Vill formatera ny dell laptop

Permalänk
Medlem

Vill formatera ny dell laptop

Hej!

Har en ny Dell laptop som jag vill blåsa tänkte ladda hem win 7 och sen använda produktnyckeln som sitter under datorn men får om man göe en "clean install", får man ändå alla drivrutiner och sånt osm te.x till musen på laptopen och webbkameran m.m.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej!

Har en ny Dell laptop som jag vill blåsa tänkte ladda hem win 7 och sen använda produktnyckeln som sitter under datorn men får om man göe en "clean install", får man ändå alla drivrutiner och sånt osm te.x till musen på laptopen och webbkameran m.m.?

Har du inte recovery skivor eller bränt ner det redan, flesta laptops antingen följer skivor med eller man får bränna själv. Föreslår gå in på dells support sidor och se vad de har till din laptop först.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Ja men om man använder recovery skivor får man ju alla skitprogram igen vill ju bli av med dom så tänkte gara en clean install men undrar om man blir av men alla drivisar till webbkameran och mouspaden m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Ja men om man använder recovery skivor får man ju alla skitprogram igen vill ju bli av med dom så tänkte gara en clean install men undrar om man blir av men alla drivisar till webbkameran och mouspaden m.m.

Du har inte sagt vilken lappy du har men dell har oftast alla nödvändiga drivers på sina supportsidor så kolla upp där först.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Denna Dell Inspiron 5010/7354 - Elgiganten
Kan du leta lite e dålig på sånt
Sök iaf på Dell inspiron n5010

EDIT: Drivrutiner & nedladdningar

Permalänk
Medlem

En sissta fråga om jag gör en clean install kommer touchpaden fungera då och hur bli det med alla drivisar snälla hjälp nån vill komma igång....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

En sissta fråga om jag gör en clean install kommer touchpaden fungera då och hur bli det med alla drivisar snälla hjälp nån vill komma igång....

Du hade ju själv länkat till drivrutinerna, där finns ju drivrutiner till musplattan, om det är den du menar, i alla fall så bör den fungera som en standardmus tills du har installerat drivrutinerna som öppnar upp för flera funktioner

Ladda hem ALLA drivrutiner på ett USB-minne så du kan installera dessa när du har installerat klart.

OBS I alla fall på XPs tid så funkade det inte med en vanlig OEM-skiva på Dell, man var tvungen att ha en skiva som var avsedd för Dell, man behöver inte slå in licenskoden på dessa, sen var de aktiverade från start. Men en std OEM så kunde man slå in koden fast inte aktivera.... tror jag, länge sedan. Ja det var XP så mycket kan ha ändrats.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken typ av skiva du ska använda. Men på min studio funkade touchen hur bra som helst vid installeringen av win7. Jag blåste min innan jag ens startat den.. hatar allt skit man får med

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det finns många trådar om det här. Jag föreslår att du söker lite i forumet först. Om du därefter får några mer detaljerade frågor, kan du skapa en ny tråd eller ställa frågorna i en av de befintliga trådarna beroende på vad som är mest lämpligt. Observera också att du inte får lov att ladda ner Windows på olagligt sätt bara för att du har en licens.