Skumt felmeddelande vid start av spel!

Permalänk
Medlem

Skumt felmeddelande vid start av spel!

hallå!

Stötte precis på ett problem jag inte känner igen och vänder mig därför hit för lösning på problemet!

iaf, Lillebror (8 år) skulle spela Mamma Mu Vinterlekar på sin laptop, en 1 år gammal HP med 17-tummare, kan ta reda på modellnamn om det skulle vara till hjälp!

iaf, när han startar spelet får han följande felmeddelande:

Citat:

Mamma Mu Vinterlekar kan inte köras samtidigt som Inställningar.
Stäng av Inställningar och starta Mamma Mu vinterlekar igen.

Har givetvis fått liknande felmeddelanden förrut när vissa program inte lirar tillsamman, men jag vet inte vad "Inställningar" är och ännu mindre hur man stänger av "Inställningar"
Har varit inne och rotat i aktivitetshanteraren men hittar givetvis inget program som heter "Inställningar"!

Lösningar?

Permalänk

Ja, jag har gett upp att försöka få igång gamla spel på nyare datorer. Numera är det en gammal laptop (P4) som agerar barnspeldator. Funkar bara bra! Du kan pröva att köra i kompatibilitetsläge (fungerar olika beroende på vilken version av Windows som är installerad).

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Japp har också en liten sladdbrorsa på 7 år som vill spela gamla barnspel på sin dator (HP laptop med Win 7) och det är kompatibilitetsläge som gäller om du ska få det att funka. Minns också något gammalt Mumin-spel som bara ville starta om det kördes i komp.läge för Win 95 med 256 färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ume'-Johan:

Ja, jag har gett upp att försöka få igång gamla spel på nyare datorer. Numera är det en gammal laptop (P4) som agerar barnspeldator. Funkar bara bra! Du kan pröva att köra i kompatibilitetsläge (fungerar olika beroende på vilken version av Windows som är installerad).

installerade om spelet (första gången jag körde i kompitabilitetsläget sa den att installationen var skadad) och körde den i kompitabilitetsläget och nu fungerar det utmärkt och lillebror är glad och nöjd!

Tack för snabb hjälp, tråden kan nu låsas! :=