Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av strand:

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Sen svar jag men jag har aldrig fuskat i multiplayer och kommer aldrig göra det:)

I singelspelarläget har man ju fuskat såklart men vad spelar det för roll när man spelar mot en dator och inte andra riktiga spelar.

Permalänk

Asså CS 1.6 är oudated och folk slutar spela det eftersom att det finns för mycket fuskare. Spelade det själv i 5 år innan man blev sönderpiskad på pub av en fuskare. Sedan så blev det fler och fler, och som ovan sa så är det fuskare på varje pubserv.

När BlackOps kom så började folk fuska på release dagen.
Finns det inget spel som inte man kan fuska på??
Gamla psx spelen möjligtvis.

Visa signatur

Dator 1 (Gaming) :| XFX 5970BE 2GB | Corsair 4GBkit stock | 955 stock | CM 212+ | HAF 932 | Asus M4N75TD | Samsung Spinpoint 1TB | TX750 |

Dator 2 (nytt projekt) :| Fractal Design R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Sen svar jag men jag har aldrig fuskat i multiplayer och kommer aldrig göra det:)

I singelspelarläget har man ju fuskat såklart men vad spelar det för roll när man spelar mot en dator och inte andra riktiga spelar.

håller med man fuskar ju inte i multiplayer?
Men nästan alla måste ju fuskat i The Sims eller GTA... för då så förstör man ju inte för nån annan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av d3nnis1337:

håller med man fuskar ju inte i multiplayer?
Men nästan alla måste ju fuskat i The Sims eller GTA... för då så förstör man ju inte för nån annan

Nej det gör man absolut inte och jag har inte spelat the sims och inte fuskat i gta iv

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Jag testa fusk-koderna i Doom singleplayer för typ 15 år sen och det var så jäkla värdelöst så jag svor en ed att aldrig fuska igen. MW2 är ju dock lite roligt eftersom servern är en av spelarna vilket gör det lätt att fuska, men också lätt att kicka fuskare (om du är server) med ett litet script.

Fuskare är lika fega som terrorister, sabbar för många men tar inte ansvar för sina handlingar.

Jag har blivit kickad några gånger för att folk inte gillar att jag använder ARC med Shotgun.

Och sen så fattar jag inte varför de är så många som ska fega runt med Sniper och Campa eller Akimbo G18. För DE om något är att va NOOB.

Och jag ALDRIG fuskat på Online spel eller liknande. Senast jag använde fusk va NFS PRO Street på PS2 för en EVIGHET sen.

Jag är av den typen som börjar på svåraste nivån i ett nytt spel så de blir mer utmaning att klara de. För spelen idag är ju så fruktansvärt korta. Enda spelet jag har spelat de senaste som kräver en del timmar är Dragon Age/Dragon Age Origins tillsammans med alla DLC. För DE om något tar ett bra tag att klara igenom när man kör på svåraste.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ant3:

Jag har blivit kickad några gånger för att folk inte gillar att jag använder ARC med Shotgun.

Och sen så fattar jag inte varför de är så många som ska fega runt med Sniper och Campa eller Akimbo G18. För DE om något är att va NOOB.

Och jag ALDRIG fuskat på Online spel eller liknande. Senast jag använde fusk va NFS PRO Street på PS2 för en EVIGHET sen.

Jag är av den typen som börjar på svåraste nivån i ett nytt spel så de blir mer utmaning att klara de. För spelen idag är ju så fruktansvärt korta. Enda spelet jag har spelat de senaste som kräver en del timmar är Dragon Age/Dragon Age Origins tillsammans med alla DLC. För DE om något tar ett bra tag att klara igenom när man kör på svåraste.

Då kanske du kan berätta för mig varför alla tycker att det är "noob" (rätt ord? Nej) att vara prickskytt?
Om man ligger stilla borde det bli så mycket enklare att döda honom/henne, right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strand:

Då är det många som blivit bannad kan jag lova. Alla har testat fusk ngn gång

Har aldrig fuskat mot någon annan mänsklig spelare.

Bara slagit en koder i typ Warcraft, Age of empires, Doom, Quake osv..
Men det berör ju inga andra än spelet och mig själv.

Visa signatur

EVGA X58 SLI3 | Intel i7 950 | 1 x Msi 560 Twin frozr @1000/2100mhz | 6gb Corsair 1600MHz | AX850 80+ | Fractal Design XL

Permalänk
Medlem

De enda gångerna jag har fuskat är i GTA singleplayer och Sims, dvs i "lek" spel.
jag har aldrig och kommer aldrig fuska i ett seriöst spel, och ännu aldrigare i ett seriöst spel online (hur säger man aldrigare annars )

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då kanske du kan berätta för mig varför alla tycker att det är "noob" (rätt ord? Nej) att vara prickskytt?
Om man ligger stilla borde det bli så mycket enklare att döda honom/henne, right?

Precis... De blir FÖR enkelt. Att använda sina skillz kombinerat med Pistol och Kniv är betydligt mer krävande än att ligga med en kikare och trycka på en knapp för att hålla andan så siktet inte rör sig en millimeter.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Precis... De blir FÖR enkelt. Att använda sina skillz kombinerat med Pistol och Kniv är betydligt mer krävande än att ligga med en kikare och trycka på en knapp för att hålla andan så siktet inte rör sig en millimeter.

Så att knäppa någon i farten kräver inte skicklighet med tanke på att objektet man skjuter kommer innan kulan hinner fram ha förflyttat sig en bit? I bc2 så ska man även ha gravitationen i tanke för att träffa, vet ej om den funktionen är med i black ops. Snipers har även de pistol och kniv, sen hur man använder dem är väl upp till en själv? Men visst så är det förenklat jämfört med verkligheten, att få ett sikte helt stilla tar säkert flera år att träna in. Inte minst om man ska kunna sänka sin puls fysiskt.

Noob: http://en.wikipedia.org/wiki/Newbie

Om ett spel tilldelar ett gäng vapen och möjligheter, så är det enligt mig fritt fram att använda dem hur man vill. Hittar någon en bugg eller "missbrukar" ett vapen så är det upp till server-admin eller spelutvecklarna att modifiera bort det. Jag menar, kan man ligga med en kikare o säga "pew pew" på riktigt så får man väl göra det i spelet? likadant med AT på infanteri.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av wille61:

Idd. Har dragit näven i tangentbordet ett antal gånger pga idioter som fuskar i mw2 och cs. Man blir ju så förbannad att man vill ta reda på deras IP och hälsa på dom.

KLOCKREN!

Visa signatur

"Skillnaden mellan manlighet och idioti är hårfin"

Asrock 970extreme4, Corsair 8Gb Vengance 1600Mhz, AMD 965BE @4ghz, Zotac gtx580, Corsair cx600, Fractal design arc och självklart ingen ssd.

Permalänk
Medlem

:)

asså du kan ju bli Vac-bannad och då kan du inte spela på VAC secure servrar på typ cs och andra spel men man ska ju inte fuska så

Visa signatur

Jrnen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JrneN:

asså du kan ju bli Vac-bannad och då kan du inte spela på VAC secure servrar på typ cs och andra spel men man ska ju inte fuska så

Asså shit ja typ så é det ba typ asså..........

Ganska uppenbart att man inte kan spela på VAC servrar om man är bannad av VAC Servrar va?

TS: Sluta fuska och spela som en man.

Permalänk

du blir bara bannad på mw2 om du fuskar på mw2.om du blir bannad på 1.6 kan du inte spela dom spela som använder samma grafik som 1.6 samma om du blir bannad på css.

Permalänk

på cs 1.6 när jag och några kompisar så var det skit många som fuskade och sånt det suger .. jag själv har blivit bannad på många roliga servrar för fusk -.-.. ( lyssnar på doms stepps ) .. blev till ochmed bannad för hacking på en kniv mapp .. blev skit sur för det var en annan kille som var lika bra som mig som inte blev bannad ... det suger riktigt mycket

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

Fusk är ju skitkul ibland. Jag o polarn brukade köra coop i Quake 2 med oändligt ammo och alla vapen, väldigt kul må jag säga

Permalänk

Fuska online = DÖDSTRAFF

Fuska i singleplayer = Ofta väldigt roligt och stör ingen annan.

Brukar först kämpa mig igenom spel, sedan fuska bara för att kunna ha kul utan uppdrag... senast jag fuskade i singleplayer var för 10min sedan.
Online fuskar jag aldrig...

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Jag har fuskat som fan efter att jag hade klarat ut GTA San Andreas.
var jävligt kul att åka runt me jetplan.
Det jag inte förstår är hur man kan fuska i FPS spel multiplayer, jag har aldrig gjort det , aldrig om man kanske inte räknar med 0 gravity på quake2.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Varför ens få för sig att fuska i multiplayer spel? Är det för svårt får man väl prova nåt annat istället för att förstöra för andra som spenderat pengar och lägger tid på det!

min kommpis + alla andra som var inne på den serven/hosten blev bannade från mw2 pga av att någon hackat serven/hosten. är det så det ska vara? har alldrig kommer alldrig att fuska online!!!! ni som fuskar kan gå och skjuta er själva!!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

fuskar man blir man så här http://www.youtube.com/watch?v=rqu6Iu5hWOs

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Inaktiv

Jag fuskade i MW2 en gång. Gjorde det endast för att jag var barnslig och skulle ge igen på några Ryssar som uppenbart fuskade. Så jag fixade en aimbot och fuskade som fan. Det jag inte visste var att STEAM gick på killingspree den dagen och bannade skit många. Även folk som inte hade fusk men som folk anklagade för.
Men dock så är jag bara bannad på MW2 och inga andra steam spel. Dock så finns det ju alltid sätt att ta sig förbi VAC och spela ändå ;D

Permalänk
Medlem

Det är klart att man har fuskat någon gång fast inte på internet förutom en gång på halo ce mot kompisarna Det värsta är att spelar man bra eller har lite tur så kickar folk en för att de tror att man fuskar

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag blev bannad när jag tröttnade på mw2 och bestämde mig för att hosta private moddade zombie servrar.. blev dock bara bannad på MW2. Något du ska ha i åtanke är att du blir bannad om du öppnar konsolen i mw2, vet att det låter idiotiskt men gör det inte

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk

_NsMs_
" Det värsta är att spelar man bra eller har lite tur så kickar folk en för att de tror att man fuskar "

True , och då har dom inte sett en riktig cheater. Gameservers.com har 13 års gräns på att hyra servrar. Där ser man direkt förklaringen, alla som är bättre än en själv fuskar. (?)

Ontopic: Vad ska vi dra för slutsats?

Att fuska är bara egoistiskt och ett stort tecken på att man är värdelös. Att inte kämpa för att bli bra, utan då tankar man ner aimbot, wallhack, MdTool. För att man tror att man är så jävla bra, eller rent av. Man tycker det är kul, spraya i luften tar 25 kills vardera reload (LMG).
" HAHAHA, JAG ÄR FETT AWESOME! JAG HAR EN K/D PÅ 154/2. JAG ÄR SÅ JÄVLA BRAAA !! " utan att faktiskt tänka på dom som kämpar för att bli bra.

Bollshit, get a life ffs.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kilgam:

Jag blev bannad när jag tröttnade på mw2 och bestämde mig för att hosta private moddade zombie servrar.. blev dock bara bannad på MW2. Något du ska ha i åtanke är att du blir bannad om du öppnar konsolen i mw2, vet att det låter idiotiskt men gör det inte

Riktigt bull faktiskt.
En kompis kunde inte joina mig och några andra så vi kollade lobby id'n och skickade den till han. Han fick ta upp consolen för att joina och dagen efter var han bannad.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej det gör man absolut inte och jag har inte spelat the sims och inte fuskat i gta iv

HAR DU INTE SPELAT THE SIMS!? VAD ÄR DU FÖR EN KARL EGENTLIGEN!?
Motherlode är för fasen allmänbildning!

Har testat fusk, självklart i SP i många spel men hade även en period i 1.6 då det var så himla häftigt att fuska. Försökte dock göra det väldigt tydligt genom att skÿta folk genom väggar osv, då det egentligen var roligare att skratta åt alla rage's istället för att gotta mig över statsen. Tog dock inte länge innan jag slutade med det. Det är helt enkelt mer 'rewarding' att spela ärligt och vinna.

Fuskare medför ju problem för alla egentligen, omän passivt.
Man kan ju alltid lämna en server det finns uppenbara fuskare på, men det är tydligen inte alltid så lätt. Jag har nog blivit bannad säkert över hundratalet gånger för 'fusk' även fast jag inte haft något, spelare måste fan lära sig urskilja vad som är fuskare och inte, det räcker inte med att bara kolla på statsen.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fragdeath:

HAR DU INTE SPELAT THE SIMS!? VAD ÄR DU FÖR EN KARL EGENTLIGEN!?
Motherlode är för fasen allmänbildning!

Har testat fusk, självklart i SP i många spel men hade även en period i 1.6 då det var så himla häftigt att fuska. Försökte dock göra det väldigt tydligt genom att skÿta folk genom väggar osv, då det egentligen var roligare att skratta åt alla rage's istället för att gotta mig över statsen. Tog dock inte länge innan jag slutade med det. Det är helt enkelt mer 'rewarding' att spela ärligt och vinna.

Fuskare medför ju problem för alla egentligen, omän passivt.
Man kan ju alltid lämna en server det finns uppenbara fuskare på, men det är tydligen inte alltid så lätt heller så iallfall jag blivit bannad säkert över hundratalet gånger för 'fusk' även fast jag inte haft något. Spelare måste fan lära sig urskilja vad som är fuskare och inte.

Haha visste att nåt sånt här skulle komma förr eller senare
Har säket spelat The sims men inte vad jag kommer ihåg. Motherlode är dock väldigt bekant:)

I SP händer det att man fuskar men som nämnts X antal gånger så skadar det inte många då.