Hjälp att installera windows 7 / xp 64

Permalänk
Medlem

Hjälp att installera windows 7 / xp 64

Jag köpte nyligt windows 7 64 update, jag har windows xp cd men bara 32bits. Och jag har köpt en ny datorn som gjord för 64. Så nu måste jag ladda ner och installera windows xp 64 för att sedan installera windows 7 update på det. men får inte det att fungera. Har windows 7 installerat på datorn nu men en ren installation men kan inte aktivera eftersom det är update. Försöker att fixa ett usb med xp 64 men det vill sig inte... provar flash to win men det vill sig inte.

Hur har ni gjort om ni har varit i samma sits?

Permalänk
Medlem

Först - Installera win7 utan att skriva in serienummer.
Sedan - Installera win 7 och välj att uppgradera befintlig installation. Tror att du måste starta installationen inifrån windows.

Du har redan klarat av första steget fastän med serienummer. Osäker på om du kan utföra steg 2 eller om det krävs ren installation utan serienummer.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Är inte uppgraderingen bara för Vista -> 7 eller gäller den även för XP?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Går inte att uppdatera från XP vad jag vet.. Du måste likförbannat göra en ren installation.

Permalänk
Medlem

Det går inte att uppgradera till W7 64-bit från något annat än Vista 64-bit.

Permalänk
Medlem

så som jag har jävlats, ser ut som det faktiskt funkar med den enkla metoden som du sa, hardware_guy.
Och ja det går att det går att uppgradera båda från vista och xp till windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

så som jag har jävlats, ser ut som det faktiskt funkar med den enkla metoden som du sa, hardware_guy.
Och ja det går att det går att uppgradera båda från vista och xp till windows 7

Och hur menar du att Hardwareguys metod är att "uppgradera från XP"?

Permalänk

Har du prövat att aktivera över telefon? Kan funka ibland när inte den vanliga aktiveringen går igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

Och hur menar du att Hardwareguys metod är att "uppgradera från XP"?

nej alltså läs det han skriver, "installera ren windows 7 sedan i windows gör en uppgraderinginstallation. Funkade perfekt.

Alltså Ryuu Tora, det är inte problemet, jag har en uppgraderingsversion, måste göra en uppgradering av någon typ av windows kan inte göra en ren installation. men det är löst.

Permalänk
Medlem

Guide för en ren installation med Windows 7 uppgraderingsskiva, använd metod nr1 och nr3 http://www.winsupersite.com/win7/clean_install_upgrade_media....

Det fungerar precis som Hardware guy redan har skrivit.

Visa signatur

janee