Permalänk
Medlem

Kt400 fast pci/agp?

Hörde nyss ett litet rykte att Kt400 har stöd för fast pci/agp hastighet. Någon som vet om detta är sant?????

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem

Spelar ju egentligen ingen roll då de har fler dividers..
Abit KD7 KT400 har ju t.ex ända upp till 7..
vilket blir 35.7Mhz vid 250mhz FSB...

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk

Precis. Då spelar det ingen större roll, men han kanske har nått som inte klarar 35,7fsb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Precis. Då spelar det ingen större roll, men han kanske har nått som inte klarar 35,7fsb.

Hehe nä bara undrade , blir inte nytt mkort på ett tag, men ny processor hade inte vatt fel.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Spelar ju egentligen ingen roll då de har fler dividers..
Abit KD7 KT400 har ju t.ex ända upp till 7..
vilket blir 35.7Mhz vid 250mhz FSB...

Moderkortet kan mycket väl ha upp till 1/7 dividern, Men jag tror knappast att KT400 chipsetet har det.

Kollade i manualen för KD7-RAID som finns på abits hemsida och det stödjer bara 1/6 PCI dividern. Om nu pll-chipet gör det är en annan sak.

Permalänk
Medlem

halloj. jag har lite frågor ni kanske kan hjälpa mig med.
Vad menas med divider, och hur fungerar det där? jag skulle vilja ha låg Mhz på pci/agp men ändå öka minnena och prollen. hur ska jag göra?

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

halloj. jag har lite frågor ni kanske kan hjälpa mig med.
Vad menas med divider, och hur fungerar det där? jag skulle vilja ha låg Mhz på pci/agp men ändå öka minnena och prollen. hur ska jag göra?

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

två inlägg där. En divider är vad det låter som. Dividerar fsb för att få en viss hastighet på tex PCI bussen. Vet inte hur jag ska förklara. Men du behöver inte tänka på att ställa in dividern på ditt kort det gör hårdvaran automatiskt.
Exempel kan en divider för moderkortet skrivas så här 5:2:1 då är pci bussen fsb:n delat på 5 i detta fall 166/5*1 = pci buss hasigheten. AGP bussen blir 166/5*2=66.66MHz. Hoppas du förstår min dåliga förklaring här. Är trött.