Felet är inte pre-renders, eftersom dessa möjligtvis skulle ge gummisnoddseffekt men inte "hack".
Nej.
Inte ett dugg. Problemet du får är att du vänder dig om så fort att spelet helt plötsligt måste mata grafikkortet med en massa nya texturer allt på en gång.
WoW är inte gjort för bra datorer, har aldrig varit, och därför läser den inte in texturer som inte "behövs" till grafikkortets minne. Annars skulle spelet kräva mer än sina 128 MB minimum texturminne. Det begär dessutom inte information från servern om vad folk har på sig etc (vilket behövs för att rita high-LOD modellerna) om du inte tittar på dem eftersom detta skulle belasta internetuppkopplingen onödigt mycket.
När du sedan vänder dig om väldigt plötsligt på ställen med mycket folk/modeller runtomkring hinner spelet helt enkelt inte begära in och läsa in texturerna tillräckligt snabbt utan det "laggar till" eftersom det tar tid att; begära utrustningsinfo från servern, läsa in de komprimerade texturfilerna från hårddisken, behandla dem i CPU och sedan mata grafikkortet med dem.
Fördelen med detta är förstås att svaga datorer orkar driva spelet, nackdelen är att bra datorer inte kan utnyttjas ens i närheten av fullt ut.
Vill du bli av med (eller förminska) bekymret krävs snabbare internetuppkoppling och att spelet körs från SSD.