Test: Gears 5
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Gears 5 |
Utvecklare | The Coalition |
Genre | Third Person Shooter |
Lanseringsdatum | 2019-09-06 |
Grafikmotor | Unreal Engine 4 |
Grafikgränssnitt | DirectX 12 |
Testinställningar | Fördefinierade Ultra |
The Coalition har lyckats få till en riktigt välpolerad titel med Gears 5. Spelet släpptes så sent som i september och drivs av en mycket optimerad implementation av Unreal Engine 4 under grafikgränssnittet DirectX 12. Vi plockar våra mätningar från spelets inbyggda prestandatest vid förinställda detaljläget "Ultra" och med dynamisk upplösningsskalning avstängd.
AMD:s Navi-arkitektur står sig väldigt stark i Gears 5, där respektive modell slåss med generellt dyrare varianter från Nvidia. Intressant nog är detta en titel där Nvidias Turing-kretsar inte plockar ut någon större fördel mot den äldre arkitekturen Pascal, utan här är det istället den sistnämnda som uppvisar mer muskler när den ställs mot nykomlingarna.