Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Grattis! Du verkar ha fått bra ordning på kylningen får man säga.

Tackar tackar, var drivisarna från intel som sabba min raid i tre veckor så foldingen låg nere, hittade sedan lite unreleased stuff som sparka igång skiten igen utan att tappa ett par diskar per dag från arrayen.
Har nu en hel del att ta igen, men roligt att köra 4.011 GHz numera iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Tackar tackar, var drivisarna från intel som sabba min raid i tre veckor så foldingen låg nere, hittade sedan lite unreleased stuff som sparka igång skiten igen utan att tappa ett par diskar per dag från arrayen.
Har nu en hel del att ta igen, men roligt att köra 4.011 GHz numera iaf

Minns inte om jag frågat dig förut men vad ligger du på för temp när du foldar i 4GHz och hur varmt är det i rummet?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av era909
Minns inte om jag frågat dig förut men vad ligger du på för temp när du foldar i 4GHz och hur varmt är det i rummet?

Ligger mellan 75-80c 24/7 för tillfället (tog bort push pull och slängde upp radden i taket) rummet pendlar mellan 22 (ställer upp ett fönster i min lilla lya) och 25 (stängt fönster ibland... blir varmt trots avstängda element osv). Visst kanske den degraderas lite på lång sikt men jag väntar på prisvärda 32nm prollar ändå. Den förra (C0 körd i 3.5GHz 1.25V) fick gå runt de trakterna rätt länge och den går idag som cad dator till tjejen på 3.2GHz enbart, men stabilt (pension).

edit: själv då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ligger mellan 75-80c 24/7 för tillfället (tog bort push pull och slängde upp radden i taket) rummet pendlar mellan 22 (ställer upp ett fönster i min lilla lya) och 25 (stängt fönster ibland... blir varmt trots avstängda element osv). Visst kanske den degraderas lite på lång sikt men jag väntar på prisvärda 32nm prollar ändå. Den förra (C0 körd i 3.5GHz 1.25V) fick gå runt de trakterna rätt länge och den går idag som cad dator till tjejen på 3.2GHz enbart, men stabilt (pension).

Hmmz, då kanske man skulle våga dra upp den till 4GHz.

Permalänk
Medlem

Skrämde upp den i 4GHz. Ligger på ca 70-73 grader vid foldning med 23 grader inne. Får gå så här ett tag så jag når miljonen hyffsat snabbt. Får se hur det blir med foldningen i sommar sen när min lägenhet är 30 grader även utan den extra värmen från en dator i full load.

Permalänk
Medlem

Här kommer två Wohooo's!

1. Ligger om några dagar i top 200

2. Om två veckor så ligger teamet på plats 22!

Fortsätt folda gubbar!

Mvh Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0m0ney
Här kommer två Wohooo's!

1. Ligger om några dagar i top 200

2. Om två veckor så ligger teamet på plats 22!

Fortsätt folda gubbar!

Mvh Daniel

Här förskotterar vi woohooandet

Citat:

Skrämde upp den i 4GHz. Ligger på ca 70-73 grader vid foldning med 23 grader inne. Får gå så här ett tag så jag når miljonen hyffsat snabbt. Får se hur det blir med foldningen i sommar sen när min lägenhet är 30 grader även utan den extra värmen från en dator i full load.

H50 push/pull? Varierar beroende på project för mig men tror jag låg nära 5 grader kallare i snitt med push/pull. Kanske skulle testa och montera om. Jaja mina cpus/gpus osv är oftast färskvara. Ska testa stabiliteten med att dra ner spänningen, lyckades iaf en timme prime (bara för att visa en korridorskamrat som envisas med att behålla sin barton) på 4.2 @ 1.3V, så borde nog gå att få ner tempsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

H50 push/pull?

Jag kör NH-D14 nu. Fick inte min H50 att fungera så bra som jag ville.

Permalänk
Medlem

WOOHOO vad det går. Över 30K ppd & then some!!!

Visa signatur

*.*

Permalänk

WooHoo! Team rank 100!

//Elof - när jag foldar

Permalänk
Hedersmedlem

Buuhuu! två jävla a1or i rad igen...

edit: tredje... fy fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Buuhuu! två jävla a1or i rad igen...

Hade också fått en a1 när jag vaknade idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade också fått en a1 när jag vaknade idag.

Samma här

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Prrrtu tu tu tu tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! (fanfar!)

Passerade precis 1 000 000 poäng!!

Jag som planerade att sluta folda vid 500k men blev upplyst om A3:orna.

Nästa milestone om 2.5mk ska nås den 25:e juli enligt beräkningarna.. we'll see!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toobster
Prrrtu tu tu tu tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! (fanfar!)

Passerade precis 1 000 000 poäng!!

Jag som planerade att sluta folda vid 500k men blev upplyst om A3:orna.

Nästa milestone om 2.5mk ska nås den 25:e juli enligt beräkningarna.. we'll see!

Grattis! =D

Permalänk
Medlem

Hittade detta diagram idag.

Värt lite Wohooo ändå...

http://techreport.com/r.x/core-i7-980x/folding-total.gif

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Inte så många aktiva på topp 100 i vårat lag! kanske man hinnar folda ikapp lite nu under sommaren då många stänger ner!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Wohooo!! Nu fick man äntligen råd med ett nytt grafikkort sedan 9800GX2:an dog (R.I.P. my friend). Cause of death: Possibly some heat issues

Min nya vän, HD 5850, producerar över 4000 PPD, vilket åtminstone är bättre än de 0 PPD mitt backup-kort, 6200LE, bidragit med under en längre tid nu

Vad HD 5850 har, som 9800GX2:an (Blocket-köp) inte hade, är en viktig sak, garanti! Så nu är det bara att folda den gul och blå utan oro, och orkar den inte med det tuffa folding-tempot så får den finna sig i att bli utbytt.

Fold on!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Wohooo!! Nu fick man äntligen råd med ett nytt grafikkort sedan 9800GX2:an dog (R.I.P. my friend). Cause of death: Possibly some heat issues

Min nya vän, HD 5850, producerar över 4000 PPD, vilket åtminstone är bättre än de 0 PPD mitt backup-kort, 6200LE, bidragit med under en längre tid nu

Vad HD 5850 har, som 9800GX2:an (Blocket-köp) inte hade, är en viktig sak, garanti! Så nu är det bara att folda den gul och blå utan oro, och orkar den inte med det tuffa folding-tempot så får den finna sig i att bli utbytt.

Fold on!

Lite oftopic (som vanligt i denna tråd ) men har du sett något nytt om GPU3-klienten? Får hoppas att HD5850 får lite fart framöver.

Slutfoldat för mig på ett tag, bägge mina skärmar har fått DVI-anslutningarna förstörda och jag har varken råd eller lust att byta skärmar. Siktar in mig på hösten 2010 istället.

Permalänk
Medlem

Men kul liv man lever!! Min phenom II x4 har kämpat på som aldrig förr och var 93% klar med en wu. Då dör ju självklart strömmen i hela huset så att den förlorar arbetet!!:( Förjävligt.. Sparar den inte arbetet emellanåt så att den kan återuppta det om man stänger av? Den började om från noll nu nämligen..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
har du sett något nytt om GPU3-klienten?

Inte mer än det som står här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Sparar den inte arbetet emellanåt så att den kan återuppta det om man stänger av? Den började om från noll nu nämligen..

Jo den sparar arbetet, men avslutas vissa processer på ett ej ok sätt så kan det som du upplevde hända. Testa qfix, den ska kunna skicka in så mycket av WU:n som hann foldas och du bör få motsvarande antal poäng för den WU:n. För qfix som gäller för v6 av SMP-klienten, scrolla ner en bit i qfix-länken. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Woohoo!!!!

Uppe på top 20 nu........

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Top 100!

Woohoo!

Ska upp till 1 miljon, sen blir det nog paus till i höst. Blir obehagligt varmt i min lägenhet även utan värmen från foldningen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Top 100!

Woohoo!

Ska upp till 1 miljon, sen blir det nog paus till i höst. Blir obehagligt varmt i min lägenhet även utan värmen från foldningen.

ok då behöver ja inte oroa mig då!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

wow vi har gått om xtremesystems nu . otroligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
wow vi har gått om xtremesystems nu . otroligt

Det var på tiden, snart Top 20

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

Fold on!

off topic:

9800GX2 går väldigt heta vid folding och måste därför rengöras och få ny kylpasta lite då och då. Jag hade ett kort som bara dog, men efter 10 minuter i ugnen på 200 grader blev det helt OK igen... Troligen handlade det om någon lödd förbindelse som glappade. Du kan ju alltid prova den metoden med din GX2:a också. Lycka till!

(arbetstemperatur mellan 75-85 grader är normalt, med avplockat ytterhölje och normal rumstemp. Börjar de närma sig 100 grader är det dags att rengöra... Man kan även klocka ned den en aning, fast shader clock ska givetvis höjas istället. PPD > 10000 utan större problem)

on topic:

PPD uppe och nosar på 100 000 poäng nu - Woohooo!

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Inaktiv

Grattis laget!

Permalänk
Medlem

en fråga. hur ser jag min poäng?
jag går in på
file://localhost/C:/Users/Tore/AppData/Roaming/Folding@home-x86/MyFolding.html
sen personal statistics men då är det typ bara helt grått+överskriften Folding@Home

fast jag laddade nyss ner det, så det kanske tqar ett tag eller?

EDIT: Bilder

går in på personal statistic och då ser det ut såhär

http://img339.imageshack.us/i/84114499.jpg/
http://img175.imageshack.us/i/fhome.jpg/

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
en fråga. hur ser jag min poäng?

Du måste folda klart en WU först och sedan låta statistik-sidan i fråga uppdateras en gång efter detta, därefter ska du kunna se din poäng.