CDON.com: Hemelektronik

Permalänk

Gäller inte 15% rabatten på allt? Försökte knappa in den på ett AZUS GTX 680 kort men fick inte någon rabatt alls, dock funkade 5% koden.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Skrivet av orbsaaeri:

Gäller inte 15% rabatten på allt? Försökte knappa in den på ett AZUS GTX 680 kort men fick inte någon rabatt alls, dock funkade 5% koden.

Nej, 15% gäller enbart på de artiklar som är listade precis under SWECMARS koden. Sen kommer ett grönt fält där de står 5%, där slutar de artiklar du kan få 15% på.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Nej, 15% gäller enbart på de artiklar som är listade precis under SWECMARS koden. Sen kommer ett grönt fält där de står 5%, där slutar de artiklar du kan få 15% på.

Aha, okej, där sjönk köplusten .
Kanske bra det eftersom jag ändå hade plannerat att vänta in 4G korten.
Hade det varit 15% på Gtx 680 hade jag nog inte kunnat vänta.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

Va är 5%kod
en?
Försöker köpa en lcd, den är listat fraktfritt på prisjakt, men när jag lägger den i korgen får jag frakt på den.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Skrivet av xxbiker:

Va är 5%kod
en?
Försöker köpa en lcd, den är listat fraktfritt på prisjakt, men när jag lägger den i korgen får jag frakt på den.

Det jag syftade på var den 5% rabatt man kan få på CDON. Då man anger SWEC1203 (år 12 månad 03) i kassan då man handlar.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

Va är 5%kod
en?
Försöker köpa en lcd, den är listat fraktfritt på prisjakt, men när jag lägger den i korgen får jag frakt på den.

Cdon har kört fraktfritt en vecka som gällde t.om måndag.
Prisjakt har nog inte hunnit indexera priserna sedan midnatt.

5% rabatt gäller komponenter.

Permalänk

Beställde en mus cdon för 2 dagar sen. Står att den finns i lager. hur lång tid tar det att skicka en mus?

Permalänk
Medlem

Beställde ett headset igår. Blev uppdaterad i morse till "Varorna packas". Fortfarande samma nu. Hur lång tid kan det ta att packa ett headset? Snälla nån.

Visa signatur

Meh

Permalänk

Tycker varannat inlägg är något i stil med:

OMG varför kan inte CDON/"valfri butik" teleportera "produkten" hem till mig, har ju knappat in beställingen för typ 5 minuter sen omg kasst.

Är det verkligen så viktigt att få hem prylarna på direkten så kan man ju alltid gå till en fysisk butik och betala extra för att få prylarna i handen på en gång. Känns som om denna del av forumet är rena klagomuren.

Här skall ni få ett litet tips under tiden ni väntar: Gå ut och ta lite frisk luft i det fina vårvädret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[PBK:

Bolle;12108965']Tycker varannat inlägg är något i stil med:

OMG varför kan inte CDON/"valfri butik" teleportera "produkten" hem till mig, har ju knappat in beställingen för typ 5 minuter sen omg kasst.

Är det verkligen så viktigt att få hem prylarna på direkten så kan man ju alltid gå till en fysisk butik och betala extra för att få prylarna i handen på en gång. Känns som om denna del av forumet är rena klagomuren.

Här skall ni få ett litet tips under tiden ni väntar: Gå ut och ta lite frisk luft i det fina vårvädret.

Du behöver verkligen inte överdriva så, de som klagar på frakt har oftast behövt vänta flera dagar på att "paketet packas". Ibland flera dagar. CDON har uppenbarligen problem med sin sida, det kan stå "paketet packas" till och med i veckor efter att det skickats.

Permalänk
Medlem

För att slippa alla dess skräpinlägg som görs i den här tråden så beställde jag högre priser på CDON igår, men det står fortfarande "under behandling". Hur lång tid kan det ta att fixa det?

Personligen tycker jag det är svårt att inte bli förbannad när man läser i denna tråden, för det är så extremt mycket whine. Det tyder ju absolut på att något är fel, det håller jag med om, men om man läser något inlägg ovanför sitt eget så kanske man kan få en hint om att andra har samma problem, eller så råkar man vara så skillad så att man ser att det på flera ställen skrivits att detta ska åtgärdas.

Jag sticker inte under stol med att jag förordar CDON som butik. Jag har gjort ett antal fynd, inte bara på hemelektronik. Kundservicen har för mig fungerat felfritt, och CDON står för sina priser som man beställer för, även om de nästaan uppenbart ibland har gjort misstag i prissättningen. Att de dessutom, på nästan regelbunden basis, erbjuder markadens lägsta priser på vissa datorkomponenter är imponerande. Till råga på detta så har de också ett strålande bemötande i den här tråden, även om det ibland kan gå lite länge mellan svaren (men det förvånar mig inte, så mycket skit det är att gå igenom här).

Med de aspekterna i åtanke så kan jag alla gånger ta att de har ett ordersystem som har brister i att visa var i processen min order befinner sig, en hemsida som i dagsläget inte är optimerad för att sortera/filtrera på komponentnivå i sökningar på sidan, och att frakten ibland inte går på en dag.

Självklart finns det reella problem som kommer upp i den här tråden, men majoriteten känns mest som skit. Av någon anledning känns det som om det har blivit en taskig attityd i just den här tråden, men jag vet inte.

Fixa hemsidan och höj priserna lite så kommer inläggen i den här tråden decimeras.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Fixa hemsidan och höj priserna lite så kommer inläggen i den här tråden decimeras.

Så.. ju högre priser desto mindre gnäll från kunder? Är det så du resonerar?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Måste prisa CDON lite nu känner jag. Beställde ett Saitek Cyborg tangentbord för 48kr inkl gratis frakt runt 18-tiden den 26 och det finns att hämta idag på mitt utlämningsställe. Det kallar jag bra pris och väldigt snabb leverans. TACK!!!

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Jag beställde en ssd men valde att makulera orden efter kontakt med kundtjänst. Frågade både 2 och 3 gånger vad som gällde, och då jag betalade med presentkort 1500kr, och konto resterande 90kr, så skulle jag inte få några nya presentkort, utan hela summan på 1590 skulle betalas in på kontot, och det finns svart på vitt i kundtjänstformuläret vi haft rullande.

Nu har det slutat med att cdon tog bort reservationen på 90kr, men mer än så blev det inte, inga presentkort, inga pengar på kontot. Så nu har jag blivit bestulen på 1500kr och kundtjänst säger plötsligt att jag inte ska få några pengar utbetalda.

Fyfan va fantastiskt jobbat CDON. Räknas detta som stöld?

Nu är detta ett ganska gammalt inlägg men jag hittar ingen uppföljning på det. Fick Relel tillbaks pengarna?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag beställde en dator i delar från er igår kl 15. Efter en halvtimme stod det varorna packas och idag ett dygn senare är det likadant. Trots att det står att den uppdaterades idag. Ska det vara så?

EDIT: Den var tydligen skickad :/ fick dock mailet med kolli-id igårkväll. Synd att systemet är lite långsamt eftersom det trots allt gick relativt snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Måste prisa CDON lite nu känner jag. Beställde ett Saitek Cyborg tangentbord för 48kr inkl gratis frakt runt 18-tiden den 26 och det finns att hämta idag på mitt utlämningsställe. Det kallar jag bra pris och väldigt snabb leverans. TACK!!!

Och det stod 48:- på fakturan och inte 649:-? Ska själv hämta ut ett paket idag med det tangentbordet

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Och det stod 48:- på fakturan och inte 649:-? Ska själv hämta ut ett paket idag med det tangentbordet

Jag betala direkt och de drog bara 48kr Stort som bara den är det, men blir säkert bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Jag vill också ha ett Cyborg för 48 kr, CDON fixa!

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Jag vill också ha ett Cyborg för 48 kr, CDON fixa!

Ska du köpa ett kan jag lika gärna också få köpa ett

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Ska du köpa ett kan jag lika gärna också få köpa ett

Tycker CDON kan ha det som ett specialerbjudande för SweC exklusive! Haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag betala direkt och de drog bara 48kr Stort som bara den är det, men blir säkert bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte packat upp det ännu men jo paketet var redigt stort. Synd bara att man inte slog till och köpte hem, säg en 10 st och sedan sålt vidare för 300 kr/st, är ju definitivt några som gjort så

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej! ska bara dela med mig om min erfarenhet av CDON.
Jag beställde 2 minnen, billigt och bra, fick hem dom efter ett tag. Installerade dem och märkte att ett var trasigt. Tog kontakt med kundtjänst och förklarade att ett var trasigt och hur jag kom fram till detta. (datorn hängde sig rapporterade minnesfel och om jag tog ut ett av minnet som är sönder så händer inte detta fast lite bättre beskrivet). Efter ett dygn skriver dom till baka: "Tack för att du kontaktade oss.
Jag förstår inte riktigt hur du kom fram till att ett av minnena är defekt. Vänligen försök att förklara närmare så ska vi hjälpa dig."
kopierar i princip från första meddelandet och skickar det. Efter två dygn (skriver max 24h) så skickar dom tillbaka att jag ska skicka information om ordern som dom själva säkert har (produktens serienr, står på hemsidan och om man har kvar kvittot), fattar inte varför riktigt, tar endast extra tid då det tar ett dygn innan dom svarar på det. Efter detta får jag skicka in paketet.
De skriver att de lagt en ny order på minnena och att det följer med en faktura som gäller som garantisedel och att jag ska spara den. Grejen är bara den att idag får jag hem en påminnelse från klarna som det står att jag ska betala dessa pengar på, ringer till dom och dom fattar inget utan vill att jag ska betala, jag betalade med direktbetalning så jag har inte ens haft något att göra med dem igentligen. De ville då att jag skulle be cdon ta bord fakturan, detta borde de gjort direkt, eller varför ens skicka ut en ny faktura? Blir aldrig mer att köpa något från CDON!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tillgången är väldigt dålig just nu

Du råkar möjligtsvis inte veta när Asus GTX 680 kommer in i lager igen?
Har ni fått någon förhandsinformation om när Asus eller Gigabyte kommer med sina DCII / WindForce kylare till 680 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Nu är detta ett ganska gammalt inlägg men jag hittar ingen uppföljning på det. Fick Relel tillbaks pengarna?

Pengarna kom aldrig som lovat, istället lades en ny order då det inte fanns möjlighet att betala tillbaka pengarna helt enkelt, kundtjänst var inte påläst och det blev som det blev.
Dock kompenserades jag friskt för denna miss, och jag kan leva med det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av edda123:

Beställde lite prylar från er och fick hem det igår. Till min förvåning är det riktigt dåligt packat. Allting ligger i kloss med varandra samt med ytterkartongen. Endast väldigt lite luftpåsar på ena sidan.
Hoppas allt fungerar...

Hej

OM du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så drar jag det vidare till lagerchefen som får kika på det här.

MVH Edin

Skrivet av WolfOfVengeance:

Hehehe, kunde inte låta bli att brista ut i skratt precis. CDON har verkligen tagit tag i både paketeringen och leveranstiderna tycker jag och de senaste leveranserna har varit en fröjd att få. Till exempel mitt Qpad MK-50 som jag började använda för ganska exakt en månad sen var bättre packat än jag upplevt från någon butik över huvudtaget tidigare och det landade här hemma med expressfart, jag har bara ett problem med leveransen av detta tngt-bordet.... DET PACKAS FORTFARANDE
Känns som att systemet hängt sig på ett riktigt vis

Hej

Om du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det, förmodligen nått knas med uppdateringen där ja.

MVH Edin

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Gissar att jag inte är den enda som stör mig på er röriga sida.
1: går jag in på pc spel och sedan "alla" och väljer att lista utifrån lägsta pris. Så kommer typ 4 titlar upp som kostar 18kr.
Väljer jag däremot underkategorin till "pc spel" och sedan "spel upp till 49kr" och sedan väljer att lista från lägsta pris visas helt plötsligt en drös med spel för 18 kr.
2: Sjuuukt irriterande när man väljer olika underkategorier som "pc högtalare". Och vill kunna återgå till kategorin under dvs "högtalare", så står underkategorin på sidhänvisningen som "hemelektronik". Oavsett vad man väljer så visas inte underkategorin på hemsidan så man lättare kan återgå och se alla artiklar för den kategorin.
Alltså det som visas överst på sidan. Går jag exempelvis in på en musmatta visas underkategorierna på följande sätt: "Start»Hemelektronik»Steelseries Qck Limited Edition RUSE" Istället för "Start»Hemelektronik»Musmattor»Steelseries Qck Limited Edition RUSE
Gör något åt detta, eller skrota sidan helt och hållet!
Har börjat använda prisjakt när jag söker på varor hos er istället för hemsidan.

Hej

Det man inte får glöma är att CDON sidan har optimerats till att sälja media i sisådär 13år, att skifta över till sidan till att sälja hemelektronik har inte varit
helt lätt och är inte på något sätt klart, men snart så kommer det en uppdatering som jag tror att ni kommer finna väldigt bra och ett stort fall framåt.

Mvh Edin

Skrivet av Relel:

När kan Corsair obsidian 550D tänkas komma in i lager? Väntat nog länge på denna nu.
För övrigt får de flesta större butikerna in dessa imorgon/denna vecka, och flera har chassit redan i lager.

Tja

Borde dyka upp hos oss idag.

MVH Edin

Skrivet av AndersT:

Tycker det är dåligt att CDON inte kan ha utbytesgaranti på sina hårddiskar.. så när man skickar in en defekt hårddisk så får man en ny i utbyte..inte fan sitter folk å skickar in hårddisk i byte för att de är så jävla kul? Utan man ska behöva vänta 3-4 veckor (ca 20 arbetsdagar) på att den ska skickas iväg först.. Dålig service...

Hej Anders

Vi försöker alltid se till så att kunden står så lite utan en vara som det är möjligt och i de flesta fall så byter vi ut varan, men ibland så måste vi skicka
varorna vidare, sen så håller jag absolut med 3.4 veckor är inte ok, jag sätter mig ned med servicechefen och kikar över rutinerna.

MVH Edin

Skrivet av Kunzite:

Har väntat en månad på denna rabatt för att jag trodde man skulle hitta en bra deal på något grafikkort men så blev det inte. MSI Twin Frozr 560Ti 448 kortet kostade 1899kr inkl. frakt med 5% rabatt iförrgår, nu kostar det 2080kr inkl. frakt med 15% rabatt, suck.
Tyckte det var rätt trista produkter denna månad, en 2700k eller FX-8120 var väl helt ok samt bra priser på minnen men t.ex. ett vanligt 560Ti för 2049kr låter mer som ett skämt.

Tja

Har nu kikat på vad som gått snett med GTX560 kortet, det är så att vi hade en grafikkorts kampanj "Upp till 25% på utvalda grafikkort" tyvärr
var det här kortet i den där kampanjen där också, därför blir det väldigt knas. Ber den ansvarige att kika på det här.

MVH Edin

Skrivet av Tobz0r:

Beställde en mus cdon för 2 dagar sen. Står att den finns i lager. hur lång tid tar det att skicka en mus?

Skrivet av Zadde:

Beställde ett headset igår. Blev uppdaterad i morse till "Varorna packas". Fortfarande samma nu. Hur lång tid kan det ta att packa ett headset? Snälla nån.

Hej

Om ni har en möjlighet att PM:a mig ert ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av daolo:

För att slippa alla dess skräpinlägg som görs i den här tråden så beställde jag högre priser på CDON igår, men det står fortfarande "under behandling". Hur lång tid kan det ta att fixa det?
Personligen tycker jag det är svårt att inte bli förbannad när man läser i denna tråden, för det är så extremt mycket whine. Det tyder ju absolut på att något är fel, det håller jag med om, men om man läser något inlägg ovanför sitt eget så kanske man kan få en hint om att andra har samma problem, eller så råkar man vara så skillad så att man ser att det på flera ställen skrivits att detta ska åtgärdas.
Jag sticker inte under stol med att jag förordar CDON som butik. Jag har gjort ett antal fynd, inte bara på hemelektronik. Kundservicen har för mig fungerat felfritt, och CDON står för sina priser som man beställer för, även om de nästaan uppenbart ibland har gjort misstag i prissättningen. Att de dessutom, på nästan regelbunden basis, erbjuder markadens lägsta priser på vissa datorkomponenter är imponerande. Till råga på detta så har de också ett strålande bemötande i den här tråden, även om det ibland kan gå lite länge mellan svaren (men det förvånar mig inte, så mycket skit det är att gå igenom här).
Med de aspekterna i åtanke så kan jag alla gånger ta att de har ett ordersystem som har brister i att visa var i processen min order befinner sig, en hemsida som i dagsläget inte är optimerad för att sortera/filtrera på komponentnivå i sökningar på sidan, och att frakten ibland inte går på en dag.
Självklart finns det reella problem som kommer upp i den här tråden, men majoriteten känns mest som skit. Av någon anledning känns det som om det har blivit en taskig attityd i just den här tråden, men jag vet inte.
Fixa hemsidan och höj priserna lite så kommer inläggen i den här tråden decimeras.

Hej

Den kritiken vi får här är oerhört värdefull för oss och gör att vi pushar oss att bli bättre hela tiden. Vi har ett tydligt mål och det är att erbjuda våra
kunder den absolut bästa köp upplevelsen inom de segment vi opererar på, och det betyder bästa priser, bästa leveranser, bäst kundtjänst och att
överträffa kunden förväntningar varje gång. Vi är inte där idag, men man får inte glömma att det var knappt 7-8 månader sen vi började sälja komponenter
på allvar.

MVH Edin

Skrivet av stoffeboffe:

Måste prisa CDON lite nu känner jag. Beställde ett Saitek Cyborg tangentbord för 48kr inkl gratis frakt runt 18-tiden den 26 och det finns att hämta idag på mitt utlämningsställe. Det kallar jag bra pris och väldigt snabb leverans. TACK!!!

Skrivet av FireFox:

Och det stod 48:- på fakturan och inte 649:-? Ska själv hämta ut ett paket idag med det tangentbordet

Tja

Ni som lyckades handla tangentbordet innan felet uppdagades får jag nog säga grattis till.

MVH Edin

Skrivet av Sh1ft:

Hej! ska bara dela med mig om min erfarenhet av CDON.
Jag beställde 2 minnen, billigt och bra, fick hem dom efter ett tag. Installerade dem och märkte att ett var trasigt. Tog kontakt med kundtjänst och förklarade att ett var trasigt och hur jag kom fram till detta. (datorn hängde sig rapporterade minnesfel och om jag tog ut ett av minnet som är sönder så händer inte detta fast lite bättre beskrivet). Efter ett dygn skriver dom till baka: "Tack för att du kontaktade oss.
Jag förstår inte riktigt hur du kom fram till att ett av minnena är defekt. Vänligen försök att förklara närmare så ska vi hjälpa dig."
kopierar i princip från första meddelandet och skickar det. Efter två dygn (skriver max 24h) så skickar dom tillbaka att jag ska skicka information om ordern som dom själva säkert har (produktens serienr, står på hemsidan och om man har kvar kvittot), fattar inte varför riktigt, tar endast extra tid då det tar ett dygn innan dom svarar på det. Efter detta får jag skicka in paketet.
De skriver att de lagt en ny order på minnena och att det följer med en faktura som gäller som garantisedel och att jag ska spara den. Grejen är bara den att idag får jag hem en påminnelse från klarna som det står att jag ska betala dessa pengar på, ringer till dom och dom fattar inget utan vill att jag ska betala, jag betalade med direktbetalning så jag har inte ens haft något att göra med dem igentligen. De ville då att jag skulle be cdon ta bord fakturan, detta borde de gjort direkt, eller varför ens skicka ut en ny faktura? Blir aldrig mer att köpa något från CDON!!

Hej

OM du har möjlighet att PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det omgående.

MVH Edin

Skrivet av Krass:

Du råkar möjligtsvis inte veta när Asus GTX 680 kommer in i lager igen?
Har ni fått någon förhandsinformation om när Asus eller Gigabyte kommer med sina DCII / WindForce kylare till 680 ?

Tja

Asus kortet står preliminärt som 2:a April, vi håller tummarna,
De andra korten har vi tyvärr ingen info om.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk

Har beställt från CDON ett antal gånger nu.

Priserna är ofta mycket bra, och leveranstiderna korta.
Problemet är att budgeten för packetering verkar väldigt låg, senaste ordern var i en mycket tunn kartong som givetvis hade krossats under transport. Förra gången var kartongen kraftigare, men i mitt tycke vore det bra att paketera med stötdämpande "popcorn" eller skum eller liknande, att bara slänga in en enda jättestor luftkudde är rätt bristfälligt.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Vet inte när det hände men CDON verkar ha tagit bort möjligheten att avbeställa försändelser helt nu. Skickade en order igår men såg att CDON inte dragit av rabatten jag skrivit in, skickade därför ett mail inom 2 minuter från att beställningen gjordes där jag skev att jag ville avbeställa ordern. Fick svaret att ordern kommit för långt i processen för att avbeställas. Bullshit, säger jag då. Verkar som att några har insett att färre personer faktiskt skickar tillbaks ordern än vad det är som avbeställer online.. För min del blir det till att skicka tillbaks skräpet sluta handla där igen. Inga lägre priser är värda den behandlingen man får som kund på CDON..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag vill bara stämma in i kören av lovord. Edin här gör verkligen ett hästjobb med våra frågor, funderingar, kritik & rena kundsupportärenden ang egna ordrar.

Tack Edin för att du & CDON finns..... strular det så är ni snabb på lösningar

Permalänk

Mina sista två beställningar var leveranserade inom 2 dagar (väldigt bra)..men för orsäker jag vill inte gå in i , jag håller med detta påstående av RaZman
"CDON inte dragit av rabatten jag skrivit in, skickade därför ett mail inom 2 minuter från att beställningen gjordes där jag skev att jag ville avbeställa ordern. Fick svaret att ordern kommit för långt i processen för att avbeställas. Bullshit, säger jag då."

och CDON säger att vid näste stora update, ska tillverkaresnummer stå vid artikel.

Happy with my last two orders that came within two days, although CDON do try to shoot themselves in the foot with wrong/misinformation. I feel a lot of replies are standard automated replies. CDON have said (though I won't name names (you know who you are) ) that on the next big update they will include the manufacturers part number. This I find very helpful as you can read more details on the manufacturers website or other websites, as cdon are often a little too sparse with their descriptions.
Written in english too as my swedish is , well as you see it
Thanks CDON...look forward to the improvements !
Can also echo these sentiments from dartan
"Tack Edin för att du & CDON finns..... strular det så är ni snabb på lösningar"

Permalänk
Entusiast

Hej! Jag beställde en Dark Rock Pro kylare för snart två månader sedan (2012-01-31) och har inte sett röken av den än.
Har fått email två gånger om att den har blivit försenad från er leverantör men jag tycker det är lite underligt när i princip alla andra har den inne http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=822033.
Jag skickade också ett meddelande till er kundtjänst och frågade när ni skulle få in den, dom svarade "Vi förväntar få in fler exemplar nästa vecka" men nämnde dock att det var ett preliminärt datum. Detta svaret fick jag för över en månad sedan (2012-02-22).

Så... Hur går det?