[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Något sådant rykte jag har inte hört, men vem vet...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

SGS1 är den telefon som är bland de enklare att roota så det skall nog inte vara någon fara.

Låter kanon. Tack
Känner att en smartphone måste gå att roota om jag skall ha den.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig men har jag missat när denna telefon planeras att släppas?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDA:

Ursäkta mig men har jag missat när denna telefon planeras att släppas?

Jag är inte säker men jag tror det är planerat i maj.
Har dock hör allt från sista februari till mitter på mars maj och Q3.
Februari kan vi nog glömma. Jag sätter mina pengar på maj.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag är inte säker men jag tror det är planerat i maj.
Har dock hör allt från sista februari till mitter på mars maj och Q3.
Februari kan vi nog glömma. Jag sätter mina pengar på maj.

Okey, mars/april vore inte helt fel för då är det dags att förnya abonnemanget.

Tittat på HTC Desire HD men hört att batteritiden inte är den bästa, batteriet på denna verkar kraftigare.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDA:

Okey, mars/april vore inte helt fel för då är det dags att förnya abonnemanget.

Tittat på HTC Desire HD men hört att batteritiden inte är den bästa, batteriet på denna verkar kraftigare.

Sån tur du har ^^ mitt abonnemang går ut i augusti >.<
Får bli att köpa utan abonnemang denna gången ^^;
Jo det verkar helt klart vara mer kräm med sina 1650mAh och alla strömsnåla gizmos dom tryckt in denna gången.
Tror det kommer bli en djäklars snabb lur så fort dom rootat och fått ut lite custom droids på XDA.
Kommer nog fixa till batteritiden en hel del då också.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

+USB OTG
+HDMI ut genom USB(MHT)
+NFC
+3-axis gyroscope

Permalänk
Medlem

Nu vet inte jag om detta är nyheter för er men iaf;

"Olika processorer i Samsung Galaxy S2
Samsung kan inte täcka behovet av den egna Exynos-processorn när den kommande flaggskeppsmodellen Galaxy S2 ska produceras. "

http://www.mobil.se/nyheter/olika-processorer-i-samsung-galax...

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Skrivet av MDA:

Nu vet inte jag om detta är nyheter för er men iaf;

"Olika processorer i Samsung Galaxy S2
Samsung kan inte täcka behovet av den egna Exynos-processorn när den kommande flaggskeppsmodellen Galaxy S2 ska produceras. "

http://www.mobil.se/nyheter/olika-processorer-i-samsung-galax...

Samsung gör det igen...
Olika versioner av samma mobil.
Kan dom inte byta ut GPS-chippet i samma vända också?
Alla GPS-chip Samsung använder är ju kassa.

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kan komma att bli prestandaskillnader?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Vann 10000kr idag på triss ;D så är det värt att vänta på samsung Galaxy S2 eller köpa Optimus X2 idag? Hört att samsungs kamera kommer vara bättre än LG stars kamera sen fattar jag inte vad root är och vad man har för användning av hdmi sry :Phoppas den kommer att ha bra mp3spelare har en samsung T10 nu och på den kan man ändra hastigheten på låtarna samt spela in musik i radion

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

+USB OTG
+HDMI ut genom USB(MHT)
+NFC
+3-axis gyroscope

Tillagt.
Vad menas med NFC?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Tillagt.
Vad menas med NFC?

Near Field Communication.
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Near_field_com...

Permalänk
Medlem

Det här blir en SuPeRtElEfOn!!!
Första recensionen förresten:
http://www.mobile-review.com/review/samsung-galaxy-s2-en.shtm...
Detta är del 1 av en kommande preview, och mycket är fortfarande i alfa-stadiet mjukvarumässigt. Ändå kul att läsa lite intryck.

Permalänk
Medlem

Ser mycket lovande ut.. misstänker att den kommer hamna runt 7000:- och det känns ju lite saftigt för en telefon.

Finns det några prisuppgifter i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Ser mycket lovande ut.. misstänker att den kommer hamna runt 7000:- och det känns ju lite saftigt för en telefon.

Finns det några prisuppgifter i dagsläget?

600:- GBP/6500:- SEK preliminärt i Storbritannien. Liiite väl saftigt.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Ser värkligen låvande ut
Undrar hur snabb den är och hur batteritiden ser ut utan touchwiz ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vänta på den här telefonen. Här kommer lite om skärmen. Färgrymden (gamut) verkar ju slå allt.
http://www.youtube.com/watch?v=2KsxIAm-KkM&feature=related
Om den lanserar i Sverige med en LCD-skärm, som det går en del rykten om, så måste jag importera den.

Permalänk
Medlem

Denna video är lite kort och kass, men OJ! Vad man ser tydliga skillnader mellan SGS1 och SGS2 !
http://www.youtube.com/watch?v=4zKYrNMhKkI&feature=related

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Hade inte SGS1 en slcd i europa osv?
men borde vara samoled dom jämnför med i den videon. eller?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

samma preview som länkas ovan #10844039

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Hade inte SGS1 en slcd i europa osv?
men borde vara samoled dom jämnför med i den videon. eller?

Nej, det släpps nu en bantad SGS, Galaxy SL(i9003) med LCD för asien och mellanöstern. Vi i europa har vart förskonade från bantade modeller, och vad det verkar så kommer vi få den riktiga SGS2(i9100) med exynos istället för tegra 2 varianten(i9103)

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nej, det släpps nu en bantad SGS, Galaxy SL(i9003) med LCD för asien och mellanöstern. Vi i europa har vart förskonade från bantade modeller, och vad det verkar så kommer vi få den riktiga SGS2(i9100) med exynos istället för tegra 2 varianten(i9103)

Du räddade precis min hitintills eländiga dag ^^
Tack för det

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nej, det släpps nu en bantad SGS, Galaxy SL(i9003) med LCD för asien och mellanöstern. Vi i europa har vart förskonade från bantade modeller, och vad det verkar så kommer vi få den riktiga SGS2(i9100) med exynos istället för tegra 2 varianten(i9103)

Bantad modell menar du? bantade modeller måste ju innebära att man även tar med floppen nexus s? utan samoled...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thereal_twisted:

Nej, det släpps nu en bantad SGS, Galaxy SL(i9003) med LCD för asien och mellanöstern. Vi i europa har vart förskonade från bantade modeller, och vad det verkar så kommer vi få den riktiga SGS2(i9100) med exynos istället för tegra 2 varianten(i9103)

Detta är riktigt trevliga nyheter. Har just nu en SGS1 som jag är nöjd med, men skulle dock vilja införskaffa en sådan här, eller Galaxy Tab 10.1. SGS 2 ser inte ut kompromissa någonstans: den är tunnast, har störst och bäst skärm (inte bäst skärmupplösning dock), kraftigaste grafikprocessorn, spelar upp 1080p-material i 30 fps o.s.v.

Permalänk

Vi kommer få i9100 här, vilket betyder Exynos, och hela rubbet. Samsung säljer bara en modell per region, skulle tippa på att asien/mellanöstern åker på tegra2 modellen(i9103). Rent hårdvarumässigt så fixar exynos spel in/upp 1080p@60fps, så det finns marginal Kanske kommer en 3d variant senare och då kommer ju 1080p@60fps väl till pass.

Har SGS jag också, känns inte direkt akut att byta nu sedan CM7 har kommit till SGS, det är sjukt bra. Så jag avvaktar tills priserna stabiliseras och man får en överblick över vilka utvecklarcommunitys som kommer dev. till SGS2. Och om cyanogen tar sig an SGS2, hoppas det! Vet redan en grym svensk kock(Doc) som snart släpper ett online kök för Ox2 och har ett på G för SGS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Har SGS jag också, känns inte direkt akut att byta nu sedan CM7 har kommit till SGS, det är sjukt bra.

Kör du 2.3.3 då? i så fall undrar jag om dom har fixat till CM7 för ginger riktigt nu eller om det fortfarande är CM7 för froyo dom slänger in.

Sorry for off topic.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Kör du 2.3.3 då? i så fall undrar jag om dom har fixat till CM7 för ginger riktigt nu eller om det fortfarande är CM7 för froyo dom slänger in.

Sorry for off topic.

CM7 är 2.3.x
CM6 är 2.2.x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

CM7 är 2.3.x
CM6 är 2.2.x

My bad ^^
fick för mig att den inte var helt färdig ännu :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt