Vapeninställningar nollställs på bad company 2

Permalänk

Vapeninställningar nollställs på bad company 2

Hej! Är de någon mer än jag som har följande irriterande problem?

Varje gång jar går från att spela Vanliga Bad Comany 2 till att spela vietnam, och vice versa, så måste jag välja om alla mina vapen, på alla classerna, igen. De vill säga, alla vapen och spec har ställts sig på ursprungsvalet på Vietman när jag tidigare under dagen spelat Bad Company och tvärt om.

Någon mer som har samma problem?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Har samma problem, sjukt störande.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk

Eller hur?! Speciellt när man kommit in i en match, ska spawna och känner "fan jag måste byta class, men FUCK de är nollställt och de tar hundra år att göra de inställningar man vill ha". Eller ännu värre när man kommer in i en match och inte tänker på att allt är nollställt vips så står man där med standarnbössan utan vare sig sikte eller extra ammo...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

lider dock inte av det problemet dock så lider jag av (ytterst sällan) men förbannat störande att man kommer in på en server så kan jag inte använda ngt som man låser upp utan bara det man börjar spelet med :S

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

lider dock inte av det problemet dock så lider jag av (ytterst sällan) men förbannat störande att man kommer in på en server så kan jag inte använda ngt som man låser upp utan bara det man börjar spelet med :S

jag älskar sånna servrar

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

Det är något jag lagt märke till med, hur kommer det sig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är något jag lagt märke till med, hur kommer det sig?

inte en blekaste aning men det är iaf grymt störande...

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Avstängd

Samma här! Borde gå att skrivskydda den filen som hanterar detta.Har dock inte försökt hitta den

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Har samma problem. Har därför slutat spela vietnam.

Permalänk
Medlem

Tyckte Vietnam var sämsta tillägget någonsin så jag spelar det inte längre, men visst då när jag utvärderade och provade det så hade jag samma problem.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

inte en blekaste aning men det är iaf grymt störande...

Beror på tappad kontakt med EA-online har jag fått höra...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

Det problem TS har beror på att Dice har valt att lagra kit configsen på samma rader i både Vietnam och BC2.
Så varje gång du byter spel och vapnen i ett visst kit inte finns så väljer den standard vapnet.

Allt lagras i Dokument/BFBC2/GameSettings.ini
KitConfig_0 = Assault
KitConfig_1 = Engineer
KitConfig_2 = Medic
KitConfig_3 = Recon

Man kan även se att Dice lagt in 4 extra kit configs som inte används, inte särskilt smart av dom.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid ta write protect på game settings dokumentet.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Tänkte bara fråga en sak, om man ominstallerar Bad Company 2, försvinner alla upplåsta vapen och sånt?

/Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnorLeif80:

Tänkte bara fråga en sak, om man ominstallerar Bad Company 2, försvinner alla upplåsta vapen och sånt?

/Andreas

Nej, det sparas inte lokalt

Edit: 13:37 :3

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tack så mycket!

/Andreas