Skrivet av edda123:
Beställde lite prylar från er och fick hem det igår. Till min förvåning är det riktigt dåligt packat. Allting ligger i kloss med varandra samt med ytterkartongen. Endast väldigt lite luftpåsar på ena sidan.
Hoppas allt fungerar...
Hej
OM du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så drar jag det vidare till lagerchefen som får kika på det här.
MVH Edin
Skrivet av WolfOfVengeance:
Hehehe, kunde inte låta bli att brista ut i skratt precis. CDON har verkligen tagit tag i både paketeringen och leveranstiderna tycker jag och de senaste leveranserna har varit en fröjd att få. Till exempel mitt Qpad MK-50 som jag började använda för ganska exakt en månad sen var bättre packat än jag upplevt från någon butik över huvudtaget tidigare och det landade här hemma med expressfart, jag har bara ett problem med leveransen av detta tngt-bordet.... DET PACKAS FORTFARANDE
Känns som att systemet hängt sig på ett riktigt vis
Hej
Om du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det, förmodligen nått knas med uppdateringen där ja.
MVH Edin
Skrivet av Chris_Kadaver:
Hej!
Gissar att jag inte är den enda som stör mig på er röriga sida.
1: går jag in på pc spel och sedan "alla" och väljer att lista utifrån lägsta pris. Så kommer typ 4 titlar upp som kostar 18kr.
Väljer jag däremot underkategorin till "pc spel" och sedan "spel upp till 49kr" och sedan väljer att lista från lägsta pris visas helt plötsligt en drös med spel för 18 kr.
2: Sjuuukt irriterande när man väljer olika underkategorier som "pc högtalare". Och vill kunna återgå till kategorin under dvs "högtalare", så står underkategorin på sidhänvisningen som "hemelektronik". Oavsett vad man väljer så visas inte underkategorin på hemsidan så man lättare kan återgå och se alla artiklar för den kategorin.
Alltså det som visas överst på sidan. Går jag exempelvis in på en musmatta visas underkategorierna på följande sätt: "Start»Hemelektronik»Steelseries Qck Limited Edition RUSE" Istället för "Start»Hemelektronik»Musmattor»Steelseries Qck Limited Edition RUSE
Gör något åt detta, eller skrota sidan helt och hållet!
Har börjat använda prisjakt när jag söker på varor hos er istället för hemsidan.
Hej
Det man inte får glöma är att CDON sidan har optimerats till att sälja media i sisådär 13år, att skifta över till sidan till att sälja hemelektronik har inte varit
helt lätt och är inte på något sätt klart, men snart så kommer det en uppdatering som jag tror att ni kommer finna väldigt bra och ett stort fall framåt.
Mvh Edin
Skrivet av Relel:
När kan Corsair obsidian 550D tänkas komma in i lager? Väntat nog länge på denna nu.
För övrigt får de flesta större butikerna in dessa imorgon/denna vecka, och flera har chassit redan i lager.
Tja
Borde dyka upp hos oss idag.
MVH Edin
Skrivet av AndersT:
Tycker det är dåligt att CDON inte kan ha utbytesgaranti på sina hårddiskar.. så när man skickar in en defekt hårddisk så får man en ny i utbyte..inte fan sitter folk å skickar in hårddisk i byte för att de är så jävla kul? Utan man ska behöva vänta 3-4 veckor (ca 20 arbetsdagar) på att den ska skickas iväg först.. Dålig service...
Hej Anders
Vi försöker alltid se till så att kunden står så lite utan en vara som det är möjligt och i de flesta fall så byter vi ut varan, men ibland så måste vi skicka
varorna vidare, sen så håller jag absolut med 3.4 veckor är inte ok, jag sätter mig ned med servicechefen och kikar över rutinerna.
MVH Edin
Skrivet av Kunzite:
Har väntat en månad på denna rabatt för att jag trodde man skulle hitta en bra deal på något grafikkort men så blev det inte. MSI Twin Frozr 560Ti 448 kortet kostade 1899kr inkl. frakt med 5% rabatt iförrgår, nu kostar det 2080kr inkl. frakt med 15% rabatt, suck.
Tyckte det var rätt trista produkter denna månad, en 2700k eller FX-8120 var väl helt ok samt bra priser på minnen men t.ex. ett vanligt 560Ti för 2049kr låter mer som ett skämt.
Tja
Har nu kikat på vad som gått snett med GTX560 kortet, det är så att vi hade en grafikkorts kampanj "Upp till 25% på utvalda grafikkort" tyvärr
var det här kortet i den där kampanjen där också, därför blir det väldigt knas. Ber den ansvarige att kika på det här.
MVH Edin
Skrivet av Tobz0r:
Beställde en mus cdon för 2 dagar sen. Står att den finns i lager. hur lång tid tar det att skicka en mus?
Skrivet av Zadde:
Beställde ett headset igår. Blev uppdaterad i morse till "Varorna packas". Fortfarande samma nu. Hur lång tid kan det ta att packa ett headset? Snälla nån.
Hej
Om ni har en möjlighet att PM:a mig ert ordernr så kikar jag på det.
MVH Edin
Skrivet av daolo:
För att slippa alla dess skräpinlägg som görs i den här tråden så beställde jag högre priser på CDON igår, men det står fortfarande "under behandling". Hur lång tid kan det ta att fixa det?
Personligen tycker jag det är svårt att inte bli förbannad när man läser i denna tråden, för det är så extremt mycket whine. Det tyder ju absolut på att något är fel, det håller jag med om, men om man läser något inlägg ovanför sitt eget så kanske man kan få en hint om att andra har samma problem, eller så råkar man vara så skillad så att man ser att det på flera ställen skrivits att detta ska åtgärdas.
Jag sticker inte under stol med att jag förordar CDON som butik. Jag har gjort ett antal fynd, inte bara på hemelektronik. Kundservicen har för mig fungerat felfritt, och CDON står för sina priser som man beställer för, även om de nästaan uppenbart ibland har gjort misstag i prissättningen. Att de dessutom, på nästan regelbunden basis, erbjuder markadens lägsta priser på vissa datorkomponenter är imponerande. Till råga på detta så har de också ett strålande bemötande i den här tråden, även om det ibland kan gå lite länge mellan svaren (men det förvånar mig inte, så mycket skit det är att gå igenom här).
Med de aspekterna i åtanke så kan jag alla gånger ta att de har ett ordersystem som har brister i att visa var i processen min order befinner sig, en hemsida som i dagsläget inte är optimerad för att sortera/filtrera på komponentnivå i sökningar på sidan, och att frakten ibland inte går på en dag.
Självklart finns det reella problem som kommer upp i den här tråden, men majoriteten känns mest som skit. Av någon anledning känns det som om det har blivit en taskig attityd i just den här tråden, men jag vet inte.
Fixa hemsidan och höj priserna lite så kommer inläggen i den här tråden decimeras.
Hej
Den kritiken vi får här är oerhört värdefull för oss och gör att vi pushar oss att bli bättre hela tiden. Vi har ett tydligt mål och det är att erbjuda våra
kunder den absolut bästa köp upplevelsen inom de segment vi opererar på, och det betyder bästa priser, bästa leveranser, bäst kundtjänst och att
överträffa kunden förväntningar varje gång. Vi är inte där idag, men man får inte glömma att det var knappt 7-8 månader sen vi började sälja komponenter
på allvar.
MVH Edin
Skrivet av stoffeboffe:
Måste prisa CDON lite nu känner jag. Beställde ett Saitek Cyborg tangentbord för 48kr inkl gratis frakt runt 18-tiden den 26 och det finns att hämta idag på mitt utlämningsställe. Det kallar jag bra pris och väldigt snabb leverans. TACK!!!
Skrivet av FireFox:
Och det stod 48:- på fakturan och inte 649:-? Ska själv hämta ut ett paket idag med det tangentbordet
Tja
Ni som lyckades handla tangentbordet innan felet uppdagades får jag nog säga grattis till.
MVH Edin
Skrivet av Sh1ft:
Hej! ska bara dela med mig om min erfarenhet av CDON.
Jag beställde 2 minnen, billigt och bra, fick hem dom efter ett tag. Installerade dem och märkte att ett var trasigt. Tog kontakt med kundtjänst och förklarade att ett var trasigt och hur jag kom fram till detta. (datorn hängde sig rapporterade minnesfel och om jag tog ut ett av minnet som är sönder så händer inte detta fast lite bättre beskrivet). Efter ett dygn skriver dom till baka: "Tack för att du kontaktade oss.
Jag förstår inte riktigt hur du kom fram till att ett av minnena är defekt. Vänligen försök att förklara närmare så ska vi hjälpa dig."
kopierar i princip från första meddelandet och skickar det. Efter två dygn (skriver max 24h) så skickar dom tillbaka att jag ska skicka information om ordern som dom själva säkert har (produktens serienr, står på hemsidan och om man har kvar kvittot), fattar inte varför riktigt, tar endast extra tid då det tar ett dygn innan dom svarar på det. Efter detta får jag skicka in paketet.
De skriver att de lagt en ny order på minnena och att det följer med en faktura som gäller som garantisedel och att jag ska spara den. Grejen är bara den att idag får jag hem en påminnelse från klarna som det står att jag ska betala dessa pengar på, ringer till dom och dom fattar inget utan vill att jag ska betala, jag betalade med direktbetalning så jag har inte ens haft något att göra med dem igentligen. De ville då att jag skulle be cdon ta bord fakturan, detta borde de gjort direkt, eller varför ens skicka ut en ny faktura? Blir aldrig mer att köpa något från CDON!!
Hej
OM du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det omgående.
MVH Edin
Skrivet av Krass:
Du råkar möjligtsvis inte veta när Asus GTX 680 kommer in i lager igen?
Har ni fått någon förhandsinformation om när Asus eller Gigabyte kommer med sina DCII / WindForce kylare till 680 ?
Tja
Asus kortet står preliminärt som 2:a April, vi håller tummarna,
De andra korten har vi tyvärr ingen info om.
MVH Edin