Inlägg

Inlägg som XzaR har skrivit i forumet
Av XzaR

Det beror faktiskt på vad man köper. Jag har byggt en egen extern lösning där jag har en trälåda utanför mitt chassi med en d5 pump som går på lägsta hastig med en tjock radiator med fläktar som går på lågvarv vilket är väldigt tyst.

Först köpte jag en EK-DCP 4.0 vilket låter som ett större jetplan så jag skulle inte rekommendera den. Jag kör också med 19/13mm slangar som jag heller inte rekommendera eftersom det är väldigt svårt att jobba med dem.

Av XzaR
Skrivet av Squedo:

Och det gör att du ser spelare före dom ser dig i periferin. Så hur kan det inte klassas som fusk?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fast gubbarna blir mindre vilket gör att det blir svårare att träffa headshot.

Nu vet jag inte hur man ändrar FOV i GTA eftersom jag inte har spelet, om det är i en config fil eller ett hack. Fast jag tycker de skulle ha haft med det i inställningarna i spelet. På så sätt skulle vem som helst kunna ändra det och då får man skylla sig själv om man inte kör med hög FOV.

Jag får oftast huvudvärk när jag spelar spel med låg FOV så det skulle vara bra om det var tillåtet att ändra den. Jag får helt enkelt skippa GTA om det skulle vara så att jag får huvudverk. Fast jag kommer nog inte köpa spelet för ens det har varit ute ett tag.

Av XzaR

Tycker inte FOV bör klassas som fusk, det finns både för och nackdelar. Hög FOV gör ju ändå att det blir svårare att sikta på dem som är längre bort.

Av XzaR
Skrivet av Dixie2003:

Hej! jag har problem med mitt csgo. Jag brukar komma in i matcher/competive med ungefär 300 ping. sen går det ner ungefär till 40-60 ping. Med dom pingen så laggar/buggar det för mig. Spelarna hackar till och sånt. Ja tycker det inte ska bli så när man har 40-60 ping. Det är jätte Jobbigt!

Kan jag få några tips på hur jag ska göra?

Tack på förhand!

Vad har du för bredband? Mobilt?
Om du har mobilt bredband kan det vara det som ställer till det.

Av XzaR

Ja, Steam support är inte snälla, råkade köpa samma sak två gånger när servern överbelastades. Första gången stod det transaction failed eller något men pengarna hade tagit så jag trodde att jag skulle få pengarna tillbaka så jag prövade att köpa igen. Sen typ efter några timmar så hade första köpet gått igenom. Men jag fick inga pengar tillbaka när jag gjorde en anmälan.

Av XzaR

Kan man underklocka?

Av XzaR

Jag tycker piratkopiering borde tillåtas. Den som vill kan köpa istället, om man går ut mitt i stan och skriker ut en super super bra idé så tror jag att dem flesta kommer att "sno" åt sig den. Jag säger inte att det är samma sak utan att det säkerligen inte går att stoppa efter att man har gjort det.

De bör endast släppa filmerna på bio istället annars blir det samma konsekvenser. Visst kommer det säkert "CamRips" men det är nog inte många som vill titta på dem. Sen kanske det finns anställda på bio:n som rippar fast då kanske man kan stämma dem på något sätt.

Som student brukade jag tanka hem mycket fast nu när man är vuxen köper jag alltid spel, film ibland och går på bio för att det är kul. Tror dem flesta som tankar är studenter som inte har råd ändå. därför tror jag inte att det skulle få in 100% av värdet av alla nerladdningar som industrin verkar tro.

Och de som är mot piratkopiering som tycker att det är lika hemskt brott som fortkörning & mord hoppas jag också tycker att barn också ska hamna i fängelse.

Det är i vår natur att kopiera som någon sa, om vi inte hade gjort det så tror jag aldrig vi skulle ha de framsteg som vi har nu för då skulle alla vara tvungna att uppfinna hjulet igen. suck..

ps. Personligen vill jag inte att dem ska endast släppa filmer på bio.

Av XzaR

Det är klart att Nvidia säger nej, dom första freesync skärmarna kommer vara dyra därför är det meninglöst att Nvidia hjälper till att pusha freesync. De kommer säkert vänta till det har blivit billigare för då försvinner säkert lönsamheten med g-sync.

Av XzaR

Testa att gå in i felsäkert läge i Windows och installera drivrutinerna där ifrån.

Av XzaR

Tror du får mer för pengarna om du köper något som den här, http://www.tradera.com/item/170613/207947938/horlursforstarka...

Av XzaR

Jag funderar på att köpa den, tror ni att den fungerar bra till film? 1080p 4-10mbit filer.

Av XzaR
Skrivet av Tumnus:

Dock ska det även finnas hårdvara som kan driva runt VRn också.

Det kommer säkert i framtiden.

Av XzaR

Varför är alla så himla negativa? Det här är väl jätte bra för VR?

Av XzaR

Mikrotik är bra men kan vara lite svåra att konfigurera.
http://www.routerboard.se/prest/sv/111-routrar

Av XzaR

Mass Effect 1, tvåan var ganska okej men gillar mer första spelet.
Dragon Age : Origins
Skryim / Oblivion har varit kul men tycker det känns lite stelt på någon sätt.
Final Fantasy 7, 8
Dungeon Siege 2
Diablo 1
The Witcher 1
Chrono Trigger
Diablo 2 LOD
Fable: The Lost Chapters
The Legend of Zelda: A Link to the Past
Eternal sonata

Av XzaR

Tycker personligen att 19/13mm är svårt att jobba med.

Av XzaR

Från:

this.processor[0] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 0); this.processor[1] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 0);

Till:

this.processor[0] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 1); this.processor[1] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 1);

Efter:

this.analyser[i].connect(this.processor[i]);

Lägg till:

this.processor[i].connect(this.audioContext.destination);

Av XzaR

[LÖST]JS Web Audio API Chrome, createScriptProcessor fungerar inte?

Hej, jag får inte "createScriptProcessor" att fungerar i Chrome, det fungerar dock i Firefox.
Inget händer i "onaudioprocess" eventet som ska köras när ljudet spelas upp.

Det måste vara något fel hur jag har anslutit alla noder för jag får i alla fall ut ljudet i Chrome.
Vet någon vad felet är i metoden _prepare()?

function PHAudio(el,options) { this.el = el; var options = options || {}; options.volume = options.volume || 1.0; options.loop = options.loop || false; this.volume = options.volume; this.loop = options.loop; this.audioContext = null; this.file = null; this.buffer = null; this.gainNode = null; this.splitter = null; this.source = null; this.processor = []; this.analyser = []; this.frequencyBinCount = []; this.frequencyArray = []; this.timeDomainArray = []; this.playing = false; this.startOffset = 0; this.startTime = 0; this._init(); } PHAudio.prototype = { _init:function() { try { this.audioContext = new AudioContext(); this.file = this.el.src; this._load(); } catch (e) { console.log("No Audio API support."); console.log(e); } }, _loadFromFile:function(file) { var self = this var fr = new FileReader(); fr.onload = function(e) { var fileResult = fr.result; self._decode(fileResult); } fr.onerror = function(e) { console.log(e); } fr.readAsArrayBuffer(file); }, _loadFromRequest:function() { var self = this; var request = new XMLHttpRequest(); request.open('GET', this.file, true); request.responseType = 'arraybuffer'; request.onload = function() { var audioData = request.response; self._decode(audioData); } request.send(); }, _load:function() { this._loadFromRequest(); }, _decode:function(audioData) { var self = this; this.audioContext.decodeAudioData(audioData, function(buffer) { self.buffer = buffer; if(self.bufferLoaded) self.bufferLoaded(); }, function(e){"Error with decoding audio data" + e.err} ); }, _disconnect:function() { for(var i = 0;i < this.analyser.length;i++) { this.analyser[i].disconnect(); this.processor[i].disconnect(); } this.splitter.disconnect(); this.gainNode.disconnect(); this.source.disconnect(); }, _prepare:function() { if(this.buffer === null) throw "No buffer to prepare."; this.source = this.audioContext.createBufferSource(); this.source.buffer = this.buffer; this.source.loop = this.loop; if(!this.source.start) { this.source.start = this.source.noteOn this.source.stop = this.source.noteOff } this.gainNode = this.audioContext.createGain(); this.processor[0] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 0); this.processor[1] = this.audioContext.createScriptProcessor(2048, 1, 0); this.splitter = this.audioContext.createChannelSplitter(); this.analyser[0] = this.audioContext.createAnalyser(); this.analyser[1] = this.audioContext.createAnalyser(); this.source.connect(this.gainNode); this.gainNode.connect(this.splitter); for(var i = 0;i < this.analyser.length;i++) { this.analyser[i].smoothingTimeConstant = 0.3; this.analyser[i].fftSize = 1024; this.splitter.connect(this.analyser[i],i,0); this.analyser[i].connect(this.processor[i]); } this.gainNode.connect(this.audioContext.destination); var self = this; this.source.onended = function(e) { self.end(); } for(var i = 0;i < this.processor.length;i++) { this.processor[i].onaudioprocess = function(e) { console.log(true); var index = self.processor.indexOf(this); if(index == 0) { self.gainNode.gain.value = self.volume; } self.frequencyBinCount[index] = self.analyser[index].frequencyBinCount; self.frequencyArray[index] = new Uint8Array(self.frequencyBinCount[index]); self.analyser[index].getByteFrequencyData(self.frequencyArray[index]); self.timeDomainArray[index] = new Uint8Array(self.frequencyBinCount[index]); self.analyser[index].getByteTimeDomainData(self.timeDomainArray[index]); } } }, getRemainingTime:function() { if(this.buffer === null) return 0; return parseInt(this.buffer.duration - this.audioContext.currentTime, 10); }, getRemainingMin:function() { return Math.floor(this.getRemainingTime()/60,10); }, getRemainingSec:function() { return this.getRemainingTime() - this.getRemainingMin()*60; }, printTimeLeft:function() { return '-' + this.getRemainingMin() + ':' + (this.getRemainingSec() > 9 ? this.getRemainingSec() : '0' + this.getRemainingSec()); }, end:function(time) { if(this.source != null || this.playing) { var time = time || 0; this.startOffset += this.audioContext.currentTime - this.startTime; this.source.stop(time); this.playing = false; this.frequencyBinCount = []; this.frequencyArray = []; this.timeDomainArray = []; this._disconnect(); } }, stop:function(time) { return this.end(time); }, play:function(time,bufferOffset) { var time = time || 0; var bufferOffset = bufferOffset || 0; try { this.end(); this._prepare(); this.startTime = this.audioContext.currentTime; this.source.start(time,bufferOffset); this.playing = true; } catch(e){}; }, resume:function() { this.play(0,this.startOffset % this.buffer.duration) }, setVolume:function(factor) { this.volume = factor; return this; }, getAverageVolume:function(channel) { var average = 0; if(this.playing && this.frequencyArray.length > 0 && this.frequencyArray[channel]) { var values = 0; var length = this.frequencyArray[channel].length; for(var i = 0; i < length; i++) { values += this.frequencyArray[channel][i]; } average = values / length; } return average; } };

Hela källkoden, http://www.xuniver.se/projects/progresshero/pub/javascripts.p....

Av XzaR

Om man kollar på din första bild ser det ut som du inte har kopplat skärmen till grafikkortet utan moderkortet.

Av XzaR
Skrivet av anon214934:

Det går men det är absolut inte rekommenderat. Det är ett fulhack och det går att kombinera display: inline*; med vertical-align för att göra det proper.

Ja det kanske det är. Säkert bättre att använda position relative på en parent div och sedan position absolute för att få något i mitten om det skulle vara något block element.