Permalänk
Medlem

Hjälp med moderkort

Tja jag har en HPE-025sc hemma och jag undrar hur jag ska få fram vilket moderkort jag har. Jag har försökt med enhetshanteraren,dxdiag och systeminformation men det står ingenting om vilket moderkort jag har.

Snälla hjälp mig!

Permalänk

Prova AIDA64 (före detta "Everest Ultimate Edition").
AIDA64 Extreme Edition 1.50.1200 Download

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Prova AIDA64 (före detta "Everest Ultimate Edition").
AIDA64 Extreme Edition 1.50.1200 Download

jag förstår inte riktigt hur det här programet funkar och hur det ska hjälpa mig kan du förklara?

Permalänk
Medlem

har du öppnat upp burken och tittat om det står på moderkortet?

Visa signatur

schack rules, i don't...:-(

Permalänk
Skrivet av Jack0:

jag förstår inte riktigt hur det här programet funkar och hur det ska hjälpa mig kan du förklara?

När du installerat programmet och startat det, så klicka på pilen intill Moderkort till vänster.
Där öppnar sig flera detaljrader med bland annat Moderkort som du klickar på igen.
I högerfönstret visas vad som finns i din dator. T.ex: "Moderkortsnamn Asus M4A78-E"

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA