Permalänk

Bara skräp i 8000-spannet?

8000-kronors spannet, bu eller bä?

Jag är ute efter en laptop, gärna med stor skärm som jag kan ha ett tag (låt säga 2-3 år), utan att behöva vända o vrida på alla spel jag köper för att överväga systemkraven.

Det jag önskar är något som hanterar Adobe-paketet bra och tar aktuella och årets kommande spel utan problem.

Själva caset får också gärna vara bra, vitt tangentbord är ett stort plus men jag har egentligen vant mig vid tanken på att det aldrig finns.

Saker som jag gärna nerprioriterar: lull-lull, webcam, bluetooth, batteritid, tribals på locket, lättvikt etc.

Det vikigaste är att jag blir nöjd med datorn, och jag kan egentligen gå upp några tusen, men det verkar som det finns väldigt mycket för just ca 7995 osv, som säkert kunde räcka. Så.. är det en "sweet spot" för deals eller motsatsen?

Märken som jag inte vet något om som någon gärna få kommentera är MSI, ACER och Samsung

Är det någon som har nåt att säga så skulle jag uppskatta det mycket.
/Joe

Permalänk
Medlem

Aktuella och årets kommande spel utan problem? Då får du gå upp till typ MSI GX640 för 11-12000 kr minst, eftersom alla som kostar mindre har ATI 5650 eller 5730 vilket är helt okej men inte klarar dina krav. Grafikkort till bärbara är inte bra, det får man leva med. Har inte så stor koll på 17-tummare men tvivlar på att du kan komma undan billigare där.

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk

tack för svar
hmm, jo det verkar ju som flaskhalsen är grafikkorten oftast.

Har jag uppfattat dig rätt:

-Grafikkorten du nämnde "ATI 5650 och 5750" är så bra man kan få på en laptop i prisklassen 7-9 tusen

-MSI är ett bra märke att kolla på om man vill få en högpresterande laptop relativt billigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tankenstein

-Grafikkorten du nämnde "ATI 5650 och 5750" är så bra man kan få på en laptop i prisklassen 7-9 tusen

-MSI är ett bra märke att kolla på om man vill få en högpresterande laptop relativt billigt.

- Ja.

-Just MSI GX640 & GX740 är väldigt prisvärda modeller och har högpresterande grafikkort, till ett någorlunda överkomligt pris.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk

Är det någon som på rak arm kan rekommendera något med ati 5750 för prisvärda slantar?

Permalänk
Medlem

Menar du 5730? Känner inte till några datorer med 5750 faktiskt. Den här Asus

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539484

har 5730 men kostar hela 9500 kr O_o

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB