CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Begriper mig inte på häxjakten.

De är solklart billigast med god marginal.
Även om de skulle skriva 99% på hela sortimentet så förändrar det inte priset för oss konsumenter.

Då tycker jag det är värre med de stora elektronikkedjorna som ger ut reklamblad med lockpriser på produkter som de säljer den sista av kvällen innan. För att sedan pracka på tant agda en dyrare produkt eftersom hon ändå åkt ett par mil för att köpa produkt X..

De gick ut och sa att det skulle vara 50% och sen sänker de med 15%. Man kan inte hänvisa till ett pris man aldrig sålt varan för och det borde cdon veta...

edit: CDON borde verkligen göra en pudel här.

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att beställa varorna någon annanstans än det som står i bokföringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Är det möjligt att beställa varorna någon annanstans än det som står i bokföringen?

Det är bara med faktura / delbetalning som de kräver att det skickas till folkbokförd adress tror jag..?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Det är bara med faktura / delbetalning som de kräver att det skickas till folkbokförd adress tror jag..?

Får väl testa detta, betalar direkt och skriver in en annan adress hoppas det inte strular. :/

Tack för svar.

Permalänk
Cdon.com

Tja killar och tjejer

Har varit på semester nu i hela förra veckan och någon dag till, så jag har inte haft möjlighet att svara i tråden.
Tråden har varit väldigt aktiv, som vanligt får jag väl tillägga också några har fått svar ändå, således så får de som inte
fått ett svar PM:a mig så svarar jag den vägen.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Tja killar och tjejer

Har varit på semester nu i hela förra veckan och någon dag till, så jag har inte haft möjlighet att svara i tråden.
Tråden har varit väldigt aktiv, som vanligt får jag väl tillägga också några har fått svar ändå, således så får de som inte
fått ett svar PM:a mig så svarar jag den vägen.

MVH Edin

Om du kollar lite bakåt i tråden har vi haft en väldigt stor diskussion om vad många här tyckte var falsk marknadsföring på en disk ni skulle köra 50% kampanj på men vi fick aldrig den prissänkningen...

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Får väl testa detta, betalar direkt och skriver in en annan adress hoppas det inte strular. :/

Tack för svar.

Tror inte det går, men berätta gärna hur det gick :).

Hej,

Vi provade detta och det ledde till att bedrägeriärendena med kreditkort skenade, därför valde vi att ta ett steg tillbaka, när vi kan göra det med bibehållen kundsäkerhet så ska vi självklart se över den möjligheten igen.

MVH
Robin
CDON.COM

Dold text
Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tror inte det går, men berätta gärna hur det gick :).

Hej,

Vi provade detta och det ledde till att bedrägeriärendena med kreditkort skenade, därför valde vi att ta ett steg tillbaka, när vi kan göra det med bibehållen kundsäkerhet så ska vi självklart se över den möjligheten igen.

MVH
Robin
CDON.COM

Dold text

Tack för den, kommer inte riskera då jag inte kommer vara hemma i en vecka så lägger nog beställningen med min pappas konto, som jag har tillgång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Tack för den, kommer inte riskera då jag inte kommer vara hemma i en vecka så lägger nog beställningen med min pappas konto, som jag har tillgång till.

Pappa betalar, Pappa betalar! xD

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Är det "normalt" att det står varorna packas i över 30 timmar här hos cdon?
första gången jag beställer hårdvara genom er. annars bara download spel.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Är det "normalt" att det står varorna packas i över 30 timmar här hos cdon?
första gången jag beställer hårdvara genom er. annars bara download spel.

Oh ja, det är fullt normalt och vanligt förekommande.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Oh ja, det är fullt normalt och vanligt förekommande.

Står det så även om grejerna har blivit skickade? hade hoppats på leverans idag men det är väll inget o räkna med

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Står det så även om grejerna har blivit skickade? hade hoppats på leverans idag men det är väll inget o räkna med

Jag hade inte haft för höga förväntningar men det har hänt mig ett par gånger att det fortfarande står "packas" fast att jag fått ett sms-avi.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Jag hade inte haft för höga förväntningar men det har hänt mig ett par gånger att det fortfarande står "packas" fast att jag fått ett sms-avi.

haha ok. ja det visar sig väll. beställde i fredags så. hade hoppats på idag men har lagtner det. komemr väll när det kommer. trött på att behöva smasha på space för att den ska funka

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

var det någon som fick kompensation för att de skyltat med 50%??

Permalänk
Medlem

Måste ju vara imponerad utav eran kundtjänst. NOT.

Fråga: Hej Cdon, jag har en order liggandes hos er med order nummer ........ statusen har varit: varorna plockas, i över 30 timmar. är detta paket skickat eller ligger det fortfarande kvar hos er?
Svar: Din order var färdig plockad 2012-03-12 kl 10:03, men är ej skickad ännu.
Fråga: Varför skickades då inte varorna igår?
Svar: Vet ej
Fråga: Kommer dom skickas idag?
Svar: Vet ej
Jag: Detta är ju under all kritik, ni måste ju veta vad som är färdig plockat och som är redo att skickas, och få iväg det så fort som möjligt för att slippa ha det liggandes på lager samt få nöjda kunder med bra leveranstider.
Cdon: Ber så mycket om ursäkt, men jag personligen vet faktiskt inte varför din order ej blivit skickad,
Är det något annat jag kan hjälpa dig med?

Detta togs genom deras chat. kopierade exakt vad som skrevs.

Vad vet dom då egentligen?

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av wartech:

Om du kollar lite bakåt i tråden har vi haft en väldigt stor diskussion om vad många här tyckte var falsk marknadsföring på en disk ni skulle köra 50% kampanj på men vi fick aldrig den prissänkningen...

Hej

Nu har jag försökt att sätta mig in i den här soppan som uppkom, gällande diskarna.
SmartaDeals konceptet är väldigt nytt och bygger egentligen på att sälja produkter som inte finns i vårt vanliga sortiment,
utan är ett sätt för våra kunder att köpa produkter som de inte hittar hos oss i vanliga fall, men får då chansen att köpa de till ett väldigt väldigt bra pris.
Därför så utgår man alltid ifrån ord. priset/rek. utpriset, misstaget här var att vi 1. Redan hade den här produkten på lager och 2. Inte var tydlig med att
50% utgår ifrån rek. utpriset.. Nu är det lär vi oss utav det här och kommer naturligtvis inte upprepa misstaget.

MVH Edin

Skrivet av Gloremir:

Är det "normalt" att det står varorna packas i över 30 timmar här hos cdon?
första gången jag beställer hårdvara genom er. annars bara download spel.

Hej

PM:a mig ditt ordernr.

MVH Edin

Skrivet av Gloremir:

Måste ju vara imponerad utav eran kundtjänst. NOT.
Fråga: Hej Cdon, jag har en order liggandes hos er med order nummer ........ statusen har varit: varorna plockas, i över 30 timmar. är detta paket skickat eller ligger det fortfarande kvar hos er?
Svar: Din order var färdig plockad 2012-03-12 kl 10:03, men är ej skickad ännu.
Fråga: Varför skickades då inte varorna igår?
Svar: Vet ej
Fråga: Kommer dom skickas idag?
Svar: Vet ej
Jag: Detta är ju under all kritik, ni måste ju veta vad som är färdig plockat och som är redo att skickas, och få iväg det så fort som möjligt för att slippa ha det liggandes på lager samt få nöjda kunder med bra leveranstider.
Cdon: Ber så mycket om ursäkt, men jag personligen vet faktiskt inte varför din order ej blivit skickad,
Är det något annat jag kan hjälpa dig med?
Detta togs genom deras chat. kopierade exakt vad som skrevs.
Vad vet dom då egentligen?

Hej

Ovan konversation är naturligtvis INTE okej och kan inte accepteras, så om du PM:ar mig ditt ärendenr/ordernr eller kundnr så kikar jag på det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk

Hej

Varför svarar ni inte längre på mina privata meddelande angående ett nätaggregat. Känns som ni undviker att svara :/.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pasta med ingon:

Hej

Varför svarar ni inte längre på mina privata meddelande angående ett nätaggregat. Känns som ni undviker att svara :/.

"Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar."

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

"Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar."

Det här ärendet kan dock inte kundtjänst svara på utan jag behöver ett svar från Edin personligen.

Permalänk
Medlem

Beställde en Fujitsu 27" LED skärm på söndag och hade den levererad idag tisdag. Väldigt bra. Skärmen hade väldigt lite BLB samt inga döda pixlar vilket är ännu bättre. Tusen tack för en snabb leverans.

Synd bara att mina andra 2 ordrar drar up på tiden. (Spel samt filmer)

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Kan ni inte vara lite mer tydliga, ni skriver att det är mot ordinariepris mm... Specificera ordinariepris på alla era produkter. Så man har en aning om att veta vad som komma skall. Skriv lite tydligare inte stort 40% mm. Tror fler kommer bli upprörda och arga om ni fortsätter med detta. tycker det är bra att ni kör kampanjen. tror det kommer dra mycket folk och pengar... Men passa er så det inte blir till er nackdel. Tydlighet är bra. Både för att slippa konflikter och för att få nöjdare kunder från början!

Kanske är tjatig men alla här vet väl att det var väldigt många olika bud på hårddiskarna. Känns som att det gäller alla andra grejjer ni kör och kommer att köra...

Permalänk

Kan ni inte skriva 60% billigare mot rek. pris.
Sen som sagt börja lista rek priser, så vi vet vad ni menar. jobbigt när det kommer in rek priser som ändå ingen säljer sakerna för.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av pasta med ingon:

Hej
Varför svarar ni inte längre på mina privata meddelande angående ett nätaggregat. Känns som ni undviker att svara :/.

Tja

Sorry for the delay, har fått svar ifrån de berörda parterna och du har fått svar nu.

MVH Edin

Skrivet av jamespond:

Kan ni inte vara lite mer tydliga, ni skriver att det är mot ordinariepris mm... Specificera ordinariepris på alla era produkter. Så man har en aning om att veta vad som komma skall. Skriv lite tydligare inte stort 40% mm. Tror fler kommer bli upprörda och arga om ni fortsätter med detta. tycker det är bra att ni kör kampanjen. tror det kommer dra mycket folk och pengar... Men passa er så det inte blir till er nackdel. Tydlighet är bra. Både för att slippa konflikter och för att få nöjdare kunder från början!
Kanske är tjatig men alla här vet väl att det var väldigt många olika bud på hårddiskarna. Känns som att det gäller alla andra grejjer ni kör och kommer att köra...

Skrivet av jamespond:

Kan ni inte skriva 60% billigare mot rek. pris.
Sen som sagt börja lista rek priser, så vi vet vad ni menar. jobbigt när det kommer in rek priser som ändå ingen säljer sakerna för.

Tja

Helt klart, håller med till 100% och det är något vi tar åt oss och med oss till nästa gång.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Pm skickat till dig Edin angående min order, som förövrigt nu är uppe i 52timmar sen statusen ändrades till varorna packas,
eran kundtjänst över chatten får man bara VET EJ som svar ifrån, samt om jag tyckte leveranstiden var för lång så kunde jag ångra köpet när jag väl fått varorna. o när kommer dom? svar: vet ej.
problemet är ju att jag inte vill ångra köpet. vill bara ha varorna jag beställt som ska finnas i lager.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Fick spelen jag beställde i söndags nu idag på onsdagen. Gott nog tycker jag...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Rabattkoden SWEC1202 funkar inte. Någon mer som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Rabattkoden SWEC1202 funkar inte. Någon mer som har samma problem?

Du undrar varför rabattkoden SWEC1202 inte funkar?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeny:

Rabattkoden SWEC1202 funkar inte. Någon mer som har samma problem?

SWEC1203 ska det vara.
Väntar på min nya dator! Står att varorna packas! Hur länge tar det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Du undrar varför rabattkoden SWEC1202 inte funkar?

Smartass.

Skrivet av OwNii:

SWEC1203 ska det vara.
Väntar på min nya dator! Står att varorna packas! Hur länge tar det nu?

Tack!