Var hitta längre crossfire brygga?

Permalänk

Var hitta längre crossfire brygga?

Sökt men inte hittat mer än samma typ av fråga men inget om var man kan köpa!

jag måste köra mina kort med en extra plats imellan och därmed räcker inte standardbryggan! var hitta en sån som är en liten bit längre?

tackar

Permalänk
Medlem

Komplett har.

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat Tradera/Ebay?

Permalänk

Man bör köra korten i portarna högst upp, risken är att den lägre porten är en med mindre bandbredd vilket kan medföra flaskhals.

Permalänk
Medlem

Kolla Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jivel96:

Kolla Inet

Inet har inte..

Permalänk

tackar ska beställa en! http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=586924

hmm. är bara den längst ner jag kan använda mig av.. har ett gigabyte UD7 X58, är det strypt tro?

Kollade deras sida, naturligtvis är det x8 på den nedersta:( duger inte x8 till nått alls?

Permalänk
Hedersmedlem

Tror inte du märker nån skillnad på 8x och 16x, kanske skiljer nån procent max beroende på kort. 6990 kanske inte tycker om att köras på 8x, annars ska det vara lugnt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Sc...

enligt http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_5870_PCI-Express_Sc... så är det marginell skillnad! anledning till att jag vill ha dom mer isär är att jag vill få plats med vattenblocket imellan,, och det går inte om jag inte kär på den porten längst ner, men iofs, är väl meninghslöst o köra blocken då efetrsom det inte är nån mening o klocka?? elelr vrider jag det konstigt nu?

Permalänk

Om porten är x8 så bör det inte vara några problem, kanske om du planerade att köra två 6990 kort eller liknande monster.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om porten är x8 så bör det inte vara några problem, kanske om du planerade att köra två 6990 kort eller liknande monster.

hur kör du dina 6870?

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

hur kör du dina 6870?

Jag kör dom i de två översta portarna i dubbla x16.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag kör dom i de två översta portarna i dubbla x16.

vi har ganska likt system!

Du har inte lust att köra en referensomgång 3dmark 11 med nuvarande setup, och sen en i x8 läget?

Hade varit super:)

sen funderar jag på scenariot: anledningen att jag vill köra i x8 prten är för att då får jag plats med mina vattenblock! men om x8 begränsningen ändå äter upp det jag ska klocka så är det ju meningslöst, så fungerar deta så?

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

vi har ganska likt system!

Du har inte lust att köra en referensomgång 3dmark 11 med nuvarande setup, och sen en i x8 läget?

Hade varit super:)

sen funderar jag på scenariot: anledningen att jag vill köra i x8 prten är för att då får jag plats med mina vattenblock! men om x8 begränsningen ändå äter upp det jag ska klocka så är det ju meningslöst, så fungerar deta så?

Kan inte då jag är på jobb i S-vall för tillfället och är inte hemma på ett tag. Däremot vet jag att skillnaden mellan x16 och x8 brukar nästan alltid ligga på runt 1-4% (beroende på kort). Med lite lätt överklockning så ökar du upp prestandan med kanske 10-15% så du lär tjäna på det ändå.

Permalänk

Strålande, jag gör ett försök:)

tack för svaren!