Nyinstallerat Win7 men partition av hårddisk syns inte..!

Permalänk
Avstängd

Nyinstallerat Win7 men partition av hårddisk syns inte..!

Tjena..!

Installerade idag Windows 7 på min dator.. Under installationen så kom frågan upp angående om var jag ville installera Win7 och lite olika val med tex ta bort, formatera osv..

Jag valde att formatera den partition av hårddisken där jag ville installera Win7 och markera sedan den partitionen att installera på och sedan vidare..

Nu när installtionen är färdig så syns inte den andra partitionen av hårddisken i *den här datorn*

Finns det något sätt att få fram denna partitionen nu eller måste jag installera om allting..? Vill gärna slippa.!

Tack på förhand..!

// Peter

Permalänk
Medlem

Kolla i diskhanteraren om du hittar oanvänd, sen skapa partition

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ygd3n menade var högerklicka på dator i startmenyn sen hantera, där inne hittar du diskhanteraren. Och så kommer du se en disk som är svartfärgad i ramen, och den skapar du partition på.

Visa signatur

[ Intel Core i7 960 | Asus P6X58D-E Premium | Noctua NH-U12P ]
[ 12GB Kingston HyperX T1 2000MHz | Asus GeForce GTX 480 ]
[ Fractal Design R3 | Corsair 750w HX ]
[ Corsair 120GB F120 SSD, WD Caviar Black 2TB, WD 600GB ]
[ Asus VG236H 120Hz | Samsung P2450H ]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det jag menar är att använda swecs sökfunktion.. Den är varken trasig eller osynlig!

Permalänk
Medlem

Efter ominstallation av Win7 så har en partion "försvunnit". Har en extradisk som är delad i två delar. Nu syns bara den ena delen, jättekonstigt, den syns i diskhanteraren under administrationsverktyg men inte under dator....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Efter ominstallation av Win7 så har en partion "försvunnit". Har en extradisk som är delad i två delar. Nu syns bara den ena delen, jättekonstigt, den syns i diskhanteraren under administrationsverktyg men inte under dator....

Högerklicka på partitionen och tilldela enhetsbokstav.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Högerklicka på partitionen och tilldela enhetsbokstav.

Ahh! Tack så sjukt mycket, trodde allt hade gått förlorat!