Multitasking i nästa version av Iphone OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Ja?Det är väl inget nytt att den som vill vara hipp och lite inne köper en appleprodukt så dom kan sitta med sina polare/bekanta och visa hur fräna dom är?Sen att produkterna från apple är handikappade bara för att apple vill tjäna pengar på dom 2-3 gånger med mjukvarubaserade uppgraderingar är ju inte heller nått nytt?
Än är inte den sista idioten född som man kan tjäna pengar på:)
MvH...

Vad är det som är så fantastiskt som du menar att folk går miste om genom köp av en Apple-produkt?

Självklart finns det nackdelar med Apple-prylar, men för de allra flesta är jag helt övertygad om att fördelarna överväger. Ni verkar ju mena att allt är dåligt.

Att du fortfarande tror att det bara handlar om att folk köper Apple-grejor för att ”visa hur fräna dom är” visar bara på din trångsynthet. Öppna upp sinnet lite grann och se inte allt i bara svart eller vit – saker och ting är mer komplexa än bara antingen eller.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted
Vad innebär detta? Min gamla nokia 6500 slide som jag fick för 0kr från tre för typ 2 år sedan kan spela musik samtidigt som jag är inne på msn och surfar på nätet tex.

Funkar det inte att göra det på en vanlig iphone alltså? Shit så illa trodde jag aldrig det var.

Funkar prima att ha musik och andra email och sms-tjänster i bakgrunden.. men du kan inte köra t.ex. två apps från appstore samtidigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av star-affinity
Vad är det som är så fantastiskt som du menar att folk går miste om genom köp av en Apple-produkt?

Självklart finns det nackdelar med Apple-prylar, men för de allra flesta är jag helt övertygad om att fördelarna överväger. Ni verkar ju mena att allt är dåligt.

Att du fortfarande tror att det bara handlar om att folk köper Apple-grejor för att ”visa hur fräna dom är” visar bara på din trångsynthet. Öppna upp sinnet lite grann och se inte allt i bara svart eller vit – saker och ting är mer komplexa än bara antingen eller.

Måste hålla med dig.. det börjar nästan bli ett förträngande av verkligheten. Men det låter ju bra att man är den enda som "inte är en idiot som luras på pengar", och kan sticka ut lite, det är lite åt elitist-hållet, nu när apple blir mainstream.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwypaas
Visst är nördarna i minoritet men det är nördarna som står i första ledet när dem vill ha förändring och därmed leder "alla andra" åt det hållet så underskatta dem inte.

Jag underskattar ingen så länge det är ömsesidigt.
Det är inte så att alla utom nördarna är helt efterblivna när det gäller att veta vad de vill ha – att gemene man (och andra) bara köper Apple-grejor för att verka hippa.

Anser mig själv vara rätt nördig; kör Hackintosh hemma och hemma och jobbar med IT-support på ett ganska stort kontor om dagarna. Men den typen av nörd som många här verkar varar är den insöade typen som trycker ned andra och bara ser allt från sitt eget perspektiv och inte kan se fördelar och nackdelar med olika lösningar.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11

Permalänk
Citat:

Precis star-affinity! De som inte ser hur bra en iPhone är bland vanliga människor har nog inte träffat en vanlig användare de senaste åren.
Satt och åkte buss i helgen och mina kompisar satt med varsin iPhone och jämförde apps och laddade ner och började köra under resan. Det kan jag inte se med någon annan telefon. Man ska inte underskatta lekbarheten!
Sen finns det självklart buggar och missar, men de rättas antagligen till efterhand.

Förövrigt tycker jag att det är SKANDAL att jag inte kan köra mina hålkort i iPhonen. Därför har jag inte köpt någon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Vet inte hur sant det är till iPhone, men jag fick iallafall pröjsa 75 spänn för senaste uppdateringen till min iPod touch.

Tror det är gratis med uppdateringar från tex 3.1.2 till 3.13 eller så. men från 3.1.3 till 4.0 ska kosta pengar har jag hört.

-------------------------

Sen vet jag ju inte hur vissa tänker här på forumet, men jag tycker det är lite fjantigt att dumförklara folk som har köpt en apple produkt bara för att ni själva inte gillar Apple eller deras policy.
Visst kan jag hålla med om att Apple e bra på att mjölka sina kunder på pengar men jag själv äger en iPod Touch 3G med 8GB (dvs 2G hårdvara) och jag är väldigt nöjd med den. Den kann allt jag ville att den skulle kunna plus en massa till.
Jag förstår inte poängen med att gnälla om allt Apples mobila enheter inte har eller kan.
Man kan ju jailbreaka den om man nu vill ha det så. Jag hade Blackrains Jaibreak på min Touch och efter två veckor tog jag bort det för att jag inte hade behov av det. Sen var systemet inte lika stabilt länge och cydia hängde sig efter bara en vecka så jag kunde inte använda det längre. Till slut tröttnade jag på det och passade på och installerade den nyaste versionen av iPod OS.

Vad är det egentligen ni kräver av en iPhone eller iPod Touch? Vill ni rota i kerneln eller köra C++ på den för att programmera nästa generationens Photoshop på den?
Det är en mobil enhet vi snackar om, och inte en Laptop eller Netbook. Visst multitasking är en bra grej men inget jag saknar i min iPod.
Sen att inte alla som köpte iPod eller iPhone är Tekniknördar borde väl även den dummaste inser. Jag själv är mycket för teknik och jag kör Linux, Windows och Solaris. Men dom flesta som köper Apples produkter värdesätter smidig och enkel användning. Och det är just det Apples Produkter är fruktansvärt bra på. Min tjej tex bryr sig inte om Multitasking eller en taskmanager. Hon vill at skaker skall fungerar och det gör det för henne. På en Win mobile 6.5 lur hade hon säkert blivit skogstokig.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

en halv miljon svenskar har iphone, sanslöst! ty, det är förvisso en bra telefon men att så många har lust och råd att spendera så mycket pengar på en telefon det är för mig obegripligt. att skriva sms tar ju lika lång tid som att micra en panpizza.

jag har en SE för 1400 spänn vars batteri håller 1,5 vecka. är man van klarar man kanske sig med sämre batteritid men ja

Permalänk
Medlem

Så säger alla som inte kör/kört iPhone.
Att ringa och messa är en bisak med iPhone och har man inget intresse att köra appar/surfa, så är det bättre med en "vanlig" mobil.

Jag har svårt att tänka mig något annat än en iPhone framöver. Kostar visserligen mycket, men allt fungerar så j*vla bra. Snabbt och smidigt.

Visserligen finns det problem med mobilen, men allt det positiva överväger.

iPhone 4.0 med multitasking kommer bli ett rejält lyft.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Medlem

Det jobbiga nu kommer att vara att alla iphone användare kommer att skrika att dom har multitask. Vilket har framförts tidigare i tråden att dom inte har det.

Bra jobbat Jobs... lura dom mer och ge oss tekniknördar en jobbig tid framöver

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Det jobbiga nu kommer att vara att alla iphone användare kommer att skrika att dom har multitask. Vilket har framförts tidigare i tråden att dom inte har det.

Bra jobbat Jobs... lura dom mer och ge oss tekniknördar en jobbig tid framöver

Om funktionaliteten för användaren blir att det upplevs som ”multitask”, räcker inte det då?
Varför bara gå på det som står på pappret hela tiden och inte hur det är i praktiken?

Det är väl det som är den insnöade nördens stora problem – vad som händer under huven är viktigare än hur det hela upplevs av användaren. Jag är säker på att mycket som händer i en dator/mobiltelefon inte är förståeligt ens för de flesta tekniknördar. Var går gränsen för när man har ”tillräckligt” mycket kunskap för att ha koll? Hur många vet hur en processor eller ett grafikkort funkar i detalj? Om Apple-användare är lurade så är tekniknördarna det också, bara på en annan nivå.

Det finns ju säkert också fördelar med Apple's sätt att köra multitasking på. Batteritid och responsen i användargränssnitt lär hålla sig bättre.

Men för dig är det viktigare att det är ”riktig”_multitasking. Varför? Vad är det som man missar nu när det görs på Apples vis? Vad kan du göra i praktiken (inte bara på pappret) som alla användare som kör iPhone kommer missa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min windows-pc har inte heller 'riktig' multitasking,
eller kan man verkligen påstå att officepaketet kör i bakgrunden när det egentligen är utswappat på hd'n.

Det är ju bra att apple tvingar programmen att spara minne och se till att bara det
som verkligen behöver multitaska ligger som en service i bakgrunden,
eller vill du uppdatera fönster du inte ser...

Sedan är det ju enkelt för systemet att låta ett avslutat program ligga kvar i minnet
så att det i princip tar noll tid att starta igen, det är ju så android fungerar och för programmet
gör det ingen skillnad om det varit avslutat eller ej när det legat i bakgrunden.

Om någon kan komma på ett multitasking-scenario där det inte duger med en service
så får dom gärna säga till...

Permalänk
Medlem

Det är inte multitask i praktiken. Du pausar programmen när du öppnar ett annat. Det är inte multitask i teori eller praktik och upplevs inte som multitask.

DET ÄR INTE MULTITASK!!

Sen är detta teknikforum eller har jag missat något? nånstans får man väl vara lite nörd

Edit:

Angående service grejen så har du tillgång till 7 olika. vilket betyder att du som utvecklare inte kan skapa egna service. hade det varit möjligt med egna ja då kan man skapa bättre illusion av multitask.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är inte multitask i praktiken. Du pausar programmen när du öppnar ett annat. Det är inte multitask i teori eller praktik och upplevs inte som multitask.

DET ÄR INTE MULTITASK!!

Sen är detta teknikforum eller har jag missat något? nånstans får man väl vara lite nörd

Använder inte WP7 och Android samma metod?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
en halv miljon svenskar har iphone, sanslöst! ty, det är förvisso en bra telefon men att så många har lust och råd att spendera så mycket pengar på en telefon det är för mig obegripligt. att skriva sms tar ju lika lång tid som att micra en panpizza.

jag har en SE för 1400 spänn vars batteri håller 1,5 vecka. är man van klarar man kanske sig med sämre batteritid men ja

Det är ju ett fullkomligt hejdlöst gnällande här. Man skulle ju kunna tro att ni bor i Norrlands inland allihopa! Jag var inte ett dugg intresserad av iPhone så länge den kostade som en bättre begagnad bil att äga men när låsningen på min gamla Nokia 6220 classic gick ut i Februari gick jag till Telia och frågade vad dom kunde ge mig för deal på en 3GS 32GB. Det visade sig att jag kunde lägga upp 495 kr och fortsätta betala samma som jag betalat för Nokian dom senaste två åren. Dom ända två sakerna som irriterar mig är batteritiden (som delvis blir dålig eftersom man konstant använder telefonen) och att Telia anser att 500Mb datatrafik är "tillräckligt" och värt att betala 98Kr/mån för...

Annars är den en revolution i mitt liv. Den är verkligen ett verktyg jämfört mina andra telefoner (Flera SE och Nokia) som man mest ringt och smsat med. Vill man endast göra det så är inte iPhone (eller nåt annan telefon som kostar mer än tusen spänn) nåt alternativ...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Precis köpt en tredje generationens ipod touch, tur att jag tog 32gb före 8gb

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Använder inte WP7 och Android samma metod?

WP 7 mobile stödjer inte 3part multitask.
Med Android kan du skapa egna service och programmen kan köras i bakgrunden. du kan ex ha MSN igång och byta till andra appar. skulle det ta slut på minnet så stängs programmet av och session sparas (kan ha fel om det sist nämnda)

Edit:
att jämföra en SE eller gammal Windows phone med iphone är dumt. IPhone är faktiskt väldigt bra. Men tok begränsad för min smak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

att jämföra en SE eller gammal Windows phone med iphone är dumt. IPhone är faktiskt väldigt bra. Men tok begränsad för min smak.

Är fortfarande nyfiken: vad är det för något spännande som du vill göra som en iPhone inte låter dig göra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Är fortfarande nyfiken: vad är det för något spännande som du vill göra som en iPhone inte låter dig göra?

Multitask saknas tydligen.
Egna service saknas (se ovan)
Bunden till mac för att utveckla
Kräver itunes
Ej open source
Du får inte ha konkurrerande produkter på mobilen (ex annan webläsare)
osv

Visa signatur

Permalänk

Förstår inte riktigt hur multitaskingen fungerar. Om jag byter app så pausas den jag bytte ifrån och en tjänst är det som upprätthåller t ex anslutningen till skype? Men vart lagras det som appen hade i minnet när jag bytte då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Så kan man ju också se det men nu ska du inte få mig att ångra mig

Haha. Jag kan ju glädja dig med att min efter utbyte på försäkring (Råkade tappa den så rutan blev som ett spindelnät), fick jag en defekt 3G - mjukvarurelaterat vad jag kan förstå från problemen. Och som Telenor kund har man fan inte mycket till service för sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Multitask saknas tydligen.
Egna service saknas (se ovan)
Bunden till mac för att utveckla
Kräver itunes
Ej open source
Du får inte ha konkurrerande produkter på mobilen (ex annan webläsare)
osv

Oj, dom 50 miljonerna som köpt en version av iPhone ser tydligen detta som ett jätteproblem....

Sen är inte Apple så jävla inlåst som folk verkar tro, iPhone har dom begränsat endel med av en rad olika anledningar, OS X däremot tror vissa också är sjukt inlåst vilket det inte är på något sätt!

Alltså senaste halvåret har antimac folket blommat ut som fan på detta forumet och det verkar inte som om någon har använt en Apple produkt i mer än 5 minuter, eller kanske inte alls troligen!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA
Oj, dom 50 miljonerna som köpt en version av iPhone ser tydligen detta som ett jätteproblem....

Sen är inte Apple så jävla inlåst som folk verkar tro, iPhone har dom begränsat endel med av en rad olika anledningar, OS X däremot tror vissa också är sjukt inlåst vilket det inte är på något sätt!

Alltså senaste halvåret har antimac folket blommat ut som fan på detta forumet och det verkar inte som om någon har använt en Apple produkt i mer än 5 minuter, eller kanske inte alls troligen!

Nu får folk skärpa sig.

Frågan var väl ändå vad han saknade, och inte vad de 50 miljonerna iPhone-användarna ser som problem.

Inte heller handlade tråden om hur begränsat OS X är.

Jag gillar inte anti-macare, men oftast är mactalibaner värre och ska försöka försvara Appleprodukter till döden. Varför är fanboys (alla sorter) så jävla måna om att övertyga andra om hur perfekta Apple/ATi/AMD/Intel/nVidia-produkterna är i jämförelse med andra?

För att markera mina egna ställning så kan jag ju säga att jag gillar vissa Appleprodukter, men jag kan inte tänka mig en enhet som inte låter mig köra vilka program jag vill samtidigt så en iPhone är otänkbar. Även iTunes är något jag vill slippa, usch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Nu får folk skärpa sig.

Frågan var väl ändå vad han saknade, och inte vad de 50 miljonerna iPhone-användarna ser som problem.

Inte heller handlade tråden om hur begränsat OS X är.

Jag gillar inte anti-macare, men oftast är mactalibaner värre och ska försöka försvara Appleprodukter till döden. Varför är fanboys (alla sorter) så jävla måna om att övertyga andra om hur perfekta Apple/ATi/AMD/Intel/nVidia-produkterna är i jämförelse med andra?

För att markera mina egna ställning så kan jag ju säga att jag gillar vissa Appleprodukter, men jag kan inte tänka mig en enhet som inte låter mig köra vilka program jag vill samtidigt så en iPhone är otänkbar. Även iTunes är något jag vill slippa, usch.

Njo, frågan var vad han saknade, men tanken bakom frågan var att se hur många som saknar samma sak. Som misstänktes; väldigt få.

Mac-förespråkare anser jag generellt vara mer pålästa på andra plattformar än sin egen, något som inte är lika vanligt bland anti-Macare. Har ingen statistik, men det är helt klart åt det håll det lutar om man läser vad folk skriver.

Finns också en hel del exempel folk som kört Windows och sen testat och satt sig in i Mac och gått över till det och undrat varför de inte gjorde det tidigare. Windows 7 kan vara bättre, det ska erkännas att jag inte har så mycket erfarenhet av det även om jag gillar det mesta av det man hunnit testa.

Hmmm... Det var iofs iPhone vi snackade om...

Vad är det som är så hemskt med iTunes?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad 17 är detta?
http://www.metro.se/2010/04/09/2513/reklam-snart-i-din-iphone...
Inte för att jag har en iphone eller kommer skaffa en men om dom kommer slänga in reklam i en mobils apps så är det ju lite smått sinnessjukt i mina ögon. I alla fall om man betalat för appen.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Multitasking har ju funnits på symbian länge...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
vad 17 är detta?
Inte för att jag har en iphone eller kommer skaffa en men om dom kommer slänga in reklam i en mobils apps så är det ju lite smått sinnessjukt i mina ögon. I alla fall om man betalat för appen.

Du betalar för att se på TV också, tyvärr...

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med min Ipho 3gs under de 10 månaderna jag haft den... Är ingen Applefantast och har aldrig ägt något annat frånn Apple, men Iphonen är jag riktigt glad för. Har aldrig ägt en pryl jag fingrat på så mycket under så lång tid. Håller på med den lika mycket nu som när jag skaffade den. Inget nyhetens behag alltså... Visst, batteritiden är väl inte fantastisk, men jag vet inte vad jag ska jämföra med. Hade en SE k750i innan och den höll någon vecka, men vad kunde man göra med den?
Första gången jag såg en Iphone var när en vän, bosatt i USA, var på besök och visade sin Iphone 2g. Hade aldrig hört talas om den, men jag blev kär och han skickade hem en till mig.

Till topic, härlig uppdatering, men varför tror ni konspirationsteoretiker att de inte fixat riktig multitasking. Av vilken anledning tror ni att man inte vill ha appar "vilande"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squall Leonhart
Du betalar för att se på TV också, tyvärr...

Nej jag ser inte på TV men jag förstår hur du menar. :\
Kan ärligt säga dock att om HD2 hade fått reklam i sig så hade jag bytt till en cooked fw.
Hade du velat att en del av skärmen haft reklam på sig när du är inne i en app eller en snutt reklambilder innan den startar?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperA

Att antimac folket "blommat ut" har nog ironiskt nog att göra med Apples framgångar. Förr när Macarna bara var nåt man hörde talas om så hade dom sitt fläckfria rykte och folk kunde dra till med "Har du någonsin hört talas om en mac som hängt sig", "Har du någonsin hört talas om ett virus till Mac" och liknande argument. Dom var helt enkelt så yeah yeah wow wow som en dator bara skulle vara. Men idag när så många fler har Apples produkter så har folk insett att det är visst inte så bra som det låter.
Så allt handlar i slutändan om väldigt effektiv marknadsföring. Nördarna har insett det, Apple har verkligen insett det men när Apples egna användare/gemene man inser det så kommer dom få problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Att antimac folket "blommat ut" har nog ironiskt nog att göra med Apples framgångar. Förr när Macarna bara var nåt man hörde talas om så hade dom sitt fläckfria rykte och folk kunde dra till med "Har du någonsin hört talas om en mac som hängt sig", "Har du någonsin hört talas om ett virus till Mac" och liknande argument. Dom var helt enkelt så yeah yeah wow wow som en dator bara skulle vara. Men idag när så många fler har Apples produkter så har folk insett att det är visst inte så bra som det låter.
Så allt handlar i slutändan om väldigt effektiv marknadsföring. Nördarna har insett det, Apple har verkligen insett det men när Apples egna användare/gemene man inser det så kommer dom få problem.

Mmm... för så enkelt är det. INTE!
Sluta att förenkla allting! Hur gamla är ni här inne? Riktigt pubertalt ”allt-är-svar-eller-vitt-tänk” på varenda kotte nästan!

Igår i en annan tråd länkade jag till en artikel om en av anledningarna till varför många som sysslar med grafisk formgivning föredrar Mac: http://dougitdesign.com/blog/2009/10/safari-web-browser-on-wi...

Här är en annan (dock några år gammal) undersökning om ”User Interface Friction” där man kommer fram till att Mac OS X generellt är mest effektivt: http://pfeifferreport.com/trends/UIF_Report.pdf

För tusende gången: det är många saker som spelar roll, inte bara prestanda på pappret!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
vad 17 är detta?

Vad är problemet? Folk har ju redan kunnat ha reklam i sina apps ifall dom velat. Allt Apple gör nu är att erbjuda sin egna tjänst.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu