Permalänk
Medlem

F.E.A.R. 3 - Tråden

Då var det dags igen. Skall bli intressant att få se vilka ingredienser som de blandar i grytan denna gången. För jag tyckte personligen att det smakade lite bittert förra gången

Officiella hemsidan som vanligt - http://www.whatisfear.com/

Debut Trailer - F.E.A.R. 3 Video Game, Debut Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Pointman Trailer - F.E.A.R. 3 Video Game, Point Man Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Fettel Trailer - F.E.A.R. 3 Video Game, Fettel Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

E3 2010 Exclusive Trailer - F.E.A.R. 3 Video Game, E3 2010: Exclusive Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

E3 2010 Floor Gameplay (Cam) Part I - F.E.A.R. 3 Video Game, E3 2010: Floor Gameplay (Cam) Part I HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

E3 2010 Floor Gameplay (Cam) Part II - F.E.A.R. 3 Video Game, E3 2010: Floor Gameplay (Cam) Part II HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Village Demo Gameplay - F.E.A.R. 3 Video Game, GC 10: Village Demo Gameplay HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

''It's not every day we get to meet a new member of the family''

Release: Preliminärt 20/10/2010

Permalänk

Törs inte spela 1an o 2an så dom måste ju spelas innan 3an. och de kommer nog inte att hända

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnfyR - ?
Törs inte spela 1an o 2an så dom måste ju spelas innan 3an. och de kommer nog inte att hända

Rekommenderar verkligen att du spelar igenom F.E.A.R. och F.E.A.R. Extraction Point nu när det inte är några större problem att maxa dessa spel på PC för det är en riktigt skön upplevelse.
F.E.A.R. 2 hade jag dock klarat mig utan.

Permalänk
Medlem

Håller helt med Fr1dd,
Saknade verkligen en massa skräck i 2:an som fanns i 1:an.
Hoppas på bättre denna gång

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Aj det här hade jag inte förväntat mig Längtar spänt fram till releasen :D:D

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Älskade F.E.A.R 1, men efter det började det gå utför.. Vågar inte hoppas på att 3an kommer bli mycket bättre Känns som om de bara mjölkar så mycket cash de kan ur franchisen utan att bry sig allt för mycket om kvalitén på liren. Nej, tycker dem ska pröva något nytt nu.

Permalänk
Medlem

Tycker F.E.A.R. 2 har bättre känsla och skönare/smartare AI, än i ettan. Ska bli spännande och se hur F.3.A.R. blir

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Alla F.E.A.R har varit grymma, väntar med spänning på F.3.A.R nu.

Permalänk
Medlem

kommer bli grymt ju !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Tycker F.E.A.R. 2 har bättre känsla och skönare/smartare AI, än i ettan. Ska bli spännande och se hur F.3.A.R. blir

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson
Alla F.E.A.R har varit grymma, väntar med spänning på F.3.A.R nu.

Kul att höra att det även finns de som gillade F.E.A.R. 2 också. Men jag måste fråga av nyfikenhet.

Tyckte ni att den delen där man satte sig i en stor robot precis som i ett AvP-spel och brutalt bara mosade allt motstånd passade in i atmosfären som F.E.A.R. genererar?

Detta är inget slag mot F.E.A.R. 2 utan som sagt en ren fråga av nyfikenhet

Permalänk
Medlem

Intressant!
men jag är dok orolig över att det blir en halvdan konsolportning som 2an är...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fr1dd
Tyckte ni att den delen där man satte sig i en stor robot precis som i ett AvP-spel och brutalt bara mosade allt motstånd passade in i atmosfären som F.E.A.R. genererar?

Det är ju gött med lite omväxling för en gång skull i ett sådant spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
Intressant!
men jag är dok orolig över att det blir en halvdan konsolportning som 2an är...

Vart hittar vi den här "halvdan konsolportningen" i F.E.A.R. 2? För jag tyckte inte det kändes som en portning alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inga spekulationer på nätet eller rykten åtminstone om en release ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moses666
inga spekulationer på nätet eller rykten åtminstone om en release ?

Inga fasta datum utan endast preliminärt Q4 2010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vart hittar vi den här "halvdan konsolportningen" i F.E.A.R. 2? För jag tyckte inte det kändes som en portning alls.

Enligt en polare eftersom jag inte vågat köra nåt av dem:
"Spamma E, spamma den knappen, spamma E för att göra allt"

Har ingen aning själv dock Han störde sig iaf

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overheizer
Enligt en polare eftersom jag inte vågat köra nåt av dem:
"Spamma E, spamma den knappen, spamma E för att göra allt"

Har ingen aning själv dock Han störde sig iaf

LoooL!! Då vet han inte vad man kan göra för fler saker i spelet Man kan till exempel vara taktisk och leka med fienderna, genom att softa, se andra möjligheter till att döda dom, osv.

Titta på det här klippet vetja, så får ni se vad jag menar med att "leka med AIn"

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

C.R.A.P 3

Permalänk

Längtar.........

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Entusiast
Citat:

F.E.A.R. 3 Announced, John Carpenter Involved

Warner Bros. Interactive Entertainment has officially announced that F.E.A.R. 3 is set to release on PS3, 360 and PC in autumn 2010. The game is being billed as a “heart-pounding paranormal horror first-person shooter unleashing intense combat, compelling narrative and co-op play that evolves the franchise.”

“Warner Bros. Interactive Entertainment is evolving the F.E.A.R. brand with top horror, co-op and first person shooter combat in F.E.A.R. 3,” said Martin Tremblay, President, Warner Bros. Interactive Entertainment. “Monolith Productions has passed the torch to Day 1 Studios to create a quality, powerful game that stays true to the roots of the F.E.A.R. franchise but takes players to a heightened level of gameplay.”

To further ensure extreme terror in F.E.A.R. 3, legendary horror director John Carpenter (Halloween, Village of the Damned) and critically acclaimed horror comic and script writer Steve Niles (30 Days of Night) have provided consultation to enhance several of the game’s frightening aspects. Steve Niles co-wrote the game script with the development team and John Carpenter provided his expertise in crafting the in-game cinematics.

“After working closely with Monolith, Day 1 is honoured to bring the next iteration of the F.E.A.R. franchise to gamers with key elements of the past games yet providing fresh combat and horror experiences in F.E.A.R. 3,” said Denny Thorley, Founder and President, Day 1 Studios. “Players can look forward to new features such as divergent co-op, an evolved cover system, and more scares in F.E.A.R. 3.”

And here are a few more details on the game from the press release:

Alma returns in F.E.A.R. 3 but this time her sons Point Man and Paxton Fettel introduce divergent co-op, giving players distinctly different abilities affecting their own play as well as the experience of their co-op partner. Gamers participate in single player or co-op modes as Point Man, a genetically enhanced super soldier originally introduced in F.E.A.R., or they can play cooperatively as his conniving brother Paxton Fettel, whose incredible telekinetic power has given him life beyond the grave. The game is developed by Day 1 Studios, developer of the original F.E.A.R. console games in collaboration with Monolith Studios.

http://www.gametrailers.com/news/f-e-a-r-3-announced-john/196...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ska det bli ett skräckspel nu som F.E.A.R var? Att man kan spela mitt i natten med surroundljud på högt ljud på och bli rejält skrämd flertalet gånger?.

F.E.A.R 2 var ju ett skämt jämfört med ettan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Ska det bli ett skräckspel nu som F.E.A.R var? Att man kan spela mitt i natten med surroundljud på högt ljud på och bli rejält skrämd flertalet gånger?.

F.E.A.R. 2 hade mer skrämselfaktorer än vad ettan har, enligt mig. Ettan suger jämfört med tvåan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är inte så att du blivit ett par år äldre?
Brukar vara sådana som gnäller på att nya spel inte skrämmer lika mycket som dom äldre.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

F.3.A.R ser riktigt nice ut storyn kan ju bli riktigt sweet efter allt som hänt i tidigare spel. Och så får man inte glömma introduktionen av Point Man igen .:up:

Permalänk
Medlem

Älskar skräck-spel!!:P Man blir så så jävla mer inne i spelet när man blir rädd Finns det andra skräckspel i fears klass??

VIlka fear-spel finns btw?

Fear 1
Fear 1 expansion
Fear 2

Stämmer det eller finns det något mer?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Bullet time + shotgun i första F.E.A.R = Orgasm. Så jävla bra ljud också, vapnena lät precis som de ska och effekten på fienderna efter en blyskur var mycket tillfredsställande.

Edgren, om vi bortser från de "bättre" skrämselfaktorerna i tvåan, vad mer skulle vara bättre? Vapnena var inte ens i närheten i varje fall. Penetratorgeväret i ettan gav ju "uppgraderingen" av ditot i tvåan pisk. Sen var grafiken i ettan mycket bättre färgsatt efter det mörka temat, tvåan såg ju ut som Modern Warfare om man skall se till färgpaletten.

Dessutom var HUD'en alldeles för överdimensionerad i tvåan, i ettan var det knappast ett irritationsmoment.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devrer
Älskar skräck-spel!!:P Man blir så så jävla mer inne i spelet när man blir rädd Finns det andra skräckspel i fears klass??

VIlka fear-spel finns btw?

Fear 1
Fear 1 expansion
Fear 2

Stämmer det eller finns det något mer?

Penumbra spelen. Dead Space. Alien versus Predator (1+2) doom 3, quake 4, Resident Evil spelen, Silent Hill 2, Fatal Frame 2(Sjukt stört spel)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Det är inte så att du blivit ett par år äldre?
Brukar vara sådana som gnäller på att nya spel inte skrämmer lika mycket som dom äldre.

F.E.A.R är ett skräckspel, F.E.A.R 2 är en renodlad shooter med lite smink på. Allvarligt det är bland det lamaste spelen jag någonsin har spelat, springa runt och skjuta lite, noll i skrämselfaktor och på något sätt äckligare grafik även fast den är bättre, FOVen är helt förstörd.

Nej jag är inte "ett par år äldre". Däremot så blir jag jävligt besviken när dem levererar guld och uppföljaren blir inte ens i närheten lika bra utan istället mainstream.

Permalänk
Medlem

Jag körde igenom fear 2 på ps3an.. och jag jag ju säga att jag satt och rös ibland för jag tyckte det var så kusligt. men det är ju bara vad jag tycker.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla lipar om, jag tycker att 2:an var ett bra spel. (1:an var bättre, men ändå)
O ljus effekterna på vissa banor var ju helt fantastiska.

Längtar helt klart efter 3:an.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

F.E.A.R är ett skräckspel, F.E.A.R 2 är en renodlad shooter med lite smink på. Allvarligt det är bland det lamaste spelen jag någonsin har spelat, springa runt och skjuta lite, noll i skrämselfaktor och på något sätt äckligare grafik även fast den är bättre, FOVen är helt förstörd.

Nej jag är inte "ett par år äldre". Däremot så blir jag jävligt besviken när dem levererar guld och uppföljaren blir inte ens i närheten lika bra utan istället mainstream.

Gå tillbaka och bli rädd i 1an då, tvivlar på att du blir det, du är äldre.
Gäller alla som klagar på nyare spel, nya generationen gamers blir lite små-scared, medans dom äldre gamers'na inte blir det, och då klagar dom!

Tycker 2an hade mycket skönare känsla, speciellt i skolan, jämfört med HELA fear 1.

Visa signatur