Benchmarks

Quake3

V_syncen var "OFF" i drivrutinerna. Quake3s "Sound Quality" var på "High". Timedemos som jag använde mig av var: det inbyggda Q3 demo001 och vår egen Q3 Slayer.

001_normal.jpg
slayer_normal.jpg

Titta på No FSAA resultatet och hur långsamt det skalar ner. 1280*1024/16 är alltså fullt spelbart.
640*480 med 4xFSAA är också mycket bra (mer om det senare).

001_hq.jpg
slayer_hq.jpg

32 bits färg och vi kan lägga 4xFSAA på hyllan. Däremot är 2x fortfarande spelbar i 640*480 (och i 800*600 med lite god vilja ).
Annars så är det "klassiska" 1024*768/32 utan FSAA som "lockar" mest.

Som en liten jämförelse, så vill jag redovisa några benchmarks med lite snabbare processor, P3 866.

001_normal_vs.jpg
001_hq_vs.jpg

En klar skillnad och det bör noteras att Voodoo kortet "kräver" en relativt snabb processor för att verkligen visa vad det går för.