Stänga av skalning gtx460+windows7

Permalänk
Medlem

Stänga av skalning gtx460+windows7

Sett flera personer som har inställningar om skalning i nvidias kontroll panel, men det har inget jag...Har senaste drivrutinerna. Finns det något annat sätt att stänga av skalning via windows7?

Uppskattar all hjälp då jag vill köra cs 640x480 utan svarta kanter...

Permalänk
Antielefant

Om skärmen stöder autoscaling (Samsung, BenQ, LG m.fl.) kan du i praktiken bara göra det i skärminställningarna (skärmens egen meny), annars klarar vissa skärmar att du gör det som en anpassad upplösning. En del nyare skärmar har dock inte den "möjligheten" alls eftersom skärmtillverkarna inte bygger sina skärmar för att visa en felaktig bild.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har en benq men hittar inget om det, har du nån anning om vad inställningen heter?

Permalänk
Antielefant

Picture mode = extend, men det fungerar bara på äldre BenQ. Nyare kör enbart autoskalning.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Har själv en 2st LG skärmar, Men samma svarta kanter problem, hittar dock ej lösning so far :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Picture mode = extend, men det fungerar bara på äldre BenQ. Nyare kör enbart autoskalning.

hittade så att jag kunde välja display mode fanns
Full
Aspect (men gick inte att välja)

dock så råkade jag ändra något så nu är 640x480 bara en liten ruta mitt i skärmen istället för med svarta kanter, har du någon anning om vad det kan vara? detta är någon inställning i datorn.

Angående skärmen är det en Benq et-0008-na ca 3-4 år gammal...ACC : Product 030089 Details bara att min är 21.5

EDIT: testa det att köra den i 75hz @ CS och då fungerar det fint