Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

För att..... ja, jag vet inte riktigt men man är ju en hårdvaru missbrukare som folk brukar kalla det

Ja, det vet jag Har som sagt följt alla dina byggen xD

Permalänk

Riktigt fint bygge imo:)

Permalänk
Avstängd

Känns som att ditt första grafikkort inte kommer hålla så länge med den tanke på hur nära korten sitter:S och vilka kort det är.

Permalänk
Skrivet av Imbapontus91:

Riktigt fint bygge imo:)

Tacker

Skrivet av fatcamp:

Känns som att ditt första grafikkort inte kommer hålla så länge med den tanke på hur nära korten sitter:S och vilka kort det är.

Allt står i galleriet ska byta alla grafikkort snart så det är ingen fara, sen så ska ju GF100 klara 110C

Permalänk
Medlem

Hej, jag tar bilder där man inte ser ett jävla skit. Tjalol!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Hej, jag tar bilder där man inte ser ett jävla skit. Tjalol!

A......HAHAHA !!!!!!!!!! fan va kul du är, mm ajust det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

A......HAHAHA !!!!!!!!!! fan va kul du är, mm ajust det.

Eh ah, visst, men ljus är bra i bilder, bara så du vet.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Eh ah, visst, men ljus är bra i bilder, bara så du vet.

Mm, och tro mig du är inte den första som säger det. Dock så tror jag att du är den första som "påpekat" det på ett så genomtänkt sätt.
Detta är en datorantustast sida såvitt jag vet, och det känns ofta så irreterande att man hela tiden ska bedömmas på bildernas kvalité. Det finns säkert massor av sidor på internet för fotografiintreserade där folk kan trolla lika mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Mm, och tro mig du är inte den första som säger det. Dock så tror jag att du är den första som "påpekat" det på ett så genomtänkt sätt.
Detta är en datorantustast sida såvitt jag vet, och det känns ofta så irreterande att man hela tiden ska bedömmas på bildernas kvalité. Det finns säkert massor av sidor på internet för fotografiintreserade där folk kan trolla lika mycket.

Ja visst är det en sida som är fokuserad på datorer men likaså kommer det gallerier med gravyrer och mobiltelefoner. Att ta bra bilder gör ju bara galleriet bättre, jag kommer ju inte in i galleriet för att kolla på bra bilder utan sjuka och originella datorbyggen. Då kan det vara mer intressant när man ser vad som är på bilderna.
Tänker t.ex. på http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/10/22/Dsc01272.... och http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/10/22/Dsc01274....

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Ja visst är det en sida som är fokuserad på datorer men likaså kommer det gallerier med gravyrer och mobiltelefoner. Att ta bra bilder gör ju bara galleriet bättre, jag kommer ju inte in i galleriet för att kolla på bra bilder utan sjuka och originella datorbyggen. Då kan det vara mer intressant när man ser vad som är på bilderna.
Tänker t.ex. på http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/10/22/Dsc01272.... och http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/10/22/Dsc01274....

Tack, nu har vi en bra diskution har varit i tankarna på en egen kamera ett bra tag(denna är bara lånad) men det största problemet är ljuset självklart, dock så är jag helt enkelt för slö för att lägga tid på det men detta var inget "bygge" i min mening, från och med ett tag tillbaks har jag börjat bygga i verkstan på jobbet istället just för att belyningen är väldigt bra där
Jag blir ofta påmind om mina taskiga bilder, och ditt första inlägg var bara nått som puttade mig över kanten så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tack, nu har vi en bra diskution har varit i tankarna på en egen kamera ett bra tag(denna är bara lånad) men det största problemet är ljuset självklart, dock så är jag helt enkelt för slö för att lägga tid på det men detta var inget "bygge" i min mening, från och med ett tag tillbaks har jag börjat bygga i verkstan på jobbet istället just för att belyningen är väldigt bra där
Jag blir ofta påmind om mina taskiga bilder, och ditt första inlägg var bara nått som puttade mig över kanten så att säga.

Heh jo det kan jag förstå, var väl lite trött när jag skrev det. Värt att tänka på om man ska fota utan blixt är att lära sig hur ljusmätaren fungerar på en DSLR om det nu är det du fotar med (ser ju inte ut som någon liten digitalkamera iaf) och köra manuellt och sen ställe in slutartid och bländare så de släpper in mer ljus.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Heh jo det kan jag förstå, var väl lite trött när jag skrev det. Värt att tänka på om man ska fota utan blixt är att lära sig hur ljusmätaren fungerar på en DSLR om det nu är det du fotar med (ser ju inte ut som någon liten digitalkamera iaf) och köra manuellt och sen ställe in slutartid och bländare så de släpper in mer ljus.

Det är en liten digitalkamera, tror vissa brukar säga kompaktkamera ? så det är inte mycket inställningar har provat med att köra en lös bordlampa i handen bakom kameran förut men det blir så svårt med reflektioner, jag har utbilldning i både fotografering och ljusteknik så jag förstår hur det borde göras det är bara det att jag är för bekväm, men jag lovar bättring. Tack för tipsen också, ska bli kul att pilla runt med en egen kamera när jag har råd

Permalänk
Medlem

Hur visas din Ariflow PRO när du bara har 2 minnen? är de ändast 2 staplar som rör sig då?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Hur visas din Ariflow PRO när du bara har 2 minnen? är de ändast 2 staplar som rör sig då?

Nej, dem övre och nedre används så man kan säga att varje minne har 3st staplar var

Permalänk
Medlem

Satsa på att vattenkyla graffe?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skrivet av raffe1995:

Satsa på att vattenkyla graffe?

Vi får se, om 580 inte ser väldigt apptitligt ut så blir det ett tredje 470 och vatten på det mesta men det är nått som inte skulle bli av än på ett tag hursom helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

För att..... ja, jag vet inte riktigt men man är ju en hårdvaru missbrukare som folk brukar kalla det

+1 sitter med ett 5850 som jag vill byta bort men vet inte vad jag ska köpa

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Fans det något damm filter till nätagget på din haf x

Permalänk
Skrivet av neom96:

Fans det något damm filter till nätagget på din haf x

Ja, ett långt som täcker nästan hela botten av chassit
Det är bara en lång bit mesh som går att lyfta bort jättelätt.

Permalänk
Medlem

hade inte du problem med att fåplats med usb 3.0 kablarna i fronten när du hade instalerat den andra 200mm fläkten i toppen??

Permalänk
Skrivet av neom96:

hade inte du problem med att fåplats med usb 3.0 kablarna i fronten när du hade instalerat den andra 200mm fläkten i toppen??

I ärlighetens namn så hade jag inget i frontpanelen inkopplat är jag hade 200mm fläktarna i toppen, så jag vet inte har allt i nu och 3st 120mm i toppen och har inga problem alls med plats, kan inte tänka mig att det skulle bli för krångligt dock med 200mm's i top

Permalänk

Najs bygge ;)

tjena, hittade ditt galleri med dina byggen igår och jag blev riktigt imponerad, förstår iunt evarför du kallar detta fult, kanske inte världens stilrenaste men man får verkligen ögonen uppsärrade när man ser på det behöver inte vara bra på datorer för att uppfatta att det där är ett riktigt monster^^ får man ge 6/5 poäng ?

förresten vartifrån köper du vattenkylning ? och hur stor skillnad blir det i temp ? ^^ datorbyggen är ett ganska nytt intresse och håller på att plocka ihop en dator sj

Permalänk
Skrivet av Shaggy94:

tjena, hittade ditt galleri med dina byggen igår och jag blev riktigt imponerad, förstår iunt evarför du kallar detta fult, kanske inte världens stilrenaste men man får verkligen ögonen uppsärrade när man ser på det behöver inte vara bra på datorer för att uppfatta att det där är ett riktigt monster^^ får man ge 6/5 poäng ?

förresten vartifrån köper du vattenkylning ? och hur stor skillnad blir det i temp ? ^^ datorbyggen är ett ganska nytt intresse och håller på att plocka ihop en dator sj

Tackar

Tempskilldanden är stor skulle jag säga, dock så blir det svårt att överväga ljud mot kyla för om man inte väljer allt rätt så låter ett vattensystem lätt mer än luft tyvärr. För stark pump och fel eller onödigt många fläkter är det som får ett vattensystem att låta illa, speciellt fel pumpval.

Jag köper egentligen uteslutande ifrån Aquatuning då dem är billiga, har det mesta och har bra och billig frakt
Annars så finns Highflow om man letar lite mer udda grejer så finns "allt" här
Dem Svenska sidorna är CoolingStuff också känd som "Arthur" då det är en egen snubbe som kör det, trevlig och hjälpsam kille
Och självklart Indomo som är billiga på radiatorer men tar ordentligt med frakt tyvärr, om jag inte kommer ihåg fel så finns det nån här på SweC(sweclockers) som har en "fri farkt" länk i sin signatur just för indomo

Permalänk

Underbart tack för svar! Kommer definitivt göra lite research på det och om min budget tillåter så blirre gärna det eftersom jag ändå kommer att behöva extra bra kylning till mina nya grafikkort och processorn