Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Btw, håller på att uppgradera datorn. Dock går det segt eftersom att jag inte har alla pengar nu på en gång.
Min första investering kommer att bli ett Radeon 5850. Mitt 3870 hänger inte med så bra längre.

Sen om ca en månad byts min Athlon x2 3.0 ghz ut mot en 955..

I övrigt, ett gigabyte ga-ma790x-DS4. 4 gig ocz reaper 1066 mhz. 500watt psu osv.

Vad tror ni? Håller det för metro med directx 11 1280x1024 ?

Visst vet du om att det kommer billiga x6 cpu:er från AMD i slutet av månaden, tyckte jag läste den 20:e.

Permalänk
Inaktiv

Finns det en bra tweak guide?
I DX11 blir det ospelbart på max och i DX10 blir det ospelbart när jag kommer till första mutants i prologue.

wtF?
ska jag spela i 1024X768 DX9 low?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
I DX11 blir det ospelbart på max och i DX10 blir det ospelbart när jag kommer till första mutants i prologue.

wtF?
ska jag spela i 1024X764 DX9 low?

wtF ?

Du kan väl börja med att dra ner på grafikinställningarna och se om det hjälper?

Permalänk
Inaktiv

Det hjälper, men ska man inte kunna spela detta på high i dx11 med dator i sig?
Finns det inga tweaks?

I call of pripyat drar jag ner lite gran på ljuseffekterna så får jag 25+ fps.
I konsolifierad 2033 finns det ju knappt något man kan ändra utan att dyka ner i cfg filerna, därför behöver jag en bra tweak guide

Edit:

Sänker man upplösningen får man en stor FPS boost.
Fint.

Permalänk

vilken upplösning spelar ni i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
vilken upplösning spelar ni i?

1680x1025 tror jag.

Måste köra på normal för att skiten inte ska lagga.. :/

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H3Nc3
1680x1025 tror jag.

Måste köra på normal för att skiten inte ska lagga.. :/

ok....vad har du för sign?

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag får väldigt dålig FPS, spec i jämförelse med http://www.youtube.com/watch?v=42PGI-u9tMA&feature=related

Jag har en e8500 @3.5GHz, 4GiB ram och ett 4850 som är lite överklockat men spelet är ändå helt ospelbart med runt 1FPS på medium @ 1024x728.

Verkar helt galet, ska det vara så?

EDIT: Postar WDI också

CPU: 6,5
RAM: 6,8
Grafik: 7,4
Gaming Graifk: 7,4
HDD: 5,9

EDIT2: När man stänger av firefox blir det bättre, spelbart på high @ 1280x1024

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie-or-paj
Jag tycker jag får väldigt dålig FPS, spec i jämförelse med http://www.youtube.com/watch?v=42PGI-u9tMA&feature=related

Jag har en e8500 @3.5GHz, 4GiB ram och ett 4850 som är lite överklockat men spelet är ändå helt ospelbart med runt 1FPS på medium @ 1024x728.

Verkar helt galet, ska det vara så?

EDIT: Postar WDI också

CPU: 6,5
RAM: 6,8
Grafik: 7,4
Gaming Graifk: 7,4
HDD: 5,9

EDIT2: När man stänger av firefox blir det bättre, spelbart på high @ 1280x1024

WDI ska du inte lita helt och hållet på såklart.

Metro 2033 gillar att käka grafikkort så du får nog klocka det lite till..

Medium 1024x768 = inte spelbart alls
High 1280x1024 = spelbart
What the..?

Medel 1280x1024 så borde de flyta på bättre, jag kör allt på low och likförbannat ser det fint ut.

Permalänk
Medlem

Medium 1024x768 = inte spelbart alls
High 1280x1024 = spelbart

Efter att jag stängde av firefox, verkar vara någon bugg eller nått som gör att det går segt som bara fan när den är på. Antar att flash eller nått sånt ställer till det.

Det här spel är verkligen snällt när man klockar, high 1680x1050 funkar klockrent nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

wtF?
ska jag spela i 1024X768 DX9 low?

personligen kör jag 1280 x 1024, dx 11 och resten på medel.. spåelet verkar ligga rellativt stadigt på omkring 30 - 35 fps (har inte kollat exakt). jag använder ett oklockat asus 5850.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk

Är det bara jag som har problem med att få igång spelet?
När jag startar det, så hinner jag bara så första loggan, sen står det något om att "the executable has stopped working".

Har uppdaterat drivarna till graffet, samt PhysX. DirectX är senaste versionen. Vad ska jag göra för att det ska funka?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Prövat ominstallering? Köpt spel?

Permalänk

Det funkade så fort jag uppdaterade spelet. Googlade lite och jag var inte ensam om problemet.

Permalänk

Blev väldigt chockad när jag märkte att det flöt på riktigt bra med datorn i sign! Very High DX10! Trodde jag aldrig!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Blev väldigt chockad när jag märkte att det flöt på riktigt bra med datorn i sign! Very High DX10! Trodde jag aldrig!

I vadå, 800x600?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downfall233:

Jag har i princip "samma" Samma dator Asrock n68-s 2gb ram 4770512 Och en phenom 8750 klockad till 3ghz. Så är det kanske flyter bra för mig också ska testa demo.
Edit fan de fanns inget demo

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Shit vad det tar på datorn..
Ligger på 20-30fps med very high dx11 4xaa. Första spelet jag hamnat under 30 fps på med denna dator..
EDIT: När jag slår på dx10 ist går jag upp till 50-60 fps..fan vad dx11 tar kraft.

Spelar i 1920x1080 btw.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Spelet är ju också nytt, men very high DX11 och 4AA är skapligt duktigt iaf:) sen spelar upplösningen en del roll också antar ja...

Permalänk
Medlem

Hmm

Episode 18: Armored car

Bara jag som sitter fast där totalt

-------------------------------------------------------------------SPOILER här grabbar--------------------------------------------------------------------------------

Då man blivit nerslagen av nazisterna och sen blir räddad och åker bilen, Just efter pansarvagnen passerar man ett tåg
För mig spelar det ingen roll vad jag gör, Allt bara exploderar och så dör jag :/
Någon som har ett tips?

Permalänk

Efter att ha spelat detta några timmar ikväll så älskar jag spelet
Fick det att funka smooth i dx11 genom att stänga av advanced nånting...Så spelar i 1920x1080, aa-off, very high, dx11.30-60 fps.
Absolut ett av dom bättre spelen som släppts på senare tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Hmm

-------------------------------------------------------------------SPOILER här grabbar--------------------------------------------------------------------------------

Då man blivit nerslagen av nazisterna och sen blir räddad och åker bilen, Just efter pansarvagnen passerar man ett tåg
För mig spelar det ingen roll vad jag gör, Allt bara exploderar och så dör jag :/
Någon som har ett tips?

SPOILER ALLERT!

Du ska skjuta på rälsen/brofundamentet som pansarvagnen som åker på andra sidan kör på. Annars skjuter han sönder dig.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

[QUOTE="Gainsgoblin;10051958"]Hmm

Skrivet av Sgart:

SPOILER ALLERT!

För spoilers använd [SPOILER] taggen ffs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

SPOILER ALLERT!

Du ska skjuta på rälsen/brofundamentet som pansarvagnen som åker på andra sidan kör på. Annars skjuter han sönder dig.

Var inte det

Var en spelbugg
Var tvungen att starta om banan då kunde jag bara glida förbi ^^

Var hittar jag spoilertaggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Var inte det

Var en spelbugg
Var tvungen att starta om banan då kunde jag bara glida förbi ^^

Var hittar jag spoilertaggar?

[.SPOILER] Spoilermeddelandet [./SPOILER] fast utan punkter

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Shit vad det tar på datorn..
Ligger på 20-30fps med very high dx11 4xaa. Första spelet jag hamnat under 30 fps på med denna dator..
EDIT: När jag slår på dx10 ist går jag upp till 50-60 fps..fan vad dx11 tar kraft.

Spelar i 1920x1080 btw.

Har du stängt av Advanced DOV när du kör DX11? Det är aktiverat som standad och klipper mer ellr mindre din fps på mitten med i mitt tycke minimal påverkan på grafiken. Länge sen ja läste tråden men rätt säker på att det har nämnts.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Vad kan jag köra för inställningar med ett HD5770? Har 1650x1080-skärm. Tesselation ska ju tydligen inte sänka prestandan jätte mycket, men göra stor skillnad i grafiken, så den sätter man la på max.

Men som sagt. Vilka inställningar drar mycket prestanda, men ger lite grafiskt. Och vilka tar lite prestanda, och ger mycket grafiskt?:) AA och allt sånt är väl onödigt i 1650x1080 och sänker bara fpsen brutalt antar jag?:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför inte pröva och se vad som passar din dator ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför inte pröva och se vad som passar din dator ?

Har inte fått mitt hd5770 än.. Men vilka inställningar ska man undvika? vore ju synd att behöva köra typ 800x600 med low settings för att man kör med full AA, om du förstår;) FInns ju alltid inställningar som tar mer resurser än de ger grafik

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Devrer:

Har inte fått mitt hd5770 än.. Men vilka inställningar ska man undvika? vore ju synd att behöva köra typ 800x600 med low settings för att man kör med full AA, om du förstår;) FInns ju alltid inställningar som tar mer resurser än de ger grafik

Aha.. som nån post ovan stäng av Advanced DOV och dra ner allt till mitten och sen pröva dig fram..