HTC Desire HD Vilka kommer köpa den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunlopzu:

Näe, sitter med en sprillans ny Galaxy S som jag pröjsade 500kr för

Intresseklubben antecknar?

Permalänk

Har nyligen köpt denna underbara enligt mig trevliga telefon, men jag undrar vart jag kan se om de ligger några program öppna som slukar batteri? Finns de redan i telefonen eller måste man försöka hitta någon app som kan tala om?

Permalänk

sen en till fråga är det någon som har hittat ett bra vettigt skal?

Permalänk
Medlem

Jag ska faktiskt göra mig av med min iPhone 4 för att skaffa den här istället, känner att jag vill pröva något nytt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Queenofice:

Har nyligen köpt denna underbara enligt mig trevliga telefon, men jag undrar vart jag kan se om de ligger några program öppna som slukar batteri? Finns de redan i telefonen eller måste man försöka hitta någon app som kan tala om?

Oxå grymt nöjd förutom att den blir lite seg ibland å då får man antingen vänta ett tag tills det släpper eller starta om den, hoppas det fixas i Ginger som borde komma vilken dag som helst.

Inställningar -> Om Telefonen ->Batteri -> Batterianvändning
Där ser du vad som slukat och hur mycket sen du ladda sist.

Skrivet av Queenofice:

sen en till fråga är det någon som har hittat ett bra vettigt skal?

Exempel
htc desire hd skal i kategorin Mobiltillbehör - Tradera.com

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Ni som har telefonen, är det så jävla farligt med kameran utstickande på baksidan så som jag läst på nätet? Jag vet att den sticker ut lite alltså men är det så "drygt" eller vad man ska kalla det när man vill lägga den på ett bord t.ex?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Fick min för ca 2 veckor sedan:) Fick dock bara njuta av den i 3 dagar då min polare spillde öl på den så skärmen sket sig. Så nu e de bara att vänta på reparationen eller en ny mobil.
Dock skit nöjd med den dessa 3 dagar, den har allt å lite till.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Ni som har telefonen, är det så jävla farligt med kameran utstickande på baksidan så som jag läst på nätet? Jag vet att den sticker ut lite alltså men är det så "drygt" eller vad man ska kalla det när man vill lägga den på ett bord t.ex?

Ja den sticker ju ut lite, men jag har aldrig upplevt detta som ett problem.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trexpsy:

Ja den sticker ju ut lite, men jag har aldrig upplevt detta som ett problem.

Okej schysst, hur är det med samtal då? Är det så svårt o höra den andra som jag läst?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Okej schysst, hur är det med samtal då? Är det så svårt o höra den andra som jag läst?

Har inte några problem att höra andra personer, men använder oftast mitt BT-headset. Men de gånger jag pratar direkt i mobilen så har jag inte haft några som helst problem (trots ibland mycket störande ljud runt omkring).

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Har inte några problem att höra andra personer, men använder oftast mitt BT-headset. Men de gånger jag pratar direkt i mobilen så har jag inte haft några som helst problem (trots ibland mycket störande ljud runt omkring).

Okej tackar.
Jag gjorde mig av med min iPhone 4 nu i eftermiddags så jag köper mig nog en DHD i början av Januari.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag har en beställd från tre. Stort steg för mig att gå från Nokias 5800 med kontantkort till denna skönhet. Tyvärr verkar det veligt med leveransdatum och jag har under tiden kikat en del på andra operatörer och bestämt mig för att ringa och avbeställa den imorgon. 400:-/månad oavkortat är en storsumma för en fattig student. Men att hoppa ur kön tar emot lite...
Innan jag bestämde mig för denna lur kikade jag lite på iPhone 4. Den verkar helt klart göra sitt jobb men något tråkig och Htc Desire HD verkar helt klart vara telefonen för den som vill greja och har intresse i att göra sin telefon personlig och som man själv vill att den ska vara och bete sig. Så HTC och android blev det...

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

400/månad?

Telia har den för 298/månad inkl abonnemang 24 mån samt Spotify 12 mån.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3rger:

Jag har en beställd från tre. Stort steg för mig att gå från Nokias 5800 med kontantkort till denna skönhet. Tyvärr verkar det veligt med leveransdatum och jag har under tiden kikat en del på andra operatörer och bestämt mig för att ringa och avbeställa den imorgon. 400:-/månad oavkortat är en storsumma för en fattig student. Men att hoppa ur kön tar emot lite...
Innan jag bestämde mig för denna lur kikade jag lite på iPhone 4. Den verkar helt klart göra sitt jobb men något tråkig och Htc Desire HD verkar helt klart vara telefonen för den som vill greja och har intresse i att göra sin telefon personlig och som man själv vill att den ska vara och bete sig. Så HTC och android blev det...

Köp ett student abonnemang då Studentrabatt på Telefoni & Bredband

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ska införskaffa mig denna skönhet så fort den kommer i lager och jag fått reda på hur mycket man får tillbaka för min trasiga Nokia 5800

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Detta blev min första smartphone idag

Stod i butiken en timma och valde mellan Iphone4 och denna.

Mycket nöjd hittills, Android is fantastic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J_Alxanderson:

Detta blev min första smartphone idag

Stod i butiken en timma och valde mellan Iphone4 och denna.

Mycket nöjd hittills, Android is fantastic!

Var köpte du den? Jag tänkte känna lite på den igår när jag ändå var inne i stan, var på Elgiganten, Onoff och teknikmagasinet men inga hade den inne.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Everwhite:

Var köpte du den? Jag tänkte känna lite på den igår när jag ändå var inne i stan, var på Elgiganten, Onoff och teknikmagasinet men inga hade den inne.

Jag var i Telenors butik i Borås.

De hade 7 veckors leveranstid på Iphone4, men ett antal Desire HD i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av J_Alxanderson:

Jag var i Telenors butik i Borås.

De hade 7 veckors leveranstid på Iphone4, men ett antal Desire HD i lager.

Okej schysst!

Ni som köpt DHD och använt den ett tag nu, hur är batteritiden? Det är den största nackdelen jag hört att de knappt räcker alls? Vill ju att det ska räcka 12h utan att dö om man smsar lite och surfar lite på dagen liksom.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everwhite:

Okej schysst!

Ni som köpt DHD och använt den ett tag nu, hur är batteritiden? Det är den största nackdelen jag hört att de knappt räcker alls? Vill ju att det ska räcka 12h utan att dö om man smsar lite och surfar lite på dagen liksom.

Har inte haft några större problem (nån gång har den ju varit igång och spelat musik via BT) hela jobbdagen (~7.30 - 18), och då har den gått från 90% ner till kanske 30-40%. Använder den ju inte så mycket under arbetstid iom att det är en privat telefon. Största problemet är väl att man känner sig så begränsad när ens AG slänger iväg den billigaste SE som finns till en, med värdelös kamera och inget minneskort, när man egentligen har behovet av något liknande en Desire/DHD/Iphone (läs klassisk smartphone) med synkning av kalender mot outlook.

Sen när ens IT-enhet hävdar att sådan synkning skulle innebära en massa extrajobb (läs personalkostnader hos IT). Man har alltså inte gjort en värdering av vad det kostar för hela bolaget med att dels föra in mötena manuellt i papperskalender, sen in i outlook för koppling till bolagets växelsystem. Man sätter alltså ett pris på ITs arbetstid, men övriga bolagets arbetstid värderas till 0 (sen får man ju inte glömma problemet med dubbelbokning när man har externa möten och ska försöka hitta tider för framtiden). Men tyvärr har inte IT tänkt så långt.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Aha okej, det låter ju faktiskt lovande.. Jag lyssnar kanske på musik 1h om dagen och det är när jag pendlar. Sen går resten åt att smsa, surfa lite snabba tider och kanske lira nått spel en stund, men då klarar jag mig väll verkar det som.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Funderar på detta med färgerna på telefonerna. Det verkar ju vara väldigt delade meningar ifall det faktiskt finns två färger, svart och brun. Någon som har en svart, om det nu finns någon?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

beställde en på telias hemsida för nån dag sedan. var inte i lager. men får hoppas på att den kommer snart

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Personligen tycker jag HTC's HD2 är en bättre Android lur än deras Desire HD. Visst, lite sämre kamera men i gengäld bättre batteri och en "klarare" skärm.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Personligen tycker jag HTC's HD2 är en bättre Android lur än deras Desire HD. Visst, lite sämre kamera men i gengäld bättre batteri och en "klarare" skärm.

Men HD2 kör Windows Mobile ® 6 .5 Professional

Permalänk
Skrivet av Caveo:

Men HD2 kör Windows Mobile ® 6 .5 Professional

Ja, men den kan också köra Android, Megoo, Linux, Windows XP osv osv... Sedd till pris, funktionalitet och batteri tycker jag HD2 är bättre än Desire HD.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Ja, men den kan också köra Android, Megoo, Linux, Windows XP osv osv... Sedd till pris, funktionalitet och batteri tycker jag HD2 är bättre än Desire HD.

Chefen har en HD2, men är inte alls imponerad utav den hårdvarumässigt. Den gör ju inte alls som man vill vid användning. Sämre batteri än min DHD, trots att min används mer. Priset (obundet) är ju i stort sett samma (diffar mindre än 100 hos Dustinhome t.ex.).

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Beställde en i torsdags! Hoppas på att få den imorn, kan inte hålla mig!

Permalänk
Medlem

Updaten som kom förra veckan till DHD gjorde underverk för min lur. MYCKET snabbare och batteritiden är bättre.
Iom att den blev snabbare så blev det en helt annan telefon. Allt flyter på skitbra nu, förut fick jag taskkilla/boota telefonen ganska ofta. Nu har jag inte använt taskkillern eller bootat en ända gång sedan updaten.

Något som jag börjat störa mig på dock och såhär var det innan updaten också (dock mer sällan nu inbillar jag mig)
Ibland så ballar synken ur, speciellt mot Facebook, får då felmeddelande "Synk har problem för tillfället. Det kommer snart tillbaka"
För det första kan man fråga sig vad som snart kommer tillbaka Vid ett tillfälle vänta jag nästan en vecka och det börja ändå inte fungera igen.
Det jag måste göra när problemet uppstår är att ta bort kontosynken helt och lägga upp den igen.

Visa signatur

MCP and CCNA