hela världen få reda på vad det kan innebära om/när det strular!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Jo, det brukar vara en gång i månaden, men lite mer i slutet, typ 25-27 brukar det börja om jag inte minns helt fel.
Sen hoppas jag personligen på lite fler produkter att välja på än sist gång, det hade ju varit så bra innan, och nu sist så var det en väldig besvikelse med ca 8 produkter i jämförelse till de ca 40 som varit innan.

Hoppas även att se en del grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kommer vi få se någon rea på 680 fram till månadsskiftet i samband med CDONs VIP rea?

Tvivlar på det, alltid brist på kort vid release! Men hade inte varit helt fel om 7900-serien dök upp där mest för att få en knuff på priskriget.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Var hittar/hittade du Seagaten till det priset?

Edit: Nevermind, antar att du menar den externa som var en smart deal....

Det stämmer. Slet upp kabinetten så fort den kom

Permalänk

Hur länge brukar varorna packas egentligen ?
Jag beställde en dator igår förmiddag kring 11-tiden. Idag har den stått "packas" hela dagen, börjar bli riktigt stressad eftersom jag behöver den till jobbet på måndag och i.o.m. att jag bor i Norrland tar leveransen två dagar. Man kanske är lite bortskämd med Dustin, Inet o Komplett som alltid skickar samma dag om man beställer såpass tidigt som jag gjorde... men nu har det gått över ett dygn och den fortfarande inte har skickats.
I samma beställning tog jag extra ram-minne som såg ut att vara i lager. Datorn är uppenbart på lager då det är ett demo-ex.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Hur länge brukar varorna packas egentligen ?
Jag beställde en dator igår förmiddag kring 11-tiden. Idag har den stått "packas" hela dagen, börjar bli riktigt stressad eftersom jag behöver den till jobbet på måndag och i.o.m. att jag bor i Norrland tar leveransen två dagar. Man kanske är lite bortskämd med Dustin, Inet o Komplett som alltid skickar samma dag om man beställer såpass tidigt som jag gjorde... men nu har det gått över ett dygn och den fortfarande inte har skickats.
I samma beställning tog jag extra ram-minne som såg ut att vara i lager. Datorn är uppenbart på lager då det är ett demo-ex.

Rätt vanligt tycker jag..
Tippar på att du får ett sms i kväll kl 20 från posten där det står att cdon har lämnat in ett paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl2wm-rocks:

Hur länge brukar varorna packas egentligen ?
Jag beställde en dator igår förmiddag kring 11-tiden. Idag har den stått "packas" hela dagen, börjar bli riktigt stressad eftersom jag behöver den till jobbet på måndag och i.o.m. att jag bor i Norrland tar leveransen två dagar. Man kanske är lite bortskämd med Dustin, Inet o Komplett som alltid skickar samma dag om man beställer såpass tidigt som jag gjorde... men nu har det gått över ett dygn och den fortfarande inte har skickats.
I samma beställning tog jag extra ram-minne som såg ut att vara i lager. Datorn är uppenbart på lager då det är ett demo-ex.

CDON har vid tre tillfällen lyckats med konststycket att paketera mina paket upp till ett par timmar efter att jag öppnat dom här hemma och efter ytterligare ett par timmar få ett mail om att NU! skickar vi ditt paket.
Med andra ord så är deras system helt enkelt värdelöst.
PLUS att dom utnyttjar detta faktum att det är värdelöst genom att sätta alla ordrar till packas så fort som möjligt och detta för att då går det inte att avbryta,ändra sin beställning för den "packas" ju sen om den egentligen inte packas förrens en vecka senare spelar ingen roll alls (och JA detta är välkänt och konstaterat många gånger om i tråden).

Sen att det är en demo vara behöver inte betyda att den finns i lager.
Nu vet jag inte hur cdon sköter sin demo sida men jag vet hur komplett gör.

Tex så kan ju fler ha beställt samma vara som det endast finns ett ex av och på tex komplett som har en otroligt mycket bättre system,hemsida så kan det ta nån,några minuter för sidan att uppdateras att varan inte finns längre (och därmed går att beställa) och det är ju den första som beställt som får varan.
Sen med tanke på att det kan ta cdon system dagar att uppdatera att "NU! skickar vi" (efter man har hämtat paketet) så tvivlar jag starkt på att domens är i närheten av en så snabb uppdatering av sina lagersaldon och hemsida som komplett har

Sen så lägger komplett ut sina demo varor lite för tidigt enligt mig dom lägger tydligen ut demo varan när dom vet att den är på väg till dom?
Exakt vad det betyder vet jag inte men det finns ju två olika alternativ på detta.
1,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad har skickat iväg varan på tex posten (då är det ju 1-2 dagar innan komplett har varan).
2,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad skapar,har fått fraktsedeln skickad till sig (då kan det ju ta väldigt lång tid innan kunden skickar den och det kan vara veckor vi talar om).
Och sen så måste ju komplett testa varan så att dom vet att den fungerar och det kan ju även det ta ett par dagar och i värsta fall många dagar beroende på hur mycket dom har att göra.

Jag misstänker att eftersom komplett gör så här så har nog dom flesta andra butiker ungefär samma sak och jag tror ju mer på att cdon gör så här än att inet skulle göra det (visserligen så har ju inet bara demo varor i fysiska butiker men om dom hade haft dessa på nätet med så hade dom säkert gjort samma sak).

Så med andra ord så kan du få vänta länge och du kan glömma att det går att avbeställa utan du får helt enkelt vänta och låta det gå tillbaks automatiskt heller säga till posten att skicka tillbaks det och har du redan betalt med kort,direktbet så får du vackert vänta på pengarna tills cdon har skickat och fått tillbaks paketet.
Det är ju detta som är det mest irriterande med att handla på cdon om det nu skulle ta 1-2 dagar extra för paketet att komma hem är inte ens i närheten av att vara lika irriterande.
Så cdon lovade ju för ett bra tag sedan att "fixa" till systemet men istället så inför dom dagen efter leverans (som dom har stora problem att hålla verkar det som).

SÅ CDON NÄR KAN NI TÄNKAS FÅ TUMMEN UR OCH FIXA TILL ERAT SKIT SYSTEM???????????????? (som ni har lovat här i tråden)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Låter ju helt underbart organiserat på deras lager..

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju inte lagret som är det stora problemet.
Det är datorsystemet och deras sätt att utnyttja det.
På cdon språk betyder "packas" egentligen att ordern har kollats,blivit godtjänd,skickad till lagret.
För övriga svenska folket betyder ju "packas" att lagret har öppnat ordern och börjat packa (vilket tar minuter! i värsta fall nån timme) för att sen övergå till status "packad" och sen "skickad".

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Får ett minus för att de inte vill plocka bort frakten på min order som lades innan kampanjen med fri frakt startade men som ni ännu inte kunnat leverera (Som trots allt är på över 4000 kr...). Hade de inte varit för att priset höjts kraftigt hade jag bett dem ta bort min order och lagt en ny. Tycker inte man ska behöva bråka som saker som dessa...

Permalänk
Medlem

Corsair AX 750W på CDONs annons på Sweclockers: 1360:-
Corsiar AX 750W på CDON.COM (http://cdon.se/hemelektronik/corsair_ax_750w_professional_ser...) : 1419:-
Någon har dålig koll på annonserna....

(För övrigt lite beröm till CDON, beställde diverse småprylar i helgen, leverans rakt ner i brevlådan i tisdags. Ibland kan det gå snabbt!)

Permalänk
Medlem

Kommer EVGA GTX 680 komma in på hemsidan? Såg att ni inte hade den. Kan man kombinera Sweclockers 5% rabatt med Midsommarkampanjen?

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Kommer EVGA GTX 680 komma in på hemsidan? Såg att ni inte hade den. Kan man kombinera Sweclockers 5% rabatt med Midsommarkampanjen?

Midsommarkampanj?!
You are making me curious my friend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Midsommarkampanj?!
You are making me curious my friend

Den är riktigt nice ^^

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Midsommarkampanj?!
You are making me curious my friend

Han menar troligen Klarnas köp nu betala efter midsommar (skatteåterbäringen som det syftas på).

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag har kontakta er men får inga vettiga svar. Mitt moderkort och minen jag köpt av er funkar bara i standar inställningar och strömsparläget funkar inte utan startat upp datorn igen efter 5 sec vila och sänker jag minnes hastigheten från 1666mhz till 1333 ja då startar den inte alls om jag inte drar ur ström sladden har prövat alla bios som finns till moderkortet och olika inställningar, börjar bli jävligt tröt på detta. hur länge ska man behöva vänta på ett svar från er ? gigabyte försöker hjälpa mig. men ni är sega som fan sista gången jag handla nåt hos er

Edit: strömsparläge funkar i ubuntu live usb så är väl fel på min w7 iso ska försöka fixa det Hoppas jag. Men eran support suger

Visa signatur

Intel i5 4690k. Kylning Hyper evo 212. Amd FxF 6870 1gb, Ram DDR3 8gb Corsair Lp 1600Mhz
Moderkort Msi z97m Gaming. SSD Samsung 830 series 256Gb. 3,5 tb lagring. Nätagg 550w Seasonic.
Skärm Asus 23" PA238Q IPS. Tangetbord Sidewinder x4, Mus Razer Naga.
Högtalare Edifier S330D 2.1, Headset Siberia V2

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Hur går det med arbetet att införa så man kan kombinera rabattkoder? Senast ni prata om det så skulle systemet vara klart nån gång i höst 2011.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av dartan:

Tänkte bara fråga hur det kommer sig att filmen "The Fighter" finns med på bannern KALAS! & produkter för 13:- men inte med i listan av filmer?
Den fanns där igår men är nu urplockad. Finns dock för 69:- & i lager fortfarande så något står inte rätt till.
Frågade via chatten men fick bara svaret "Vi reserverar oss för slutförsäljning & eventuella skrivfel" (inget av detta faller in på denna film då den finns i lager samt finns/fanns med i kampanjen).
Sen blev det för komplicerat för damen i chatten så hon bad mig maila in istället men då kunde svaret dröja upp till 24h
Jag vet att det handlar om lite pengar men jag vill ändå veta varför
/Johan

Tja

Svårt att svara på då det inte är min avdelning, men det kan vara så att man helt enkelt lagt in den av misstag.
Är det så att du vill ha den så ska vi nog kunna lösa det.

MVH Edin

Skrivet av XerXes:

Tänkte bara kort uppdatera hur gick med mitt ärende. Jag var något orättvis mot CDON då felet låg hos Klarna. Efter mycket om och men får jag tillbaka de småsummor som riskerade att resultera i en betalningsanmärkning.
Dock ska sägas: Jag talade med Klarna idag och den trevliga damen där mer eller mindre sa rätt ut att:
1. Returnerar man en vara och bara betalar de varor man behåller på fakturan tolkar Klarnas system det automatiskt som att man önskar delbetala. Detta trots instruktioner från CDON.
2. Har man tidigare haft en gammal adress som de har registrerat kan det mycket väl hända att de skickar fakturor dit, även fast man inte bor där. Klarna funderar inte en sekund över detta eller varför de inte får in en betalning på ett par tior. Kanske t.o.m. är en del av deras affärsidé...
Klarna är uppenbart ett oseriöst företag och jag skulle vilja ändra min rekommendation till att absolut inte utnyttja fakturor som bygger på Klarnas så kallade tjänster.

Hej

Hmmm låter inte alls bra, jag skickar vidare till vår kontaktperson på Klarna.

MVH Edin

Skrivet av anthons:

Jag har en vara som har varit under "varor packas" i flera dagar nu som jag kan inte heller avbeställa då den för "långt in i orderhanteringen". Synd då det var en present till min mamma som fyller år.
sup with that?

Hej

PM:a mig ordernr.

MVH Edin

Skrivet av queeny:

Jag fattar inte vad som är fel på CDON. I förrgår skulle jag köpa två grafikkort, Asus GeForce ENGTX560TI448, priset var då 1899:-. När jag skulle fullfölja köpet så höjdes priset med 600 kronor. Jag kontaktade då CDON som sade att jag skulle få det reducerade priset på ETT av korten. Självklart sade jag då nej, och vände mig till andra webbsidor.
Idag när jag skulle kolla CDON på nytt, hade kortet priset 1899:- igen. Jag var då i skolan och kunde inte köpa kortet.
När jag kom hem idag och tänkte köpa kortet så var det borttaget från sidan. Vad är det som pågår? Så jävla irriterande.

Hej

Visserligen så ändrar vi våra priser dagligen men det låter väldigt märkligt att det skulle hoppa så mycket. :S
Om du inte har lagt en order någon annanstans så kan du PM:a mig så ser jag till så att vi löser det.

MVH Edin

Skrivet av Dorantic:

Underbar sajt. Den enda nackdelen är layouten, tycker det är hemskt svårt att hitta allt man ska ha.

Tja

Det blir bättre jag lovar.

MVH Edin

Skrivet av sl2wm-rocks:

Ah, krävdes en CTRL-f för att överhuvudtaget hitta var kategorierna är. Kunde inte tänka mig att de skulle gömma det så långt ner på sidan... men det är klart det ska rymmas en kvadratmeter "Varukorg", "Outnyttjade erbjudanden", "Nyttjade erbjudanden", "Bonustrappan", "Kalas" och "Kampanjer" innan man ser hela produktkategorierna

Tja

En annan sak som kommer bli bättre väldigt snart

MVH Edin

Skrivet av Broris:

Hej, jag beställde ett ax750 agg från er, när jag väl monterat det så märker jag att det är coilwhine på det.. Men eftersom jag inte vill sitta utan dator en längre tid så undrar jag. Hur lång tid kommer det ta att få mitt nättag utbytt?

Tja

PM:a mig ditt ordernr eller ärendenr så kikar jag på det. I vanliga fall så försöker vi lösa komponentproblem omgående, då vi vet hur frustrerande det kan
vara att vara utan.

MVH Edin

Skrivet av Kunzite:

Är lite besviken på CDON efter senaste ordern. Jag beställde lite komponenter, däribland ett Radeon HD6870 som var en fyndvara. Precis efter beställningen så såg jag att jag inte fick Sweclockers rabatten på 5% på grafikkortet. Kontaktade support som ni ber oss göra när en rabattkod inte fungerar. Men eran support säger att rabatten inte gäller fyndvaror eftersom de redan är "prissänkta".
Till att börja med så är inte ett Radeon HD6870 för 1290kr så billigt, i alla fall inte när man bara har halva garantitiden samt får en begagnad produkt. Sedan så skriver ni ju klart och tydligt att Sweclockers rabatten gäller alla komponenter: "Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM."
Ordern "pausades" inte heller i väntan på svar från mig utan de skickade den istället.
Men det var bara det ena problemet. Efter jag hade beställt insåg jag att jag inte kommer behöva 2 av produkterna, så jag kontaktade support och bad dem ta bort de produkterna från ordern. Detta hände långt innan ordern fick statusen "varorna packas". Trots det så ligger produkterna kvar i ordern och har nu skickats. Kundtjänst hann svara 2ggr på mitt ärende innan ordern skickades och ingen av gångerna så noterade de att jag ville avbeställa 2 av produkterna.
Så den här gången måste jag säga att ni har gjort ett dåligt jobb CDON!

Tja

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av NoNaMeD:

funkar rabatkoden på finska cdon? eller kan man beställa från svenska cdon till finland?
varför har ni inte samma produkter i finska och svenska cdon? t.ex define xl finns i svenska men inte finska.

Tja

För tillfället så funkar det endast i Swe. då Sweclockers inte finns i finland så trodde vi naturligtvis inte att intresse fanns där.
Men det är väldigt lätt fixat. Angående produkterna så kan det skilja då det är upp till ProduktCheferna att sätta ett sortiment och då kan det skilja,
har dock sett till så att den finns i FI också.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FireFox:

Kommer vi få se någon rea på 680 fram till månadsskiftet i samband med CDONs VIP rea?

Tja

Tillgången är väldigt dålig just nu, tyvärr är det inte möjligt att köra en kampanj då.

MVH Edin

Skrivet av ZaInT:

Gött att ni har Ace FSP till ett riktigt bra pris, men jag skulle önska att ni hade fler fläktar (140 mm) att välja på.

Hej

Jag drar det vidare till vår inköpare på komponenter.

MVH Edin

Skrivet av draxen:

Någon som har erfarenhet av CDON vad gäller support och garanti på datorkomponenter ?
Mitt moderkort (3 mån gammal) funkar inte längre.....köpte nytt igår (från Webhallen) och kan med 100% säkerhet bekräfta att det 3 mån gamla moderkortet är kass....försökte kontakta CDON men hittade endast en kontaktformulär, inget telefon nr.....skickade meddelande via kontaktsidan....och nu är på dag nr 2 att vänta på ett svar....
vågar inte ens tänka hur lång tid de kommer ta på sig att fixa mitt moderkort...uschhh......delarna var billiga med fy f....vad det suger när det blir problem....inte värt det

Hej

Skapa ett ärende så kikar jag på det. ( PM:a mig ärendenr )

MVH Edin

Skrivet av Ulken:

Börjar det inte vara dags för ett nytt VIP-erbjudande snart? Eller kör ni inte det varje månad?

Tja

Håll ögonen öppna.

MVH Edin

Skrivet av Iceglow:

Beställde för några veckor sedan på dealen, kan bara meddela att den kundsupport jag har fått har varit allt annat än bra! CDON skickade fel grejer till mig. När de sen skulle rätta till det så blev det ett jävla strul med fakturorna! Jag skulle skicka tillbaka den nya fakturan jag fick och betala den gamla! När jag gjorde det dök det ändå upp en ny faktura till som skulle betalas snabbt! När jag försökte ta detta med CDON's support så rörde de till det ännu mer genom att VÄGRA förstå vad mina skrivna rader betydde! Efter mycket om och men med att koppla in Klarna, som ju har hand om deras fakturor, kunde jag få "frysa" fakturan som inte skulle betalas. Annars riskerade jag betalningsanmärkning! Trots att jag krävde att få tala med CDON på telefon vägrade de höra av sig och bara skickade sina fattiga förklaringar per mail! Klarna var iaf schyssta och frös fakturan tills CDON kan reda ut det här med min retur, som de för övrigt sa skulle ta 14 dagar. Under all kritik att inte kunna få personlig support när man kräver detta, jag menar hur svårt skall det vara och makulera en faktura så att folk inte riskerar att få betalningsanmärkningar!!!! CDON har förlorat framtida beställningar av mig det är helt klart! Och då ska dom ha klart för sig att det är mycket som jag ska köpa kommande året ... även om det kanske inte är piss värt för dom så ska jag låta hela världen få reda på vad det kan innebära om/när det strular!

Tja

Väldigt dåligt skött, och det ber jag om ursäkt för. Kan du PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av sl2wm-rocks:

Hur länge brukar varorna packas egentligen ?
Jag beställde en dator igår förmiddag kring 11-tiden. Idag har den stått "packas" hela dagen, börjar bli riktigt stressad eftersom jag behöver den till jobbet på måndag och i.o.m. att jag bor i Norrland tar leveransen två dagar. Man kanske är lite bortskämd med Dustin, Inet o Komplett som alltid skickar samma dag om man beställer såpass tidigt som jag gjorde... men nu har det gått över ett dygn och den fortfarande inte har skickats.
I samma beställning tog jag extra ram-minne som såg ut att vara i lager. Datorn är uppenbart på lager då det är ett demo-ex.

Tja

PM:a mig ditt ordernr.

MVH Edin

Skrivet av grizzly666:

CDON har vid tre tillfällen lyckats med konststycket att paketera mina paket upp till ett par timmar efter att jag öppnat dom här hemma och efter ytterligare ett par timmar få ett mail om att NU! skickar vi ditt paket.
Med andra ord så är deras system helt enkelt värdelöst.
PLUS att dom utnyttjar detta faktum att det är värdelöst genom att sätta alla ordrar till packas så fort som möjligt och detta för att då går det inte att avbryta,ändra sin beställning för den "packas" ju sen om den egentligen inte packas förrens en vecka senare spelar ingen roll alls (och JA detta är välkänt och konstaterat många gånger om i tråden).
Sen att det är en demo vara behöver inte betyda att den finns i lager.
Nu vet jag inte hur cdon sköter sin demo sida men jag vet hur komplett gör.
Tex så kan ju fler ha beställt samma vara som det endast finns ett ex av och på tex komplett som har en otroligt mycket bättre system,hemsida så kan det ta nån,några minuter för sidan att uppdateras att varan inte finns längre (och därmed går att beställa) och det är ju den första som beställt som får varan.
Sen med tanke på att det kan ta cdon system dagar att uppdatera att "NU! skickar vi" (efter man har hämtat paketet) så tvivlar jag starkt på att domens är i närheten av en så snabb uppdatering av sina lagersaldon och hemsida som komplett har
Sen så lägger komplett ut sina demo varor lite för tidigt enligt mig dom lägger tydligen ut demo varan när dom vet att den är på väg till dom?
Exakt vad det betyder vet jag inte men det finns ju två olika alternativ på detta.
1,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad har skickat iväg varan på tex posten (då är det ju 1-2 dagar innan komplett har varan).
2,Varan sätts ut som demo när kund,verkstad skapar,har fått fraktsedeln skickad till sig (då kan det ju ta väldigt lång tid innan kunden skickar den och det kan vara veckor vi talar om).
Och sen så måste ju komplett testa varan så att dom vet att den fungerar och det kan ju även det ta ett par dagar och i värsta fall många dagar beroende på hur mycket dom har att göra.
Jag misstänker att eftersom komplett gör så här så har nog dom flesta andra butiker ungefär samma sak och jag tror ju mer på att cdon gör så här än att inet skulle göra det (visserligen så har ju inet bara demo varor i fysiska butiker men om dom hade haft dessa på nätet med så hade dom säkert gjort samma sak).
Så med andra ord så kan du få vänta länge och du kan glömma att det går att avbeställa utan du får helt enkelt vänta och låta det gå tillbaks automatiskt heller säga till posten att skicka tillbaks det och har du redan betalt med kort,direktbet så får du vackert vänta på pengarna tills cdon har skickat och fått tillbaks paketet.
Det är ju detta som är det mest irriterande med att handla på cdon om det nu skulle ta 1-2 dagar extra för paketet att komma hem är inte ens i närheten av att vara lika irriterande.
Så cdon lovade ju för ett bra tag sedan att "fixa" till systemet men istället så inför dom dagen efter leverans (som dom har stora problem att hålla verkar det som).
SÅ CDON NÄR KAN NI TÄNKAS FÅ TUMMEN UR OCH FIXA TILL ERAT SKIT SYSTEM???????????????? (som ni har lovat här i tråden)

Hej

Jag håller helt med och det är väldigt tråkigt att systemet segar efter inte någon timme, utan som du nämner någon dag i vissa fall, det här har
högsta prio tillsammans med några andra projekt, tyvärr är det inte alltid så lätt att bara trycka på en knapp så är det fixat så att säga, men jag
lovar att det jobbas på det väldigt mycket, utan att kunna lova när det är klart så att säga.

MVH Edin

Skrivet av Backie:

Får ett minus för att de inte vill plocka bort frakten på min order som lades innan kampanjen med fri frakt startade men som ni ännu inte kunnat leverera (Som trots allt är på över 4000 kr...). Hade de inte varit för att priset höjts kraftigt hade jag bett dem ta bort min order och lagt en ny. Tycker inte man ska behöva bråka som saker som dessa...

Tja

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av syNden:

Kommer EVGA GTX 680 komma in på hemsidan? Såg att ni inte hade den. Kan man kombinera Sweclockers 5% rabatt med Midsommarkampanjen?

Hej

Angående EVGA kortet så drar jag det vidare till vår inköpare på komponenter.
Om du menar "Betala senare kampanjen" så ja.

MVH Edin

Skrivet av kinng_boo:

Jag har kontakta er men får inga vettiga svar. Mitt moderkort och minen jag köpt av er funkar bara i standar inställningar och strömsparläget funkar inte utan startat upp datorn igen efter 5 sec vila och sänker jag minnes hastigheten från 1666mhz till 1333 ja då startar den inte alls om jag inte drar ur ström sladden har prövat alla bios som finns till moderkortet och olika inställningar, börjar bli jävligt tröt på detta. hur länge ska man behöva vänta på ett svar från er ? gigabyte försöker hjälpa mig. men ni är sega som fan sista gången jag handla nåt hos er
Edit: strömsparläge funkar i ubuntu live usb så är väl fel på min w7 iso ska försöka fixa det Hoppas jag. Men eran support suger

Hej

PM:a mig ditt ärendenr så kikar jag på det och försöker luska i vad som gått snett.

MVH Edin

Skrivet av muSashi:

Hej CDON.
Hur går det med arbetet att införa så man kan kombinera rabattkoder? Senast ni prata om det så skulle systemet vara klart nån gång i höst 2011.

Hej

Det finns tyvärr lite andra projekt som är lite större och mer prioriterade, så det har halkat efter, jag vågar inte säga när det introduceras.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kudos till dig Edin som orkar sitta och svara på majoriteten av alla rageinlägg (oavsett om dom är berättigade eller ej). Måste vara väldigt tidskonsumerande. Dom nöjda kunderna hörs oftast inte tyvärr.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Tja Edin,
Har ni skickat ut Beta-nycklarna till Diablo 3 än?

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Tja Edin,
Har ni skickat ut Beta-nycklarna till Diablo 3 än?

CDON hör bön.. fick nyckeln 5 minuter efter jag frågade

Bra helg! iPad 3 och D3 Beta!

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

CDON hör bön.. fick nyckeln 5 minuter efter jag frågade

Bra helg! iPad 3 och D3 Beta!

Jag vill också ha en nyckel

Vad krävs för att man ska få den?

Hälsningar en trogen kund

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |