Steelseries 5h v2, värt med usb-modellen?

Permalänk
Medlem

Steelseries 5h v2, värt med usb-modellen?

Tjena. Ska köpa ett par nya gaminglurar, just nu har jag fastnat för Steelseries 5h v2. Nu är det så att det finns två modeller på denna. Ena utan usb-ingång för datorn, alltså enbart 3,5 mm ingång för ljud och mic. Sen finns det en till modell med usb, där man kopplar in 3,5 mm pluggarna i en usb-adapter. Usb-adaptern kopplar man sedan in i datorn.

Det ska tilläggas att det kostar 150 spänn mer för usb-modellen. Vilken är mest värd att köpa? Vad är fördelen med usb-modellen?

Länkar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137272

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=137176

Permalänk
Medlem

Köp den UTAN till att börja med.

Ifall du fortfarande känner att du vill ha ett USB köper du till ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=44539

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med usb-adapter?

Permalänk
Medlem

Fördelen med usb modellen är väll om du ej har ett ljudkort i datorn eller om det gått sönder.
Fördelen men det "analoga" är ju att du kan sätta det i ett externt ljudkort och kontakterna passa på fler ställen än bara datorn usb kan du ju bara ha i datorn.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

jag har ett bra ljudkort i datorn, så då spelar det ingen roll. Blir det lika bra surroundljud med 3,5 mm uttaget som usb-adaptern? Det är nämnligen viktigt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

jag har ett bra ljudkort i datorn, så då spelar det ingen roll. Blir det lika bra surroundljud med 3,5 mm uttaget som usb-adaptern? Det är nämnligen viktigt för mig.

Har du ett bra ljudkort kommer det antagligen bli bättre ljud med 3.5mm eftersom USB adaptern har ett inbyggt ljudkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av artiqio:

Har du ett bra ljudkort kommer det antagligen bli bättre ljud med 3.5mm eftersom USB adaptern har ett inbyggt ljudkort.

ok, och det blir bra surroundljud med 3,5mm pluggen också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

jag har ett bra ljudkort i datorn, så då spelar det ingen roll. Blir det lika bra surroundljud med 3,5 mm uttaget som usb-adaptern? Det är nämnligen viktigt för mig.

Är surround så viktigt för dej så använder du inte lurar.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Är surround så viktigt för dej så använder du inte lurar.

När man ska spela skjutarspel, är det bra med surroundljud då man vet vart skotten kommer ifrån