Permalänk
Medlem

Cooler Master 4-In-3 HDD

Citat:

"Besides the heat the CPU is producing in the chassis, the temperature of the hard drive should never be neglected, especially those running for 24 hours. Cooler Master 4-in-3 Device Module onverts the three 5.25" drive bays into a four 3.5” HDD module with 12cm sleeve bearing fan to provide the excellent cooling solution."

Har två hårddiskar som väsnas och tänke köpa den här istället för två "Scythe Himuro HDD coolers". Frågorna är: 1. Blir hårddiskarna tystare jmf. med om jag köper två Scythe Himuro? och 2. Vart lägger jag DVD-läsaren i en Antec 300 om jag har den här installerad?

Permalänk
Medlem

Diskarna blir inte tystare, men vibrationer fortplantar sig inte till resten av chassit, så det är lite frågan om vad det är som egentligen låter hos dig...
Angående DVD läsaren har jag ingen aning. I ett externt chassi från Kjell & Co ? Den får inte plats i chassit längre i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag installerade en sådan här https://www.inet.se/artikel/5321092/lian-li-ex-23nb-5-25-hard...
i mitt Antec 300 för nån vecka sen, det blev bra men tyvärr är just den hållaren ganska djup så det var lite klydd med kablar som tog i 24-pinnarssladden som satt precis där på moderkortet, så fick böja till sata-strömsladdarna lite. Mina hårddiskar blev tystare iaf.

Och dessutom ser den du linkade lite kortare ut, så det blir nog inget problem som jag hade. Du kommer ju inte ha plats med DVD-läsare om du skaffar en sån, finns ju bara tre platser till 5,25. Du kanske kan ha den ovanpå datorn och tejpa fast den?

För övrigt är Antec 300 verkligen inget stort chassi

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz