@Aleshi:
Sorry, om du upplever och tolkar det sådär som du la upp det.
Sluta snacka fisar som släpps. Snacka flopp istället.
Jag undrar bara var all kraft tar vägen vare sig det gäller 1 flopp eller 1000 flopp, AMD eller Nvidia? AMD's kort presterar annorlunda men har högre flopps, varför? Vad har det för nytta att det står på papper om inte det ger något i verkligheten? Eller är NV flopps starkare och presterar bättre? Finns det något annat sätt att räkna på då man jämför olika GPU tillverkare sinsemellan som är bättre?
Förstå mig rätt, vi upplever saker på olika sätt, om du upplevde att jag svartmålar AMD för jag undrar varför de ljuger så får det stå för dig själv. Många företag ljuger för att sälja sina produkter. AMD har ljugit och även Nvidia det vet både du och de flesta här. Tyvärr, så är det vi konsumenter som antingen går på lögnen eller inte... Jag tycker det är bra att diskutera på forum om just sådant. (Alldeles för många som gick på 970 "4Gb" lögnen från Nvidia).
DX12 har lite mantle inbakat och därför presterar AMD "just nu" bättre i något enstaka spel (DX12), de har arbetat med den tekniken något längre än de gröna.
Att AoTs presterar bra med AMD's teknik är just för de arbetat länge med AMD... en gammal video som visar hur det var 2014 (demo AoTs).
Publicerades den 2 feb. 2014
AMD rigged a benchmark (Most likely be request fo their PR) so it wil run REALLY bad on NVIDA hardware.
But you can debunked their claims about "draw calls" and DirectX 11.2 real fast.
You need to do 2 things.
Disable the "Special Sauce" Motion Blur...designed/coded for GNC cards.
(Just like the SSAO in DIRT3)
ENABLE multithreading in the application, a feature AMD dosn't have (Command List).
And slam bam...Mantle dosn't look good anymore.
It's not being draw call limited, what makes the "demo" run bad is the Special Sauce" Motion Blur
Shame om dishonest AMD PR!!!
https://www.youtube.com/watch?v=8efNtw-gkCA
Keep Calm and stay cool!
MVH