problem me min nya fina hårddisk

Permalänk
Medlem

problem me min nya fina hårddisk

Köpte nyligen en MaxtorDiamax 9 (7200rpm ATA133 80gb). Å den vill inte fånka.
Driven är instalerad och formaterad. Med när jag ska partionera upp disken så säger och visar partition magic att disken är full (vilket den inte är). Partitionmagic visar också att disken är dynamisk (vad det nu innebär).
Bifogar en länk till ett screenshot här nedan
http://fontfixer.8k.com/mitt%20case/Image1.jpg

vore bra om nån kan hjälpa mig för de här e inte min starka sida.

så ere

Permalänk

Låt mig gissa, du försökte göra det i diskhanteraren men viste inte vd du gjorde så du gjorde om den till en dynamisk disk?

Dynamisk disk är något som finns i 2k/XP för att bla kunna kör RAID och spanned volumes.

Om tar väck dynamsik disk och sedn partitionrar den så kommer det att bli som normalt, eller kan du köra med dynamisk disk (funkar fint, jag kör det), men då får du fixa det i diskhanterren för Partitionmagic stödjer ej dynamiska diskar.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Blue-> fan fettmanajjs asså, du ledde mig in på rätt spår å efter lite trixxande så blev de rätt. Å då har man blivit lite bättre på å hantera sin lilla älskling
)

Permalänk

Offtopic: Vart köpte du din MaxtorDiamax 9 7200rpm ATA133 80gb
:Boardbom är själv ute efter en sån men hittar bara att man kan förboka så vart köpte du din?

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk

Använd maxtors eget program för formatering så slipper du problem...Partitionmagic är inget vidare....

Permalänk
Medlem

tonka: itbuttiken har...