Stilrent, stort relativt tyst chassi?

Permalänk
Medlem

Stilrent, stort relativt tyst chassi?

Tjena, spenderade lite tid att söka runt här, men hittade inget som jag letade efter (kanske sökte på fel saker?)
Saken är iaf att jag letar efter ett stort chassi som är stilrent (sidofönster gärna) och som inte låter som ett flygplan heller.
Kollade på Fractal Design R3 men det var lite för litet + att jag vill gärna ha ett sidofönster.

Ska köra 2 st 6870's i CF så det ska även ha ett bra luftflöde, nu känns det som jag har för stora krav ^^

Någon som vet vart jag kan hitta mitt? (:

Permalänk
Medlem

Låter som raven-2 eller fortress 2 är chassina för dig, dock kostar de lite mer.

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define Xl finns ju, samma deisgn som R3 men större
Finnes en recension på Swec om du söker

Permalänk
Medlem

Cooler Master ATCs 840 en riktig rolls royce chassi . .fast du ville ha fönster,men om du orkar så fixar du det själv eller en kompis som hjälper dig.

Permalänk
Medlem

Fulltower Lian Li är som vanligt mitt svar.
Rum att växa i, smarta lösningar, skitsnygga (inget blingbling-julgran) etc men tyvärr kostar en slant extra. Deras nya 2120 verkar trevlig.

Permalänk
Medlem

kollade på allt ni skrev och tack så mycket (: Glömde skriva att chassit helst ska finnas på komplett eller inet ;P

mc99, kollar en recension på atc 840 , och jodå , har till gång till en riktigt bra verksta och massa plexi så det är inga problem (:
Tycke om att man kan dra ut mobbe plåten ;P.

sayzk; kollat recensionen , men hittar det inte på komplett eller inet vet du om det kommer snart?

Pappy, kollar runt på lian li just nu, verkar lovande (:

Men kom gärna med mer förslag, vill ha det perfekta för mitt bygge, tror säkert ni förstår.
tack så mkt!

Permalänk
Medlem

corsair 800d! världens bästa kabeldragning och snyggt som satan

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddx:

corsair 800d! världens bästa kabeldragning och snyggt som satan

Ingen vidare kylning dock.

Har du pengar så hade jag kört på ATC 840 eller Lian Li X-2000 om designen tilltalar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vill du ha ett stilrent chassi med bra kvalite och smarta lösningar, så skulle jag utan tvekan gå på ett Fractal Design XL.

Har själv ett chassi från fractal och de är grymt tyst, ritkigt snyggt och relativt billigt för mycket kvalite!

Sen är de ju inte negativt att de är svensktillverkat också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Sen är de ju inte negativt att de är svensktillverkat också!

Det är jag klart skeptisk inför. Jag tror det är tillverkade i kina/taiwan för ett svenskt företag, eller har de verkligen en fabrik i Sverige som tillverkar lådorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Det är jag klart skeptisk inför. Jag tror det är tillverkade i kina/taiwan för ett svenskt företag, eller har de verkligen en fabrik i Sverige som tillverkar lådorna?

Stämmer!
Chassina är designade o testade i Sverige men tillverkade i något annat ställe

Permalänk
Medlem

800D ska inte glömmas bort, va ju jävligt hett för ett tag sedan. Absolut n1 om du letar stilrent, snygg och sidfönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

800D ska inte glömmas bort, va ju jävligt hett för ett tag sedan. Absolut n1 om du letar stilrent, snygg och sidfönster.

Vi tog upp det tidigare i tråden. Om man inte kör vattenkylning så är 800d inte en bra luftkylningslösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehenkeee:

Vette fan om han sa att han letade ett med sidofönster, vilket jag tycker tar bort hela känslan med sidofönster.

Sen vill jag förtydliga att jag självklart syftade på svensutvecklat. Säg någon produkt som tillverkas i samma land de kommer ifrån nu för tiden, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vette fan om han sa att han letade ett med sidofönster, vilket jag tycker tar bort hela känslan med sidofönster.

Sen vill jag förtydliga att jag självklart syftade på svensutvecklat. Säg någon produkt som tillverkas i samma land de kommer ifrån nu för tiden, haha!

Läs gärna första inlägget. Han vill gärna ha ett chassi med sidofönster!

Permalänk
Medlem

Ledsen, missade de. Men som sagt, sidofönster är i mina ögon raka motsattsen till ett stilrent chassi, då man isf är mer ute efter att visa upp de man har i lådan än att de ska se snyggt ut med övrig inredning.

Permalänk
Medlem

Två fina high-end chassin är Silverstone Fortress FT02 och Lian Li PC-X900B, bägge har fönster som du ville ha. Inget av dessa har heller hårddiskburar som hämmar luftflödet. Det är därför jag har dem i topp.

Om man tittar på billigare chassin, så är Fractal Design XL ett bra alternativ. Jag har själv en R3 som jag moddat bort halva hårddiskburen på för att förbättra CPU-kylningnen., men det behövs inte i XL där man kan placera hårddiskarna i undre kammaren. Fractal design är jämförelsevis billigt, men känns ändå solitt pga dämpningsmattor och genomtänkt design.

FT02 är nog det chassi som jag rekommenderar helt utan reservationer. Man får vad man betalar för i form av kvalité och detaljfinish. Stora luftkylare får plats liksom Corsair H50/H70. Kylningen är suverän, t ex ligger grafikkortet i idle 7 grader lägre än i ett R3 med fläktar överallt.

Antec 300, 902 och 1200 tycker jag också är OK, men det blir trångt mär man ska koppla in hårddiskarna om man har flera grafikkort. Kylningen är annars helt OK.
Corsair har jag ingen erfarehet av...