Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vill ha olika addons på olika datorer (laptop och stationär) Hur?

Permalänk

Vill ha olika addons på olika datorer (laptop och stationär) Hur?

Som titeln säger, hur åstadkommer jag detta? Då min laptop och stationära (se signatur) kör på olika upplösningar så måste jag manuellt flytta runt alla rutor osv varje gång jag byter emellan dom, hur gör jag så att jag kan lira med olika addon inställningar mellan datorerna?

Tack på förhand!

Permalänk

LOL du installerar ett addon på ena datorn och ett annat på den andra.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av ludwigstrand:

LOL du installerar ett addon på ena datorn och ett annat på den andra.

Nu är det så att jag har kopierat wow från stationära till laptopen, i princip vill jag ha samma UI med några små justeringar men detta går inte i nuläget då så fort jag ändrar något på ena datorn så ändras det på den andra också, hur kommer jag ifrån detta? Måste jag ta bort min WTF och addons och lägga in dom som en ny installation så att säga för att sedan konfigurera dom alla separat igen?

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nu är det så att jag har kopierat wow från stationära till laptopen, i princip vill jag ha samma UI med några små justeringar men detta går inte i nuläget då så fort jag ändrar något på ena datorn så ändras det på den andra också, hur kommer jag ifrån detta? Måste jag ta bort min WTF och addons och lägga in dom som en ny installation så att säga för att sedan konfigurera dom alla separat igen?

Det verkar inte som om jag förstår vad du menar...

Menar du att spellsen flyttar efter när du flyttar dem på ena datorn?
I såna fall är det inget du kan göra åt det.

WoW uppdaterar sig inte om det upptäcker att ett addon var installerat på en annan dator och laddar hem det och installerar.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av ludwigstrand:

Det verkar inte som om jag förstår vad du menar...

Menar du att spellsen flyttar efter när du flyttar dem på ena datorn?
I såna fall är det inget du kan göra åt det.

WoW uppdaterar sig inte om det upptäcker att ett addon var installerat på en annan dator och laddar hem det och installerar.

Vad jag menar är att om jag ändrar storleken på vissa rutor för att de ska passa med laptopens upplösning så ändras det också på stationära, tex chatfönstret, eftersom jag använder "chatter" så vet jag inte om detta faller under addon eller spelets inbyggda funktioner, byts inbyggda chatten ut mot chatter eller modifieras den bara? Jag ska testa det du sade om att flytta spells och se vad som händer då.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad jag menar är att om jag ändrar storleken på vissa rutor för att de ska passa med laptopens upplösning så ändras det också på stationära, tex chatfönstret, eftersom jag använder "chatter" så vet jag inte om detta faller under addon eller spelets inbyggda funktioner, byts inbyggda chatten ut mot chatter eller modifieras den bara? Jag ska testa det du sade om att flytta spells och se vad som händer då.

Spells flyttar alltid efter.

Det finns nog ingenting du kan göra åt att (addonen som är original) ändrar storlek t.ex chatboxen.

Enda lösningen är att bara spela på ena datorn om du inte vill ändra hela tiden.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av ludwigstrand:

Spells flyttar alltid efter.

Det finns nog ingenting du kan göra åt att (addonen som är original) ändrar storlek t.ex chatboxen.

Enda lösningen är att bara spela på ena datorn om du inte vill ändra hela tiden.

Men andra addons som inte är redan inbyggda funktioner såsom omen, recount bör då inte flytta på sig i alla fall, och kan då således placeras på olika sätt på de olika datorerna om jag förstått rätt. Jag ska kolla upp detta.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Men andra addons som inte är redan inbyggda funktioner såsom omen, recount bör då inte flytta på sig i alla fall, och kan då således placeras på olika sätt på de olika datorerna om jag förstått rätt. Jag ska kolla upp detta.

Nej omen/recount alla såna addons flyttar inte efter då de har inställningar som bara gäller för den datorn. Det är bara på den datorn som de addonen finns som de ändras. Har du flera datorer med samma addon så ändras de inte på de andra datorerna.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Skrivet av ludwigstrand:

Nej omen/recount alla såna addons flyttar inte efter då de har inställningar som bara gäller för den datorn. Det är bara på den datorn som de addonen finns som de ändras. Har du flera datorer med samma addon så ändras de inte på de andra datorerna.

Provade nu och du har rätt, flyttade runt bartender, omen, recount osv utan att det ändrades på den andra. Det är nog som sagt endast sånt som finns som default i blizzard UI som flyttas på båda, chat t.ex.

Permalänk
Medlem

Det finns addon du kan spara layouts med, minns inte riktigt vilket just nu.
Ska kika ifall jag har kvar det.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |

Permalänk
Medlem

Reflux skapar profiler med enkla slash kommandon om det är det du menar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle fixat ditt problem med att ställa in exakt hur du vill ha det med storlek på alla saker på din stationära, sedan spara Addons och WTF Mappen på en annan plats, samma sak på laptopen, sedan när du lirar på laptopen (alt stationära datorn) lägger du bara in den UI du vill lira med för tillfället..

MVH MS

Permalänk
Medlem

Curse klienten som finns på Curse.com - WoW Addons WAR Addons Gamer Blogs Forums kan (om man betalar) gör just det som du efterfrågar.

///M