CDON.com: Hemelektronik

Permalänk
Medlem

Varför höjde ni priset med 800 kr på den här http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah531_intel_i3-... ?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk

Har ni ASRock Z77 EXTREME4 på lagret? Det är så att jag beställde den 8:e och det har fortfarande inte skickats än.

Permalänk
Medlem

Grattis cdon ni är nog världens mäst långsammaste på rma ärenden.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jacke910:

Hej hej

Tillgång, efterfrågan, prisjusteringar på marknaden, slut på kampanj osv osv. Det kommer säkert nåt bra erbjudande på den igen framöver om du är intresserad av den.

MVH Josefin

Skrivet av Evocation:

Har ni ASRock Z77 EXTREME4 på lagret? Det är så att jag beställde den 8:e och det har fortfarande inte skickats än.

Hej hej

Japp, de ska finnas i lager. PMa mig ditt ordernummer så kollar jag på varför ordern inte gått iväg.

MHV Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag försöker göra en beställning på Samsung UE55ES7005 hos er, står 1-3 dagars leverans. Lägger den i kundkorgen. Sen när jag väl ska gå vidare till köp så får jag upp följande text

» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg. Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg Titel Antal á pris Summa Samsung UE55ES7005 -1 18889 kr -18889 kr Produkten har tagit slut.

Vad beror detta på? Produkten har tagit slut? Varför står det då 1-3 dagars leverans och inte produkten utgått. Det vet jag att den inte gjort. Är en av 2012 års modeller hos Samsung.

Tacksam för svar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SunQ:

Jag försöker göra en beställning på Samsung UE55ES7005 hos er, står 1-3 dagars leverans. Lägger den i kundkorgen. Sen när jag väl ska gå vidare till köp så får jag upp följande text

» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg. Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg Titel Antal á pris Summa Samsung UE55ES7005 -1 18889 kr -18889 kr Produkten har tagit slut.

Vad beror detta på? Produkten har tagit slut? Varför står det då 1-3 dagars leverans och inte produkten utgått. Det vet jag att den inte gjort. Är en av 2012 års modeller hos Samsung.

Tacksam för svar.

Hej hej

Den var helt enkelt kopplad till fel lager, ska enligt TV-avdelningen vara fixat nu och gå att köpa. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Den var helt enkelt kopplad till fel lager, ska enligt TV-avdelningen vara fixat nu och gå att köpa. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Tack för snabbt svar Josefin!
Mycket bättre svar än jag fick av er chattsupport. Där sa de "Den här varan är slut både i vårt centrallager samt Samsungs lager."

Skickade även ett PM till dig, hoppas du läser PM.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kolla vad konkurrenterna ligger på och kolla sen om vi försöker köra en fuling eller om vi följer marknaden. Priserna går upp och ner dagligen och följer konstant marknad och konkurrenter - det har du kanke uppmärksammat när jag skrivit att vi kan matcha hit eller dit tidigare i tråden. Kanske kommer kortet med i 15%aren, kanske inte. Kanske är priset detsamma som idag, kanske inte. Det är trots allt 1,5 vecka kvar ungefär.

MVH Josefin

Jo, billigaste pris för motsvarande kort hos konkurrent som jag hittade när jag tittade nu på ligger på 3099:-
Jag fick bara för mig att ni arbetade med priset som en av era främsta konkurrensfördelar emot oss som konsumenter av datorkomponenter, med tanke på att ni t.ex. inte har telefonsupport etc. Ni jobbar ju med marginaler precis som andra företag =). Men jag kanske misstar mig. Ligger ni på samma pris som en konkurrent som erbjuder snabb telefonservice eller någon annan fördel så väger jag som konsument givetvis för emot nackdelar.
Du skall dock ha cred för dina snabba, informativa och bra svar till oss här på forumet, vilket jag upplever som den bästa kontaktvägen gentemot er.

Jag köper gärna utav er, då ni är relativt nya inom detta produktområde, och gärna vill att ni blir en av de större bra återförsäljarna, konkurrens är ju bra för oss konsumenter.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk

Koller ni ha med i5 3570k i 15% rean?
Mvh

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Den var helt enkelt kopplad till fel lager, ska enligt TV-avdelningen vara fixat nu och gå att köpa. Tack för påpekandet!

MVH Josefin

Hej Josefin! Har problem med ett ärende hos er kundjänst, känner mig väldigt dåligt behandlad. Har skapat en tråd om det bemötande jag fått här:
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1154711-cdo...

Fick tips om att du fanns här och kunde bemöta kritik och kanske även hjälpa till i vissa fall. Vore kul om du kikade på det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En fråga till CDON!
Går denna maskin att få med W7PRO istället för W7HP?
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_ph300_intel_i5-2320_8gb_...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att CDON.se är en utmärkt butik pris och utbudsmässigt, dock så måste jag påstå att ni kunde bli betydligt bättre på att uppdatera orderstatusen på beställningar. För en månad sedan när jag beställde ett nytt grafikkort och nätaggregat stod det "Varorna packas" även efter det att jag hämtat ut leveransen på posten.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av lolboll123:

Koller ni ha med i5 3570k i 15% rean?
Mvh

Hej hej

Kanske, kanske inte - tyvärr inget vi svarar på innan "rean" är uppe. Du får hålla dig en vecka eller så för att se.

MVH Josefin

Skrivet av Full Strike:

Hej Josefin! Har problem med ett ärende hos er kundjänst, känner mig väldigt dåligt behandlad. Har skapat en tråd om det bemötande jag fått här:
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1154711-cdo...

Fick tips om att du fanns här och kunde bemöta kritik och kanske även hjälpa till i vissa fall. Vore kul om du kikade på det.

Tack på förhand!

Hej hej

Oj, nu blev jag helt matt här, kan tänka mig hur du känner då. Skicka mig ditt kundnummer i ett PM så ska jag försöka reda upp det.

MVH Josefin

Skrivet av borz:

En fråga till CDON!
Går denna maskin att få med W7PRO istället för W7HP?
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_ph300_intel_i5-2320_8gb_...

Hej hej

Tyvärr har vi enbart den modellen med W7HP och någon annan version är inte aktuellt just nu.

MVH Josefin

Skrivet av Hinkan:

Jag tycker att CDON.se är en utmärkt butik pris och utbudsmässigt, dock så måste jag påstå att ni kunde bli betydligt bättre på att uppdatera orderstatusen på beställningar. För en månad sedan när jag beställde ett nytt grafikkort och nätaggregat stod det "Varorna packas" även efter det att jag hämtat ut leveransen på posten.

Hej hej

Japp, vi är medvetna om problemet och det är även en av de bidragande orsakerna till att vi delvis bytte lager för några veckor sen. Sakta men säkert flyttas fler och fler produkter över, främst komponenter, och framåt våren ska vi vara i full gång även där. Det är alltså ett steg vi tar för att kunna förbättra våra leveranser och all information runt dem.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ni visa framfötterna och köra en drive på ue46an igen? Gick för 7990 hos alla leverantörer för 1-2 veckor sen.

http://cdon.se/hemelektronik/46_led-tv_samsung_ue46es6715uxxe...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KniFF:

Kan ni visa framfötterna och köra en drive på ue46an igen? Gick för 7990 hos alla leverantörer för 1-2 veckor sen.

http://cdon.se/hemelektronik/46_led-tv_samsung_ue46es6715uxxe...

Hej hej

Har skickat ditt önskemål vidare till folket som har hand om ljud och bild här (där TV ingår), så får vi se om de kan hitta på nån rolig kampanj där.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Följdfråga! Har kollat igenom era stationära datorer för officebruk och hittar inga med Windows 7 Pro.
Planerar ni att ta in datorer med detta OS?

MVH Tim

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag undrar om ni har någon prognos när ni får in vita fractal design define R4?
http://cdon.se/hemelektronik/fractal_design_define_r4_tower_no_psu_white_atx-21055443

Permalänk
Medlem

Helt underbart.

Registrerade min ånger hos CDON den 5:e oktober. Fortfarande inte fått igen mina pengar... Ingen återkoppling från dom alls hur det går. I dagens läge kan man tycka att alla större seriösa leverantörer använder ett system där man som kund kan följa sitt ärende efter att dom har mottagit en försändelse.

2012-10-17 10:16 Posten Askim, Sverige Försändelsen har levererats... Efter det, nada!

Behöver jag säga att det aldrig någonsin blir CDON igen?
Billigt... ja, men nästa gång kanske det inte är en ånger utan ett garantiärende det gäller. 18 dagar utan att det har påbörjats felsökning t.ex. Inte direkt roligt!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av borz:

Hej CDON!
Följdfråga! Har kollat igenom era stationära datorer för officebruk och hittar inga med Windows 7 Pro.
Planerar ni att ta in datorer med detta OS?

MVH Tim

Hej hej

Den enda jag kan hitta är denna: http://cdon.se/hemelektronik/hp_pro_desktop_3400_microtower_p...
Ser inte ut att vara någon uppdatering till Pro på gång just nu, men dubbelcheckar med PC-ansvarige.

MVH Josefin

Skrivet av Mushkot:

Hej CDON!

Jag undrar om ni har någon prognos när ni får in vita fractal design define R4?
http://cdon.se/hemelektronik/fractal_design_define_r4_tower_no_psu_white_atx-21055443

Hej hej

Preliminärt datum enligt leverantören på det vita R4 är tyvärr inte förrän 11 november.

MVH Josefin

Skrivet av Tarasus:

Helt underbart.

Registrerade min ånger hos CDON den 5:e oktober. Fortfarande inte fått igen mina pengar... Ingen återkoppling från dom alls hur det går. I dagens läge kan man tycka att alla större seriösa leverantörer använder ett system där man som kund kan följa sitt ärende efter att dom har mottagit en försändelse.

2012-10-17 10:16 Posten Askim, Sverige Försändelsen har levererats... Efter det, nada!

Behöver jag säga att det aldrig någonsin blir CDON igen?
Billigt... ja, men nästa gång kanske det inte är en ånger utan ett garantiärende det gäller. 18 dagar utan att det har påbörjats felsökning t.ex. Inte direkt roligt!

Hej hej

Din retur kom enligt din post ovan in till oss i onsdags, då hamnar den i kö för att registreras som inkommen på vårt lager och därefter ska vi registrera en återbetalning åt dig förutsatt att allting är ok. När återbetalningen väl är registrerad tar det ungefär 3 bankdagar för banken att fixa tillbaka pengarna. Vi kan tyvärr inte betala tillbaka några pengar innan vi fått in varan.
Har du inte fått pengarna onsdag/torsdag så checka med vår kundtjänst vad som står på. Eller skicka mig ett PM med ditt kundnummer så kollar jag.

MVH Josefin

Skrivet av Livegamers:

Hej hej

Jag pratade med kundtjänst i eftermiddags och bad de skicka ut 10st vouchers åt dig för BL2. Det ska med andra ord vara löst nu och du har dina koder i dagarna.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Har skickat ditt önskemål vidare till folket som har hand om ljud och bild här (där TV ingår), så får vi se om de kan hitta på nån rolig kampanj där.

MVH Josefin

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_50_led-tv_ue50es6715-214...

Går också bra

Nu skall jag ju inte vara sån men det är rätt uppenbart vad som styr när alla leverantörer har exakt likadant pris på prisjakt, och när priset sänks hos en butik så följer alla efter, är ni först den här gången skulle ni få rätt mycket nya kunder...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag pratade med kundtjänst i eftermiddags och bad de skicka ut 10st vouchers åt dig för BL2. Det ska med andra ord vara löst nu och du har dina koder i dagarna.

MVH Josefin

Hej tack för hjalpen skjysst att det finns nÅgon hos CDON som tar supporten pÅ allvar.
Ser fram emot att fÅ koderna till BL2 tar dÅ tillbaka det jag skrivit om er tidigare och jag slipper ev returnering av korten.

Mvh

Permalänk
Medlem

Blåst på pre-order deal på Rocksmith

Hej Josefin.

Jag har haft en lång diskussion i ett ärende jag loggat hos er om PC-versionen av Rocksmith där det utlovades en hel del extramaterial vid en pre-order. Därav valde jag beställa från CDON och i diskussionen så förnekar man existensen av det när både jag och flera andra kamrater som sett och tänkt beställa. (Varav 1 beställde).

Vi var glada iaf. att debaklet med att cd-keyn inte kom med så skickades den via mail hyffsat fort. (Ubisoft hade glömt stoppa i keyn i lådan.)

Jag har fått chansen att annulera beställningen men vad gör det för nytta och hur annulerar man en kod som går till Steam och för den delen har ju pre-order erbjudandena från andra redan blivit ogiltiga eftersom spelet redan har släppts?

Sedan som plåster på såren så ger ni en kupong för 50 spänn som bara gäller 6 månader? Vafalls?

Ärendenummer finns om du behöver den.

Permalänk
Medlem

Ja jag fick inte heller något preorder DLC till Rocksmith från CDON fast det stod att det skulle ingå. De försökte hävda att det inte alls stått att det ingick på PC-versionen men den gubben gick jag inte på, det var ju just för att det ingick jag beställde från CDON.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av KniFF:

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_50_led-tv_ue50es6715-214...

Går också bra

Nu skall jag ju inte vara sån men det är rätt uppenbart vad som styr när alla leverantörer har exakt likadant pris på prisjakt, och när priset sänks hos en butik så följer alla efter, är ni först den här gången skulle ni få rätt mycket nya kunder...

Hej hej

Den körde vi en deal på för bara nån månad sen, först var det 50" och ett par veckor senare 55" om jag inte minns fel. Vi körde den då dels via Facebook och dels via vårt nyhetsbrev och man fick en ganska saftig rabatt via kod. Kör en "like" på FB-grupp eller prenumerera på nyhetsbrevet så går du inte miste om sådana erbjudanden.

MVH Josefin

Skrivet av Lyssis:

Hej Josefin.

Jag har haft en lång diskussion i ett ärende jag loggat hos er om PC-versionen av Rocksmith där det utlovades en hel del extramaterial vid en pre-order. Därav valde jag beställa från CDON och i diskussionen så förnekar man existensen av det när både jag och flera andra kamrater som sett och tänkt beställa. (Varav 1 beställde).

Vi var glada iaf. att debaklet med att cd-keyn inte kom med så skickades den via mail hyffsat fort. (Ubisoft hade glömt stoppa i keyn i lådan.)

Jag har fått chansen att annulera beställningen men vad gör det för nytta och hur annulerar man en kod som går till Steam och för den delen har ju pre-order erbjudandena från andra redan blivit ogiltiga eftersom spelet redan har släppts?

Sedan som plåster på såren så ger ni en kupong för 50 spänn som bara gäller 6 månader? Vafalls?

Ärendenummer finns om du behöver den.

Hej hej

PMa gärna mig ditt kundnummer så kollar jag på det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Jag börjar tröttna på er usla support nu.
Inte fått svar på mer än dag nu, och då skrev ni att ni behandlar mitt ärende, och återkommer med svar så fort som möjligt.
Vad sysslas det med egentligen?
Den enda som verkar hyfsat trevlig är Josefin.

Ärendenummer: 0B72B8509B

Oacceptabelt språkbruk!
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tänkte höra när ni får in "Streacom FC8 Evo Fanless HTPC No PSU Black mITX" i lager eller Streacom FC9?

Visa signatur

Arbetstation | Fractal Design R4 | ASUS P8P67 Deluxe | Intel Core I7-2600K | Crucial m4 128 GB |16 GB DDR3 1600MHz
HTPC | Silverstone Crown CW02B | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel Core I5-750 | 4 GB DDR3 1600MHz | Enermax Modu82+ II 625W

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zzobij4xX:

Jag börjar tröttna på er usla support nu.
Inte fått svar på mer än dag nu, och då skrev ni att ni behandlar mitt ärende, och återkommer med svar så fort som möjligt.
Vad sysslas det med egentligen?
Den enda som verkar hyfsat trevlig är Josefin.

Ärendenummer: 0B72B8509B

Hej hej

Du har även skickat PM till mig, så jag tar det den vägen i enlighet med: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

MVH Josefin

Skrivet av wolf67:

Tänkte höra när ni får in "Streacom FC8 Evo Fanless HTPC No PSU Black mITX" i lager eller Streacom FC9?

Hej hej

Båda är beräknade att komma in till oss om ungefär 2 veckor.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej! undrar när när ni får in Samsung 840 Pro? Står bara kommande på eran sida, men jag hade velat veta mer exakt datum.

http://cdon.se/hemelektronik/samsung_840_pro_series_basic_256...