Inlägg

Inlägg som regret har skrivit i forumet
Av regret
Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
hur har du fått så att applikationens namn visas i wmiibar:en?

Inget. Är så i ursprungs-configurationen i senaste versionen.

Av regret
Av regret

Du kompilerar väl med g++ och inte gcc?

Av regret

Det finns en fortran77-kompilator som heter g77. Tror även att det finns en fortran95-kompilator nu för tiden.

Av regret

Linux

Av regret

Språket heter Assembly inte Assembler. Assembler är programmet som tolkar Assembly koden och spottar ur sig maskin kod.

Av regret

Det är ingen bugg. I mode 2 ska man klara 25 rader (som räknas ner till 0) sedan avslutas spelet.

Av regret

Har lagt upp en förbättrad version nu. Ändringarna är:

* Snabbare sidledsförflyttning
* Transparenta block för att förtydliga text.
* CTRL får klossen att falla hela vägen ner.
* Default höjden i mode 2 har höjts för att göra det lite svettigare :).

Synpunkter/förbättringar önskas.

Av regret

Orkar du inte skriva 'make' förtjänar du inte att få spela det.

Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elk
Det kompilerar och körs fint i OS X utan modifikation av koden.

Gotta love SDL :D.

Lägger upp en ny version senare ikväll med lite förbättringar.

Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Nice, lite saker har jag ändå att rapportera.

* Quit-texten syns inte så bra med tanke på alla klossar som ligger bakom.
* 4x1-blocken kommer lite för sällan, tycker jag. Visst, de ska inte komma lika ofta som de andra, men detta är nog lite överdrift.
* Flyttning av klossen i sidled gick segt.

En liten rolig grej som du skulle kunna lägga in är att man får välja hur brett spelfältet ska vara.

Bra synpunkter. Angående texten funderar jag på att göra blocken transparenta så texten blir tydligare. Alla block kommer lika ofta (slumpas fram). Kanske ska ändra det? Någon som vet hur det är i orginalet?

Av regret

Prova mitt spel: cetris

Har kodat ihop en enkel tetris-klon i C som använder sig av SDL. En tetris-klon är ju något som alla programmerare gör förr eller senare. Lika bra att få det överstökat och samtidigt lära sig SDL.

Här är ett skärmskott som visar hur det ser ut.

Just nu finns två spellägen. Det klassiska samt ett där man ska röja bort ett antal slumpvis genererade rader. I framtiden kommer jag kanske lägga till fler spellägen och menyer. Spelet är släppt under GPL så kika på koden om ni känner för det. Kan dock inte garantera att den är läslig :).

Spelet är testat under Linux (debian sid) och Windows XP SP2. Borde dock inte vara några problem med tidigare versioner av windows.
OSX-användare: Eftersom jag inte har tillgång till någon Mac har jag inte kunnat porta det till OSX. Ni kan dock använda Linux-koden och kompilera själva utan problem.

Ladda ner till:
Linux/OSX
Windows

EDIT: Ny version 0.1.1 !

Av regret
Av regret

emerge depclean

Dödade min gentoo-installation väldigt effektivt. Fast det gjorde inte så mycket. Föredrar debian.

Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Hur fick du igång transparansen?

Finns i "desktop backgrounds settings".

Av regret

Installerade äntligen e16.7.1 igår. (när ska debian-utvecklarna få tummen ur och porta?)
Transparensen fungerar utmärkt.
Använder standard-temat winter.

http://www.student.lu.se/~nbi99mla/eskott-040930.png

Av regret

Det brukar bli så om windowspartitionen ligger på en annan hårddisk än bootloadern. Prova att lägga bootloadern på samma hårddisk och boota från den.

Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Overhard: Ja.

När vi ändå är inne på ämnet:
Finns det någon "init-fil" samt kortkommandofil för Enlightenment? Skulle behöva de två sakerna

Det finns ett program som heter e16keyedit som du kan skapa kortkommandon med.

Av regret
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sami
http://tokyo.cored.org/data/visual/Cored-DR16.tgz

där är det ;P

Det är det röda temat. Chrippas är ju en grå version av Cored.