Hjälp med iPhone -> PC internetdelning via Bluetooth

Permalänk
Medlem

Hjälp med iPhone -> PC internetdelning via Bluetooth

Hej!

Lyckas inte parkoppla min iPhone 3gs med min bärbara dator (Win XP). Bluetooth är påslaget på båda enhterna och datorn hittar iPhonen, men jag förväntas skriva in en kod som datorn påstår ska finnas i telefonens dokumentation. Nåväl, i telefonens dokumentation står: "På iPhone öppnar du Inställningar > Allmänt > Bluetooth och aktiverar Bluetooth. Läs sedan dokumentationen som följde med datorns systemprogramvara för att parkoppla och ansluta iPhone till datorn." Moment 22 alltså.

Nån som kan hjälpa?

Permalänk

Har du Service Pack 3 på XP? Annars kommer det inte funka.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Missade ditt svar i går! Ska hem och kolla i kväll, men det skulle förvåna mig om det inte är SP3. Det är XP Pro EN. Återkommer!

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem fast i Win 7 x64, koden som ska dyka upp på telefonen kommer aldrig och får error efteråt i stil med att kommunikationen inte kunde utfärdas.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ja, det är SP3. Datorn vill att jag ska mata in en kod, men jag vet inte vilken.

Permalänk

Jag har inte testat att ansluta via bluetooth till en Win-maskin på evigheter, men har nåt vagt minne av att man ska ändra nån inställning i datorn få att få det att funka... Tyvärr kan jag nog inte hjälpa till mer än så.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Tack, då vet jag att det finns hopp!

Permalänk
Medlem

Knappa in koden då?
Brukar vara standard för blåtand. Det är 0000.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Aha! Suveränt! Tack! Det var den pusselbiten som saknades. Ska testa i kväll.

Permalänk
Medlem

Det funkar! Tack