Hur långt är ett snöre? Snudd på alla skärmar utom det absolut billigaste bottenskiktet har idag inbyggd USB-hub. Omöjligt för någon att rekommendera något utan mer utförliga önskemål – budget, storlek, upplösning, användningsområde, etc.
Budget - 1-5k
Storlek - 32 eller 34"
Upplösning - 4k UHD
Användningsområde - kontor
Hz - 100hz eller 125hz
Panel - IPS
nits (ljusstyrka) - 250 eller 300cd/m^3
svarstid - 1ms om det finns annars blir 4ms bra
Antar att du vill skicka något via "klient" dvs din TcpClient när man trycker på knapparna?
Samt göra något med planet när det kommer data i "lyssnare" dvs din TcpListener.
Nu vill jag få knapparna i mitt klient program att styra planet i mitt server program. Just nu när jag trycker på knapparna så rör sig knapparna i klient programmet. Hur kan jag få planet att röra på sig när jag trycker ner respektive knapp? Ska jag skriva in detta under varje knapp i mitt klient program?
Hej, jag försöker nu skapa ett program som innehåller en PictureBox + en bild på ett jetflygplan och ett program som har knapparna (up, ner, vänster, höger) men problemet är att alla andra knappar funkar utom min Ner knapp (btnNer.Bottom += 5;) funkar inte. Varför? Jag har kollat upp felmeddelandet CS0200 och försökt göra det men programmet klagar ändå. Använder VS i windows 10, .NET framework
CS0200: Property or indexer cannot be assigned to “--” it is read only
Hej, behöver hjälp med en avdelningsrapport, har letat i boken, på nätet och testat att se om det finns några fel med F10 men allting verkar funka, det som jag undrar över dock är varför programmet skriver ut Bok-[]matris när jag trycker på ladda lista?
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;
using System.IO;
namespace Avdelningsrapport
{
public partial class Form1 : Form
{
TcpClient klient = new TcpClient();
int port = 12345;
List<Bok> bokLista = new List<Bok>();
public Form1()
{
InitializeComponent();
klient.NoDelay = true;
if (File.Exists("texter.txt"))
{
StreamReader reader = new StreamReader("texter.txt", Encoding.UTF7, false);
string item = "";
while ((item = reader.ReadLine()) != null)
{
string[] vektor = item.Split(new string[] { "###" }, StringSplitOptions.None);
string titel = vektor[0];
string författare = vektor[1];
string typ = vektor[2];
}
reader.Close();
}
else
{
MessageBox.Show("Filen hittades tyvärr inte.");
}
}
public async void StartaMottag()
{
try
{
IPAddress adress = IPAddress.Parse("127.0.0.1");
await klient.ConnectAsync(adress, port);
buttonServer.Enabled = false;
}
catch (Exception error) { MessageBox.Show(error.Message, Text); return; }
}
public async void StartaLäsare(string message)
{
byte[] utData = Encoding.Unicode.GetBytes(message);
try
{
await klient.GetStream().WriteAsync(utData, 0, utData.Length);
}
catch (Exception error) { MessageBox.Show(error.Message, Text); return; }
}
private void buttonServer_Click(object sender, EventArgs e) // Koppla till server
{
if (!klient.Connected) StartaMottag();
}
private void LaddaLista_Click(object sender, EventArgs e) // Uppdatera listan med böcker från texter.txt filen
{
listBox.Items.Add(bokLista.ToArray());
}
private void listBox_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (bokLista.Count > 0)
{
if (listBox.SelectedItems.Count == 1)
{
StartaLäsare(listBox.Text.ToString());
bokLista.RemoveAt(listBox.SelectedIndex);
listBox.Items.RemoveAt(listBox.SelectedIndex);
}
}
}
}
public class Bok
{
public string titel; // Sparar titel
public string författare; // Sparar författare
public string typ; // Spvarar boktyp
public Bok(string titel, string författare) // Vår konstruktor
{
this.titel = titel;
this.författare = författare;
}
} // Bokens underklasser; roman, tidskrit och novellsamling
public class Roman : Bok
{
public Roman(string titel, string författare) : base(titel, författare)
{
typ = "Roman";
}
public override string ToString()
{
return " " + "\"" + titel + "\"" + " " + "av" + " " + författare + "." + " " + "(" + typ + ")";
}
}
public class Tidskrift : Bok
{
public Tidskrift(string titel, string författare) : base(titel, författare)
{
typ = "Tidskrift";
}
public override string ToString()
{
return " " + "\"" + titel + "\"" + " " + "av" + " " + författare + "." + " " + "(" + typ + ")";
}
}
public class Novellsamling : Bok
{
public Novellsamling(string titel, string författare) : base(titel, författare)
{
typ = "Novellsamling";
}
public override string ToString()
{
return " " + "\"" + titel + "\"" + " " + "av" + " " + författare + "." + " " + "(" + typ + ")";
}
}
}
Jag skrev textBox1.Text = bokLista[random.Next(bokLista.Count)].ToString(); igen och det funkade, men den slumpar "tillgänglig" och "otillgänglig", hur fixar jag så den slumpar böckerna och inte bool värdet?
Jag skrev textBox1.Text = bokLista; men det funka inte, och när jag skrev in textBox1.Text = bokLista[random.Next(bokLista.Count)].ToString(); så blir det rött under random, hur ska jag göra?
Nu funkar det Råkade skriva #### fyra tecken istället för tre som i textfilen.
Nu uppstår slump-problemet igen, programmet stängs inte ner nu när jag trycker på knappen, men ingenting slumpas i min textbox? Jag använder detta i min button1_Click:
private void button1_Click_1(object sender, EventArgs e)
{
Random random = new Random();
bokLista[random.Next(bokLista.Count)].ToString();
}