Test: Shadow of the Tomb Raider
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Shadow of the Tomb Raider |
Utvecklare | Eidos Montreal |
Genre | Third Person Shooter |
Lanseringsdatum | 2018-09-14 |
Grafikmotor | Foundation Engine |
Grafikgränssnitt | DirectX 12 |
Testinställningar | Fördefinierade Highest |
Shadow of the Tomb Raider bygger vidare på Foundation-motorn som de två tidigare titlarna i serien har använt. DirectX 12 ger oss bäst resultat, så därför används det grafikgränssnittet ihop med våra mätningar. Siffrorna tas från den första sekvensen av spelets inbyggda prestandatest. Detaljnivån som används är förinställda "Highest", dock med BTAO som inställning för ambient occlusion.
Spelet rullar fint på hårdvara från både Nvidia och AMD, men för det sistnämnda företaget är det utan tvekan Navi och RX 5700-serien som sticker ut. För den gröna sidan uppvisar den nuvarande arkitekturen Turing något starkare resultat än den populära föregångaren Pascal.